Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
  Verze pro tisk

Instalace PTC
Autor Zpráva
Karma príspevku: 2
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 23. březen 2020, 12:11 
KAčátko
KAčátko
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 13
Karma: 2
Zdravim,

instalace přídavného elektrického topení zde již byla popsána. Pustil jsem se před nějakou dobou do instalace do Kugy 1 (2010) a zde je výsledek. Vycházel jsem z návodu zde:
viewtopic.php?f=59&t=20886
a posléze i zad na jiném (konkurenčním) fóru.

V mém případě byla již kabeláž na místě. Takže se nabízela prostá instalace PTC, nakonfigurování BEM a HEC a topíme. ALE!

Instalace PTC do auta:

Instalace se trochu zomplikovala a interiér bylo nutno rozebrat trochu více. Bohužel nemám úplně všechny fotky:

PTC se nachází v obvyklém místě, z boku klimatizační jednotky ze strany spolujezdce. Topení pro Kugu 1 je stejné jako na Focus 2 (2010) a jiné. Typové označení:3M51-18K463-FC
Příloha:
Poznámka: PTC topení.
PTC topení.
APNBjOI.jpeg [ 52.78 KiB | Zobrazeno 283 krát ]


U mondea/Focusu je popsána instalace odděláním vzpěry a ohnutím plastu středové konzole. U Kugy toto nejde. Jedna plast nejde dostatečně vyhnout, druhak na vzpěru je přibodovaná konzola řazení (stejné jako tuším na s-maxu). Je třeba komplet odstrojit tunel. Samotný boční plast totiž drží na sroubu, který je schovaný pod stříbrným horním krytem tunelu a to docela bytelně (ale vypáčit lze).

Příloha:
Poznámka: Bocnice spolujezdce.
Bocnice spolujezdce.
bocniPlast.png [ 697.63 KiB | Zobrazeno 283 krát ]

Napřed je nutné sundat horní stříbrný kryt, který vede od řazení k loketní opěrce. Celý plast drží na 4 šroubech a několika klipech. U řadící páky je do krytu zasazen rámeček a v něm je zasazený krycí panel s manžetou řadičky. Oboje stačí vyloupnout ven (tupým plastovým předmětem zapáčít z boku. V horní části otvoru jsou šrouby, které drží kryt. Další dva šrouby jsou pod predním krytem úloženého prostoru loketní opěrky. zvednout opěrku, v přední části otvoru vyšroubovat. Ještě vytáhnout gumu kolem ruční brzdy a pak už se dá celý kryt odcvakat a vytáhnout směrem nahoru. Pokud je auto osazeno vypínačem airbagu spolejzdce (vypínače jsou nad kaslikem s roletkou)m pozor na kabel. Bez sundání tohoto krytu se dále nendostanete. Boční past pak sundáte snadno.

(tady ještě bez sundaného středového krytu a tehdy mi došlo, že to nebude sranda na půl hodiny)


Tandy je jasné, že na vzpěru je přibodována konzola řezení a bez její demontáže se nedostanu do slotu pro vložení PTC.
Příloha:
Poznámka: Vzpera a konzola.
Vzpera a konzola.
konzola1.png [ 698.98 KiB | Zobrazeno 283 krát ]

Na obrázku je ještě vyznačeno umístění konektoru ovládání a napájení PTC, stejné jako na jiných fordech.

Takže je načase odstrojit stranu řidiče(boční plasty). Výsledný pohled na ostrojený tunel ze strany řidiče vypadá asi takto:
Příloha:
Poznámka: konzola2-ridic
konzola2-ridic
konzola2-ridic.png [ 478.09 KiB | Zobrazeno 283 krát ]


Asi existuje i lepší postup, ale já jsem odšrouboval 4 šrouby držící konzolu okolo řadičky
(a jeden vzadu) a na čtyřech volných šroubek konzolou pruzil, až jsem ji vysadil. V zadní části (smerem k ruční brzdě) je konzola nasunutá na dvou trnech, ze kterých vysadit nejde (a pro jejich demonáž by musel i spodek tunelu pryč). Bacha na kabelový svazek na strane spolujezdce.
Takže asi takto:
Příloha:
Poznámka: konzola3-ridic
konzola3-ridic
konzola3-ridic.png [ 638.1 KiB | Zobrazeno 283 krát ]


Když je konzola venku:
Příloha:
Poznámka: konzola4
konzola4
konzola4_pryc.png [ 494.56 KiB | Zobrazeno 283 krát ]


Dá se vyhodit celá kulisa řazenní (drží na stejných 4 šroubech)
(pardon za kvalitu)
Příloha:
Poznámka: Kulisa pryc
Kulisa pryc
kulis_razeni.png [ 701.68 KiB | Zobrazeno 283 krát ]


A KONEČNĚ se dá odmontovat vzpěra, která překáží vložení PTC do jednotky topení.
Příloha:
Poznámka: slot PTC
slot PTC
SlotPTC.png [ 757.69 KiB | Zobrazeno 283 krát ]

Hrany vzpery jsou ostré, tak pozor na poškození kabelového svazku.

Takže topené na místě, zapojit (asi by se slučelo topidlo vyzkoušet, ale v této chvííi jsem ještě pojoval s ELMConfigem). Našroubovat vzpěru zpět (asi by bylo dobré znát utahovací momenty šroubů a na šrouby dát lepidlo na závity...) Nastrojit plasty a hura na SW část.

Nastavení před ELMConfig mi trvalo sem tam po večerech asi dva týdny. Rozchodit kabel, stáhnout drivery (koupil jsem "hotový" kabel s přepínačem slibující funkčnost..no, ne zcela).

Nastavení HEC a GEM
SW část. Panovaly obavy. Ale podařilo se. Nakoupen usb kabel přes ebay s pčepínačem HS/MS. První pokusy NIC. Nedomluvil jsem se s auten, Zkoušel jsem ELMDiag, ElmConfig, FoCCCus. Nakonec trochu svítalo při použití ELMConfig verze 2.14 a 2.15. Po připojení vyhodí podivnou hlášku, ale dále pokračuje s dotazem na kabel s přepínačem. Jupiii.

Ale kabel byl pomalý (max 38 kboud..). Takže updatovat drivery pro virtualni seriovy port (HVEC tusim). V pokrocilem nastaveni portu jsem menil rychlosti a nakonec i latenci portu nastavil na minimum (2ms tusim). KONECNE jsme se pripojil rychlosti 250kbaud. Neni to slibovanych 500kbaud, ale stacilo.

Takze podle predchoziho navodu nastavit GEM a HEC a ..... NIC! Je spatny PTC nebo nejaky jiny problem? Kupuju licenci na forscan (jo, da se ziskat dvoumesicni po registraci, ale 10E je pohoda). Pro GEM si nechavam vypsat signal pro aktivaci PTC a nic...signal porad na "0" (nezapinej PTC).


HW instalace -2 - jednotla klimy.

Hledam dal a dostavam radu: Zkontroluj, zda to GEM zvlada:
Muj GEM:
GEM:
part number: 7M5T-14A073-JG
hardware part number: 7M5T-14C245-JG

Gem koncici -JX (X-libovolne pismeno) PTC umi. Jupi!


Zkontroluj jednotku ovladani klimy. Pokud nebylo auto vybeveno, jednotka bude koncit na AX a neposila do gemu signal o maximalni nastavene teplote (12v na pin C103-14). Kontroluju jednotku ovladani klimy.
Takze: radio ven, kryci plasty ven, vnitrni ramecek ven. Na origo radio jsem davneji koupil v cine packy a kod radia znam, tady mne nic neprekvapi. Po vyndani stredove konzoly to vypada asi takto (signalovy kabel do jednotky klimy je mimo zaber):
Příloha:
Poznámka: Radio pryc
Radio pryc
stredovaKonzola1.png [ 777.9 KiB | Zobrazeno 283 krát ]


Pokud pokud seriove cislo jendotky konci na BX, jednotka detekuje teplotu nastavenou na maxm pokud konci AX(moje je 7M5T-19980-AB) tak smula. Reseni je vice, ale nechtel jsem dratovat, takze jsem v Polsku sehnal druhou jednotku ovladani klimy (opet z focusu 2):
Příloha:
Poznámka: jendootka klimy
jendootka klimy
jednotkaAC.png [ 566.68 KiB | Zobrazeno 283 krát ]

Vsechno opet smontoval.

FUNGUJE!


Koho by zajímaly nákladym tak v mém případě (ceny včetně postovného)
PTC 1400 Kc
Kabel 900 Kc
Jendotka AC 1100 Kc.
Celkova casova narocnost : 20-25 h :DD


Naposledy upravil lukasHA dne pondělí 23. březen 2020, 12:22, celkově upraveno 1

Typ auta: Ford Kuga | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Instalace PTC
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 23. březen 2020, 12:11 
KAčátko
KAčátko
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 13
Karma: 2
Posledni foto:
Příloha:
Poznámka: hotovson
hotovson
Funguje.png [ 453.8 KiB | Zobrazeno 282 krát ]


Typ auta: Ford Kuga | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y