Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
  Verze pro tisk

Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 17:25 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 221
Karma: 4
zdravím,
zkoušel někdo z vás přes Forscan funkce "učení" jednotky TCM (učení systému spojky a učení systému řadící vidlice). Forscan k tomu nemá širší popis... jestli lze udělat jen jedno z těch učení, případně obě a v jakém pořadí...?
Případně jestli s tím má někdo vůbec nějaké zkušenosti. Třeba i ze servisu...

_________________
Obrázek
FORD S-MAX MK2 2.0TDCI 132kW Titanium X Powershift | 2016
Obrázek
FORD S-MAX 2.0TDCI 103kW Titanium X | 2010
Galerie - http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?t=14613


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2016 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 17:42 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 1577
Bydliště: Praha 11
Karma: 9
Jak udělat? Co máš přesně na mysli?

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 19:52 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 221
Karma: 4
...potřeboval bych vysvětlit co které "učení" v reálu udělá a jestli jsou potřeba provézt obě nebo stačí (podle jeho zaměření) jen jedno z nich.
Nastudoval jsem něco obecnějšího na netu a našel jsem postup učení pro převodovku PS 6DCT250 (viz odkaz dole), ale pro 6DCT450 tam téměř žádné info není. Několik uživatelů na fóru forscanu se vyjadřuje pozitivně, ale bez popisu procedur nebo popsaných zkušeností mi to přijde dost riskantní akce...

https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... it=6DCT250
https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... it=6dct450

_________________
Obrázek
FORD S-MAX MK2 2.0TDCI 132kW Titanium X Powershift | 2016
Obrázek
FORD S-MAX 2.0TDCI 103kW Titanium X | 2010
Galerie - http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?t=14613


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2016 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 20:59 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 1577
Bydliště: Praha 11
Karma: 9
Já teď nemám moc čas se tím zabývat, bude sraz, ale tak časem, uvidím. Co se týče automatů, tak fungují na bázi “učení se”, já osobně jsem používal diagnostiku na “vyresetování a vymazání” toho, co se “naučila”, abych ji zase znova začal učit. Ale to bylo na jiných autech. Jinak bych ani nevěděl a ani teď nevím, proč do toho šahat.

Ty a co je přesně tvým cílem? Co přesně chceš dosáhnout? Něco tím vyřešit?

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 21:11 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 1577
Bydliště: Praha 11
Karma: 9
No už se v tom začínám trošku orientovat. No čéče tak já si myslím, že maximálně dosáhneš toho “resetu“. Tato převodovka má dva režimy vyuky, řazení a potom pro ty dvě potvory spojky. Tákže. Zcela logicky to jde takto. Podle toho jak na to šlapeš a dle stylu tvé jízdy se adaptuje mapa, nebo tabulka přehazování rychlostí a hned vedle se logicky musí řídit ty spojky, které připravují kvalty, tak aby to řazení bylo co nejfektivnější, nejrychlejší a ták. Jestli jsem to pochopil, má to mapy, ukládá si to tam ty data a pak podle toho reagují. No a dá se to smáznout.

Nemyslím si, že by tam bylo něco brutal extra. No po srazu se na to můžu ještě mrknout.

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 21:49 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 221
Karma: 4
jj, to mě doplňuje tu mozaiku informací a díky za to. No co očekávám... mám tam jedno takový nestandardní chování a myslel jsem, že by to mohlo pomoct...
Po zařazené zpátečce (a ujetí pár metrů) a následném zařazení D nebo S auto při rozjezdu cukne (jakoby jednička naskočila se zpožděním). Jenže aby to bylo zajímavější, tak se to neděje pokaždý a čím razantnější rozjezd, tím výraznější je to cuknutí. Při plynulém rozjezdu se to prakticky neprojeví. Když předtím nebyla zařazená a projetá zpátečka, tak se auto rozjíždí normálně i při razantním sešlápnutí plynu. Jinak převodovka řadí zcela normálně nahoru i dolu, plynule a bez dalších nežádoucích projevů.
Auto bylo před pár měsíci na 60tis.km kontrole ve Fordu vč. výměny přev.oleje a žádný problém k řešení nedetekovali. Měl jsem ale možnost projet Ford Edge 2016 se stejnou převodovkou a při stejném postupu se žádné cuknutí neprojevilo.

Podle těch komentářů na fóru Forscanu to vypadalo, jakoby takové nežádoucí chování převodovky po "resetu" vymizelo...

No kdyby tě třeba něco napadlo, budu rád za radu...

_________________
Obrázek
FORD S-MAX MK2 2.0TDCI 132kW Titanium X Powershift | 2016
Obrázek
FORD S-MAX 2.0TDCI 103kW Titanium X | 2010
Galerie - http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?t=14613


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2016 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 21:55 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 1577
Bydliště: Praha 11
Karma: 9
Jó. Dobrý. Zkus chvíli počkat. Jako že tam dáš z R na D a nepřidávej plyn hned. Ta spojka podle mě nestihne tam hodit jedničku a pak to cuknutí je, jako bys tam ten kvalt narval. Něco podobného u manuálu, když rychle pustíš spojku. Taky to skočí. Já bych chvíli počkal.

Zatím nikde nic nemaž, já se pak podívám, co ten soft tam nabízí.

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 22:06 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 221
Karma: 4
no já už si samozřejmě zvykl a nedráždím to zbytečně, ale když mám srovnání a u druhýho auta se stejnou výbavou se to neděje, tak logicky hledám příčinu.
Jinak to nehoří, kdybych na to nenarazil náhodou na fóru, tak bych to teď ani neřešil.

jestli se ti podaří něco zjistit, budu rád a díky

_________________
Obrázek
FORD S-MAX MK2 2.0TDCI 132kW Titanium X Powershift | 2016
Obrázek
FORD S-MAX 2.0TDCI 103kW Titanium X | 2010
Galerie - http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?t=14613


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2016 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 22:16 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 1577
Bydliště: Praha 11
Karma: 9
No ještě k té adaptaci. Po výmeně oleje by měli forďáci tu adaptaci vymazat. Mě to např. v Kapsi udělali. Nicméně. Ona se pravidelně přepisuje, tedy když nějakou chvíli jedeš jako kanec, auto se začne nechávat vytočit a pak se vrátíš do města a ejhle, začneš jezdit na klid a i ten automat se začne vracet do klidu. A teď další věc. S režim je jiný. Tam jsem přesvědčený, že je “natvrdo” napsaný a prostě je to jen mód jízdy. Auto se nechá vytáčet do maxima a řadí jak ďábel. No a pak máš to manuální řazení a tam se taky nic neučí, jen hlídá to, abys to auto nepřetočil, nepodtočil a občas ti nedovolí tu rychlost tam dát a nebo sama pozná extrém a přeřadí. Jsou auta a byly automaty, které měly např. sněhovou vločku a tam taky byl předem upravený režim jízdy a auto se snažilo sílu převádět na vyšší stupeň, abys nehrabal na jedničku a rovnou tam byla dvojka a trojka a podobně.
No to je jen tak pro informaci.

Automaty jsou boží a dá se s nima jezdit fakt na zábavu, na klid i na extrém.

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 22:44 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 221
Karma: 4
No to právě nevím, jestli adaptaci ve Fordu dělali, v té době jsem ještě nevěděl, že se to má dělat. Jinak je to zajímavý s tím učením D-éčka, doteď jsem to tak detailně nesledoval, ale když nad tím přemýšlím zpětně, tak se tam asi něco takovýho děje.
Otázkou tak jen zůstává, jestli je šance, že by reset nějak vyřešil můj problém a případně nepřidělal další... :-)

_________________
Obrázek
FORD S-MAX MK2 2.0TDCI 132kW Titanium X Powershift | 2016
Obrázek
FORD S-MAX 2.0TDCI 103kW Titanium X | 2010
Galerie - http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?t=14613


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2016 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 18. červen 2019, 22:51 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 1577
Bydliště: Praha 11
Karma: 9
To by chtělo prostě zažít. Co ti to dělá. Ale věř, že cuká. Občas. Mě to udělá taky. Dokonce když s tím přišli na trh a novináři ta auta testovali i mondeo, tak i v recenzích psali, že občas cukne, ale že jinak řadí náramně. Mnohem lépe, než stará klasika hydroměnič. Proto to taky vymysleli. Dvouspojku. Nicméně zrovinka Ford nenarazil na dobrého výrobce. Což je škoda.

_________________
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW
Obrázek

Obrázek


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Powershift 6DCT450 - "učení" přes Forscan
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 19. červen 2019, 10:48 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 221
Karma: 4
Dneska jsem ještě trochu googlil a našel jsem zajímavý video, který popisuje tu proceduru na Focusu (nutno podotknout, že to beru spíš obecně, protože tam není uvedeno pro jaký typ převodovky to je určený). Není to dělaný přes Forscan, ale všechny kroky tam jsou popsaný a už mi to dává lepší celkový obrázek...
https://www.youtube.com/watch?v=6fACTa8uUGs

_________________
Obrázek
FORD S-MAX MK2 2.0TDCI 132kW Titanium X Powershift | 2016
Obrázek
FORD S-MAX 2.0TDCI 103kW Titanium X | 2010
Galerie - http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?t=14613


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2016 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y