Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
  Verze pro tisk

Oprava částí auta
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 10. únor 2018, 20:12 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 8
Karma: 0
Zdravím.

Před nedávnem jsem si koupil fofo mk1 1.6 zetec-s a jsem velmi spokojený. Při jizdě žádné problémy, jezdí nádherně. Vzhledově jsem za tu cenu nadmíru spokojený, minimální koroze, alespoň co se týče karoserie oproti autum co jsem dlouhou dobu sledoval na buzoši atp. Má jenom poškrábanou střechu a kapotu asi od folie jak mi bylo řečeno na foru nebo mi to spíš přijde jakoby se byvaly majitel snazil opravit zašly lak od slunka šmirglem ale vzal hrubší papír :D, protože uprostřed střechy, kam se neda dosahnout to neni :roll: . Jinak pouze občas spadne ukazatel rychlosti, otáčky jsou ze začatku někde nad 1k a posleze tak 800 -...volnobeznym ventilem to neni, pri výjezdu ze vjezdu (z kopce - kde parkuji) většinou na studeno chcípne motor a na jedničku se prvních 5 sekund divně rozjíždí, pak ale ok - davam to za vinu otáčkam... dale je dírava zadni koncovka vyfuku a nějak podivně svítí zadní světla. (Prave sviti jen obrys. a leve jen brzda, stredove vubec)

No při evidenční kontrole jsem se dival na podvozek a karoserie vypada celkem ok, jen zadní pružiny, katalyzator, svody atp. už jsou na tom hůř. Jak říkam, na autě by to laik nijak nepoznal. Jen když stojím ve vjezdu, který je do kopečka a zabrzdím, tak vržou nejspíš zadní tlumiče, ale když jedu přes nějakou nerovnost, tak se nic neozývá..prostě v pohodě. Dál mi uchází predni leve kolo s novymi gumy na zimu, jeste jsem nekontroloval zda to neni treba jenom ventilkem.

No a jelikož mám nějaké peníze v záloze tak bych chtěl opravit co jen půjde a co je nutné opravit. Hned tak z fotek mě napadly zadní pružiny, katalyzator, lambda, možná ty tlumiče, fotky brzd nemam, ale zadní kotouče jsou poškrabane (brzdi ale nadherně). Např. čidlo rychlosti pro mě nema prioritu, bez toho se obejdu, to same zadní čast vyfuku, to klidně počka... spíš jestli nebude potřeba vyměnit něco důležitějšího. Nad rozvody jsem premyslel taky, ale ty vypadaji ok, ty bych vyměnil pokud by zbyly peníze po diskuzi s mechanikem, stejne tak jako ruzne filtry, olej v prevodovce, motoru...
Samozřejmě si po prvních zasadních opravach ošetřím podvozek, podběhy, koupim vosk a budu se o něj starat. :palecnahoru:

Proto se ptám znalejších. Co byste tipovali z fotek? Myslíte že se dá například katalyzator a svody natřít odrezovačem a nasledně natřít žáruvzdorným Alkytonem? Viděl jsem to na honda clubu, tak mě napadlo, že bych se o to pokusil i na fofu. Nebo by se dalo ještě neco zachranit podobnym stylem? Třeba pružiny taky udělat odrezovačem + komaxit? atp. Snad mě tu neukamenujete za koupi a někdo rozumně poradí :)

https://adamerus.rajce.idnes.cz/Fofo_mk1_1.6_zetec-s/


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 11. únor 2018, 23:32 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 159
Karma: 1
Ahoj,
kolik to ma najeto ? jaky je rok vyroby ? VIN kod ?

pokud nevíš historii a je to někde přes bazar tak rozvody + olej + filtry (olejový, kabinový, vzduchový), dále vyměnit svíčky (dávej pouze originál ford, ten motor je na to citlivý,
Ideálně pokud by to cukalo tak taky kabely ke svíčkám (kabely i zapalovací cívka se dá proměřit, hodnoty jsou zde na foru od uživatele Jemar).
Alespoň 5000km dávej do nádrže k palivu aditivum VIF, já ho dávám stále (slušně to pročistí).

K tomu co si psal
světla - kontrola žárovek
otáčky - po startu je normální 1000 ot, po zahřátí do klesne zhruba 800ot
chcipani motoru - chtělo by to bližší popis
brdy - kontrola desticek + tloustky kotoucu

To ostatni nech na konec (tlumice, odrezovac, pruziny apod), pokud to nemá nějaký zjevný problém.


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 12. únor 2018, 00:19 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 8
Karma: 0
Najeto ma 160k, ale jednou za cas tomu spadne cidlo rychlosti takze to neměří, ale jen malokdy, takze bych rekl neco nad 200k. Rok v. 99, vinko sem davat nebudu, vše sedí, je to dovoz SRN a na nekterych strankach to hlasi ze to ma mít modry lak, takze nevim jestli to neni povyměnovane :D ,ale spíš není, to by se dělalo těžce. Olej samozrejme planuji vč. převodovky.. Svíčky bych měl měnit proč? kabely měnil předchozi majitel, jelo to na 3 valce a diagnostika mi jeste ted hazi misfire na 4. válci (mimo chybu s čidlem rychlosti), tudiz to jenom nesmazal.

Na VIFko jsem uz koukal, asi to koupim zaroven s olejem atp. (co bude treba, at usetrim)
No zarovky jsem kontroloval, fungují, to bude nekde chyba v dratku, jenze nejak nevím jak změřit odpor multimeterem abych zjistil kde od konektoru k svetlu az k baterce je chyba.
Brzdy jsou nakonec v pohodě.
Ty otačky jak říkáš mám po startu 1000 +-. Sice někdy napoprvé chcipne, ale pak v pohodě jede na tech 1000. Jen někde po zahrati na krizovatce mi prijde ze je ma nizko, mám těch 800 a min, coz mi prislo malo.

K tomu chcipani. No ja parkuju denně v prudším úhlu a když chci na studeny motor vyjet, tak zaradim zpatečku (děla to i na neutral) sjedu dolu z vjezdu a auto prostě chcipne. (drzim spojku) Na rovince to neděla, jen kdyz jedu z kopce na studeno. Přijde mi to ze to ma malo otaček na volnobeh a pri zpatece jakoby lapalo po dechu. Nevím čím by to mohlo byt. Chtěl jsem si ještě pročistit tu čast za volnobeznym ventilem cisticem brzd, videl jsem na youtube jak měl capek problem s nizkym volnobehem, procistil to a bylo to ok, tak jeste uvidim.


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 12. únor 2018, 09:56 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 dni

Příspěvky: 3673
Bydliště: Praha 4
Karma: 110
Může mi někdo vysvětlit, proč je bezpodmínečně nutné tajit VIN vozu?
Jedna zákaznice mi při dotazu na díl odmítala prozradit VIN svého vozu a docela se divila, že jí v tom případě díl s jistotou nenajdu a že ten VIN má vystavený v okénku na čelním skle, takže vlastně není co tajit. :P
Měla s tím takový paranoidní problém, že už se neozvala.
Asi jí na autě pracuje servisman s prověrkou na Přísně tajné.
No, Mynář to asi nebude, že....

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 12. únor 2018, 10:09 
GT racing man
GT racing man
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 1644
Bydliště: Brno
Karma: 4
Nebema....protoze vsechno sedi! Ale....co kdyby....preci jen...nahodou...snad...nesedelo?


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 12. únor 2018, 20:45 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 159
Karma: 1
To co jsem psal, by si měl udělat, protože nevíš co se s tím autem dělo než si ho koupil.
To že padá rychloměr je známá věc, ale to jestli je snímačem rychlosti netuším.
VINko jsem chtěl, abych se podíval na konfiguraci a motor. Nevím proč ho tajíš, ale to je fuk.
Pokud to hází misfire na 4 válci tak to většinou způsobí svíčka, kabel nebo cívka. Kabel + cívka se dá proměřit jak jsem psal, svíčky se dají vyměnit.
Opravdu to hází misfire jenom na 4 válci ? Nehází to na dvou válcích ? Pokud to hází na jednom, cívka by měla být ok (jsou tam dva okruhy, vždy pro dva válce).
Světla - kontroloval si pojistky ?

To chcípání může mít dost příčin, pohledej zde na foru (funkce vyhledávání).
Můžeš začít volnoběžným ventilem, snímačem spojky, kontrolou ventilu odvětrání klikové skříně + hadice vedoucí do sání (tyto věci píšu záměrně, pomohlo mi to pči kolísání otáček). Osobně bych čistič na brzdy tímto způsobem nepoužíval. Pokud chceš čistit klapku tak ji vytáhni a očisti to štětečkem třeba tím VIFem.


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 12. únor 2018, 21:28 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 8
Karma: 0
No ja to viděl u ostatních, že to tají, tak jsem se přidal jako ovce. :D (A taky se mi to nechtělo hledat) WF0AXXGCDAYK80983

Ano, předchozi majitel měnil kabel, vubec nešel proud do posledního. Jojo pojistky zkontrolovany, to bude někde od světla k baterce špatny dratek, jen nevim jak to proměřit.

Mně to pravě bylo divny s tim čističem brzd, ptal jsem se na to ve ford clubu na fb a rikali ze to normalně dělali. Ja to VIFko ještě nemam pravě a chtěl bych to udělat něcím co mám po ruce.


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 12. únor 2018, 23:59 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 dni

Příspěvky: 3673
Bydliště: Praha 4
Karma: 110
Na svůj VIN se podívej sem:
https://ford.7zap.com/cs/car/42/?vin=wf0axxgcdayk80983
(česky)
nebo sem:
http://www.catcar.info/ford/?lang=en&vi ... CDAYK80983
a porovnej si to se skutečností.
Auto bylo vyrobeno pro Francii, v červnu 2000, barva Aquamarine Frost je světle modrozelená metalíza, zrcátka to má mít v barvě vozu....
Projdi si detaily vozu na 7zap, je tam i vzorek té barvy a pod tím detaily vozu, základní popis je vpravo a to všechno si porovnej se skutečností na autě.
Něco mi tam nevoní....

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. únor 2018, 08:17 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 8
Karma: 0
Mno v tk je rv. 99 a barvu nemám aquamarine frost, tusim ze jsem to už říkal. Je možný že to je prestrikany, jinak nevím. Ani nevím proč bych to měl třeba řešit když to ničemu nevadí a tk to normálně prošlo.

A jinak vidím na jiných vín checich že je země původu Německo o.O


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. únor 2018, 09:52 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 9033
Bydliště: západní Čechy a Šumava
Karma: 89
on je rozdíl - "země původu" a " vyrobeno pro" ;)

_________________
VW Golf 1,2 TSI Comfortline 81kW,r.v. 2016 -
Suzuki Samurai 1,3 MPi, black & white
Obrázek
ex: Ford Focus 1,6
Optimismus je způsoben nedostatkem informací.


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. únor 2018, 10:00 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 15213
Bydliště: čáslavsko
Karma: 993
Adamerus píše:
Mno v tk je rv. 99 a barvu nemám aquamarine frost, tusim ze jsem to už říkal. Je možný že to je prestrikany, jinak nevím. Ani nevím proč bych to měl třeba řešit když to ničemu nevadí a tk to normálně prošlo.


Možná jsem jiný, ale mě by zajímalo proč je auto celé přestříkané na jinou barvu. Určitě to není kvůli tomu, že se minulému majiteli barva už nelíbila. Spíš bych hledal známky po bouračce a zřejmě vážné, jinak se nevyplatí stříkat celé auto. Netvrdím, že to tak je, ale určitě bych se to snažil prověřit.

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. únor 2018, 11:07 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 dni

Příspěvky: 3673
Bydliště: Praha 4
Karma: 110
Stačí projít detaily vozu podle odkazu a porovnat se skutečným stavem.
Na první pohled je jiná barva, provedení zrcátek, jistě by se našel ještě nějaký rozdíl ve vybavení.
Pokud jde o zemi původu, ta je daná VINem, takže je to Saarlouis v Německu (ve VINu WF0AXXGCDAYK80983 je to to C v GCDA), ale vůz byl vyroben pro odběratele ve Francii.
Stálo by za to, zkontrolovat i číslo motoru (na přírubě mezi motorem a převodovkou cca v místě starteru) Musí souhlasit s posledními 7 znaky (YK80983) a je tam ještě kód motoru.
Ten by měl souhlasit se štítkem vč. emisní normy.
Tabulky přikládám.
Příloha:

číslo a kód mortoru 1,6 Dur.jpg [ 34.05 KiB | Zobrazeno 871 krát ]

Příloha:

číslo a kód motoru Zetec.jpg [ 29.63 KiB | Zobrazeno 871 krát ]

Příloha:

data motoru Focus I.jpg [ 72.16 KiB | Zobrazeno 871 krát ]

Příloha:

TYPOVÝ ŠTÍTEK.jpg [ 43.34 KiB | Zobrazeno 871 krát ]

Příloha:

EMISNÍ NORMY.jpg [ 52.26 KiB | Zobrazeno 871 krát ]

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. únor 2018, 14:09 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 8
Karma: 0
Aha, tak trapas... VIN mam WFOAXXGCDAXK32790

Já to bral narychlo z chatu od kamaráda a musel to být jiný Focus. Ty štítky a označení si ale pro jistotu určitě zjistím. Už ve mně hrklo že mam skládaneho bouraka, doslova ??.


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. únor 2018, 14:33 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 dni

Příspěvky: 3673
Bydliště: Praha 4
Karma: 110
Pak je to tohle:
https://ford.7zap.com/cs/car/42/?vin=wf0axxgcdaxk32790
Tohle už stříbrný Focus z února 1999 pro Německo je.

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Oprava částí auta
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. únor 2018, 14:41 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 1404
Bydliště: Jihlava
Karma: 6
RadekJI píše:
dále vyměnit svíčky (dávej pouze originál ford, ten motor je na to citlivý...)


K tomuto bych jen rád dodal, že já měl problém pouze s jedněma svíčkama a to s origo Motorcraft (asi nějakej zmetek) :misoo:. Do MK1 jsem jinak dával svíčky různých značek dle konfigurátoru výrobce na jeho www stránkách a nikdy jsem tam, ani na současné MK2 neměl problém s cukáním a stejně tak vím o řadě dalších lidí, kteří nemají s neorigo problém. Ale pokud tam někdo hodí svíčky s jiným odtrhem, odlišnou teplotou, s padesátielektrodovým jiskřištěm ... tak se cukání nedivím. Stejně tak co se týče zapalovací cívky, kabelů ... rovněž nikdy žádný problém s žádným z neoriginálních dílů (Bosch, Delphi, Magneti Marelli ...).

_________________
Obrázek
>>>Ford Focus Combi II FL, 1.6 16V 74kW, rok 2011<<<


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y