Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
  Verze pro tisk

... proč jsem ráno dnes nenastartoval
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 12:41 
ST racing man
ST racing man
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 314
Bydliště: ValMez
Karma: 5
Ahojte,
dnes v -15°C jsem ráno nenastartoval ::~:: a do práce musel zvolit alternativní dopravu. Mám první auto s naftovým motorem (před tím 20let jen benzíny) - od července 2017.
Protože s tím nemám ještě moc zkušeností, chci se zeptat co udělat příště lépe, abych v klidu nastartoval v podobných mrazivých podmínkách.
Nejprve pár vstupních informací k dnešnímu ránu:
- venkovní teplota ráno v 6,45h zobrazená na displeji v autě -15°C
- auto stálo v klidu 4,5 dne (od minulé středy); před tím v úterý 1x cesta cca 60km tam a 60km zpět, ve středu jen cesta do práce = 8km tam a 8km zpět
- venkovní teploty za těch 4,5 dne byly v rozmezí -5 až -13°C
- natankována nafta na SHELLce (Fuel save) cca 10 dní zpět. Tankuju vždy jen Shell nebo Benzina nebo Mol
- baterka nová v červenci 2017, auto najeto celkem cca 226 tis km
- už cca 100km vyskakuje hláška na výměnu oleje
- zkoušel jsem to asi v 4-5x, cca 20-30s intervalech = 20-30s startování; 30-60s pauza
- vypnuté světla, rádio, topení, prostě všechny spotřebiče
- při dvou posledních pokusech vždy 2x nažhaveno (než zhasla kontrolka) než jsem začal startovat
- s posledními pokusy by cítit, že baterka už netočí tolik jako na začátku
- motor točil o 106, ale jediné, čeho jsem se dočkal, bylo vždy jen pár cuknutí/ škytnutí
- ...

Jisté je, že dnes dám baterku na noc na nabíječku, ale jak zítra ráno? Má být snad i -17°C...
Potřeboval bych poradit co dělat jinak, lépe, co nedělat tak abych neměl problém s ranními starty.

PS: Manželčina benzínová Opel Corsa 1,0i 3 válec dnes startovala na brnknutí, jako víno. Je o 2 roky ještě starší s nájezdem kolem 150tis km.
Díky.

_________________
nyní: Ford Galaxy, 2,2 TDCi, rv 10/2008; spotřeba: Obrázek
dříve: Ford Mondeo 1,8i, rv 1998 hatchback


Naposledy upravil Otakar dne pondělí 26. únor 2018, 12:47, celkově upraveno 1

Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 129 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 12:47 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 35564
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
Tak urcite bych nesrovnaval benzinovou 1.0 trivalec s 2.2 dieslem, co se tyce startovani ;)

Jinak, pokud starter toci ale motor proste nechytne, zameril bych se na zhavici svicky, v jake jsou kondici.

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 12:47 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 35564
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
mrkni jeste sem:

viewtopic.php?p=862951#p862951

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 12:54 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 2421
Bydliště: Praha 11
Karma: 24
Parafín v naftě. Prohlídni palivový filtr.

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 13:03 
ST racing man
ST racing man
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 314
Bydliště: ValMez
Karma: 5
edit MartyG: odstránená zbytočná citácia

... a to se dělá jak?
Kde to v motoru najdu?
Když otevřu okruh, nebude potřeba pak nějaké odvzdušňování?
Jak zabránit tvorbě parafínu ve filtru?
A co s filtrem, ve kterém je parafín?

_________________
nyní: Ford Galaxy, 2,2 TDCi, rv 10/2008; spotřeba: Obrázek
dříve: Ford Mondeo 1,8i, rv 1998 hatchback


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 129 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 13:06 
ST racing man
ST racing man
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 314
Bydliště: ValMez
Karma: 5
zewl píše:
Tak urcite bych nesrovnaval benzinovou 1.0 trivalec s 2.2 dieslem, co se tyce startovani ;)

Jinak, pokud starter toci ale motor proste nechytne, zameril bych se na zhavici svicky, v jake jsou kondici.


ohledně svíček to je trochu problém: jsou instalované ze zadní strany motoru (od řidiče) = velmi špatný přístup + demontáže všeho nad tím.
Nebo je i jiný způsob jak poznat stav svíček než je klasicky vyšroubovat?

_________________
nyní: Ford Galaxy, 2,2 TDCi, rv 10/2008; spotřeba: Obrázek
dříve: Ford Mondeo 1,8i, rv 1998 hatchback


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 129 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 13:43 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 2421
Bydliště: Praha 11
Karma: 24
Dívej. Jako začátek bych šel po naftě. Vycházím z tvých informací, že to auto stálo několik dní na mrazech. Tedy je obrovská pravděpodobnost, že se v naftě vytvořily krystalky parafínu. Pravdou je, žes psal, "tankoval" jsem shell, ale jak říkám, šel bych nejprve po naftě.
Nejlepší co můžeš udělat je dát auto do tepla a nechat ho tam stát, protože i přes den je -st. C a to prostě nerozmrzne. Taky se podívej do palivového filtru, jestli je ucpaný. Pokud se to bude zdát čisté, nafta je asi v poho a pak bych teprve šel po žhavicích a dále.

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 13:44 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 5103
Bydliště: Praha 4
Karma: 290
K parafínu v naftě:
Na to jsou běžně přísady do nafty, třeba Castrol TDA a cokoli jiného, co v hobbymarketech padá z regálů.
Snižuje to bod vylučování parafínů, ale zanesený filtr to už neprotáhne. Buď nechat v teple rozpustit, nebo filtr vyměnit.
https://ford.7zap.com/cs/car/39/6.35568 ... 8641/#9155

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 13:54 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 74
Bydliště: Prostějov
Karma: 1
Ikdyz je baterie nová tak nemusí mít dobrou startovací kapacitu. To je ta druhá hodnota po AH. Nebo máš nízkou, kolik máš? Já u benzínu mám 620A. Přesněji 62AH a 620A. U nafty můžeš mit klidně i přes 700, a najdou se i odborníci kteří si do nafty koupí baterii se startovací kapacitou 400.


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 14:04 
ST racing man
ST racing man
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 314
Bydliště: ValMez
Karma: 5
.. hele baterkou to asi fakt nebylo. Jak jsem psal, manželka s tím bylo 60km daleko a zas nebylo -30 aby se za těch pár dní baterka vybila.
Zkusím teď odpoledne podráždit a když to chytne tak bude podvečerní výlet. A když ne, tak baterka jde na nabíječku...a budeme čekat až se oteplí. :ultrasad:

_________________
nyní: Ford Galaxy, 2,2 TDCi, rv 10/2008; spotřeba: Obrázek
dříve: Ford Mondeo 1,8i, rv 1998 hatchback


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 129 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 14:31 
GT racing man
GT racing man
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 1668
Bydliště: Brno
Karma: 5
Taky jsem pro naftu. Shell neni zadny zazrak...


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem dnes ráno nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 14:38 
ST racing man
ST racing man
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 314
Bydliště: ValMez
Karma: 5
... a to zase ne! Psal jsem si o radu a ne abych machroval.
Ale filtr si sám asi nevyměním, navíc nevím, zda nebude potřeba odvzdušnit. Na baterku bych to moc neviděl, ta točila hezky dlouho.
Podle všeho je ucpaný filtr parafínem, nebo zamrzlá nafta. Možná i slabé žhavící svíčky. Můj poslední příspěvek jsem napsal proto, že mě auto stojí před barákem na sluníčku a protože dnes svítí, tak by to mohlo aspoň trochu povolit a třeba i naskočit.

_________________
nyní: Ford Galaxy, 2,2 TDCi, rv 10/2008; spotřeba: Obrázek
dříve: Ford Mondeo 1,8i, rv 1998 hatchback


Naposledy upravil Otakar dne pondělí 26. únor 2018, 16:08, celkově upraveno 1

Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 129 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 14:47 
GT racing man
GT racing man
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 1668
Bydliště: Brno
Karma: 5
V telefonu nevidim, o jaky presne se jedna vuz, ale filtr bude bud zespodu u nadrze anebo u motoru. Ani v jednom pripade to neni zadna lapalie ho vyndat. Delal jsem to taky sam, poprve a staci postupovat dle selskeho rozumu. A kdyz ten stacit nebude, jeste tu je strycek YouTube :palecnahoru: .

Ad.odvzdusneni - mel jsem, jak uvedeno, filtr venku. Taktez jsem rozebiral a vylival rail, atd. A soustavu jsem zprovoznil prachsprostym balonkem s membranou ;)

Co je ale pravdou - venku v -11st.C bych to urcite delat nechtel :shock:


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 16:08 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 2421
Bydliště: Praha 11
Karma: 24
Oťas, tady se podívej.


To by mohlo být ono. Ale v těch mrazech. Nevím, nevím.

Auto by mělo jít do tepla.

Ještě doplním. Taky to bůbec nemůsí být ve filtru, ale v hadicích vedoucích od nádrže. Proto je nutno to nechat povolit. ::wink::

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: ... proč jsem ráno dnes nenastartoval
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 26. únor 2018, 19:18 
ST racing man
ST racing man
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 314
Bydliště: ValMez
Karma: 5
Video hezký, ale v té kose co je venku v kombinaci se severákem do toho nejdu. Začnu tím, aspoň nabiju baterku.
A tady je trošku problém. Tahat ji z auta je u Galaxy však docela porod. Nabízí se ale nabít ji v autě tak jak tam je. Maximálně odpojit ten bližší přístupnější kontakt a svorky nabíječky napojit na bližší pól baterie a druhou svorku na "servisní "pin, na který je připojen ten vzdálenější pól.

Jde to takto?
Anebo je vůbec potřeba baterku od auta odpojovat? Mám obyčejnou trafonabíječku, max nabíjecí proud je 0.6A.

_________________
nyní: Ford Galaxy, 2,2 TDCi, rv 10/2008; spotřeba: Obrázek
dříve: Ford Mondeo 1,8i, rv 1998 hatchback


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 129 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y