Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
  Verze pro tisk

časté regenerace DPF
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 28. duben 2019, 19:52 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 1
Karma: 0
Zdravím Všechny,
nesetkal jste se někdo s problémem častých regenerací při teplejším počasí.
Přes celou zimu mi auto regeneruje cca po 900 km a jen co se oteplilo regeneruje
každých 350km :(


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 02. květen 2019, 19:01 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 134
Karma: 2
Mne euro V regeneruje cca 200-300km. Vse vypada OK , ale vypada to na chybu vypoctu zaplneni. Po vypaleni mam 24-26% a do 33% to bezi skoro nepatrne. Ted jsem jel z Rakous a rikal si, takto to vypada, ze to bude na 1000km do zaplneni. Asi po par minutach jsem si vsiml, ze je tam najednou uz 58%. Pak opet pomalu nad 70% a pri prvni prilezitosti zacne vypalovat. Ted tam mam neco kolem 80 a brzo me teda ceka opet vypaleni ve meste.

No, budu az se nekam pojede, postnu video z budiku, jak to nekde preskoci. Jiz vim co hledat, ted jeste zjistit kde a u koho resit.


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 11. květen 2019, 12:33 
KAčátko
KAčátko
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 26
Karma: 0
Můžu se zeptat kde vidíš ty procenta zanesení.


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 100 | Rok výroby: 2012 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 21. květen 2019, 18:56 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 134
Karma: 2
Koukam pres android a FordScan. Mrkni na dalsi prispevek. Melo by to byt to DPF_SOOT_LD


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 21. květen 2019, 18:57 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 134
Karma: 2
Zde je ta moje chyba, kdy se hodnota DPF_SOOT_LD behem 1km zaplni cca o 20%. Jiz jsem si toho vsiml, ze pri cca 35% se to hned zaplni. Zde filtr pomalu leze na 35% u stavu km 113680km a behem 1km vyleze az na 58%. Bohuzel pri aktualizaci se me v mobilu vzdy smazou hodnoty a teda zde schazi parcilani tlak. Ten je celou dobu na minimech do asi 4kPa, pri v tomto rezimu vyleze az na hodnotu 14 snad kPa. Videa pridam pozdeji. Pote do zaplneni 70-85% opet parcilani tlak na minimech kolem 0-4kPa. Dle meho se to zde blbe spocita a filtr se vypaluje zbytecne.

Mate radu, kam se s tim obratit? Dela to opravdu priblizne v tech 35% pravidelne a je jedno zda dalnice, silnice, mesto. Toto bylo asi ve meste. Nebo co vse k tomu jeste sledovat? Zde schazi parcialni tlak a stav EGR, ktery se chova OK. Galaxyna zadne chyby v neukazuje. Nesetkal se s tim nekdo? Mam zkusit vypalovani pres diagnostiku (coz nekdo nedoporucuje) nebo zkusit nekde v autorizaku prehrani FW jednotek?

Predpokladam, ze reseni v Mondeu mk4 je OK, protoze stejny motor.

Jeste bych se zeptal, co je presne DPF_SOOT_LD a jen DPF_LOAD ?
Samotne poskočení cca o +20% během asi 1km popojíždění někde na semaforech je pd 5:20.


Pri vypaleni se dostanu cca na 24-26%


Moje verze BCM
BG9T-14C
Příloha:
Poznámka: BMC verze
BMC verze DPFIMG_20190521_182738.jpg [ 29.68 KiB | Zobrazeno 4139 krát ]


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 26. červenec 2019, 16:36 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 3
Karma: 0
Ja pred rokem jsem zacal bojovat s castym vypalovanim (Mondeo 2.0 DW10C).
Dokud to bylo co 200-250, tak jsem si rikal ze je to chipem. Ale pak to bylo 160 a jak prisly vedra tak i co 80.
Nechal jsem si DPF vycistit - nic to ale nepomohlo

Nedavno, behem jizdy ve meste se stalo, ze vypalovani nechtelo dobehnout. DPF_LOAD klesal behem vypalovani tak do 60 a pak po vypnuti vypalovani okamzite skocil na 75 a se vypalovani zase aktivovalo. Tak jsem to zacal resit.
Zacal jsem servisnim vypalovanim.
Dale jsem jel na cestu, D1, 80-120km/h (nejrychleji kvuli kolum na strese) a vypalovani kazde 160, nebo i 120km :(

Na obrazku stav primo po servisnim vypalovani, cca 120km mesto, zbytek zminena cesta
Obrázek


Obecne u mne je aplikovane pravidlo, ze behem vypalovani DPF_SOOT klesa na cca 23-25%, DPF_LOAD ale jen na 50.
Co zajimavejsi, az DPF_LOAD dorazi k 65%, DPF_SOOT automaticky je navysen na 60% (treba z 30%).

Pristi tyden zaslepim EGR, ktereho pid EGR_ERR indikuje chybovost. Zda to pomuze nevim :( Pricin muze byt vice. Bude se tomu ale venovat nejlepsi servis v okoli, tak treba na neco prijdeme


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 26. červenec 2019, 16:52 
RS racing man
RS racing man
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 940
Bydliště: Slovakia, PD
Karma: 39
V akom stave máš vaporizer?
Včera som čistil Egr po pár rokoch a bol v pohode, trubky sania a snímače čisté a priechodné. Samozrejme nejaký maglajz tam bol, ale na tie roky pri 90% mesto a ostatné okresky a diaľnice je to ok.
Ale dnes je taká móda zaslepovať.
Urobil som tak aj ja. Po dočistení som pri pití piva na chvíľu zaslepil oči. :pivo:


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 26. červenec 2019, 22:03 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 3
Karma: 0
Takova otazka padla v servisu, ti udelali servisni vypalovani ktere dobehlo bez chyb. Po nim DPF_SOOT = 8%, DPF_LOAD = 28%.
Protoze proces probehl bezchybne, servis tvrdi tvrdi, ze vaporizer je OK.
Muze nebyt OK a zaroven zadne chyby nehlasit?


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 26. červenec 2019, 23:33 
RS racing man
RS racing man
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 940
Bydliště: Slovakia, PD
Karma: 39
Ja tým dátam jednoducho nikdy neverím. Dpf soot som ani tuším na mojej motorizácii nemal. Pid mi nechýbal. Dôležité pre mňa bolo, že regenerácia prebiehala okolo 800km na vyčistenom origo filtri a 600km na neorigo šukacom polskom. Aj teraz sú hodnoty bez problémov a to máš euro5 a ja euro4.
Pri problémoch ktoré som mal ja, bolo potrebné vymeniť aj diferenciálny snímač tlakov dpf. Bol vadný, resp. pretrhnutá membrána po vyrazení tlaku pri upchatom dpf.
Menilo sa Egr, dpf, hadice, dif. Snímač, vstreky, cr čerpadlo a servis mi to Vtedy vracal ako neriešiteľnú vec,ktorú nevie vyriešiť.
Tak som prehral soft v pcm, kde bol urobený dpf off amatérskym spôsobom pred predajom a reset všetkých adaptácii.
A auto chodí možno aj teraz. Zajtra zas otestujem...

Nie je servis ako servis, ale takéto veci sa dajú riešiť.
Po akýchkoľvek problémoch aktualizujem VŽDY Riadiace jednotky a potom sa ide ďalej.
Niektoré servisy majú ako hlavnú diagnostiku Delphi. Tak sa potom netreba čudovať. Delphi je hnus sám o sebe. Ale hmotnosť má celkom dobrú. Keď si už nevieš rady, tak jeden úder do hlavy postačí.
Údaj o tlaku na voľnobehu má tvoj dpf aký? Vaporizer je podľa mňa nie úplne v poriadku.
Riadiaca jednotka vyhodnocuje spustenie regenerácie na základe určitých fucktorov zo snímačov. Pokiaľ je nejaká súčasť vadná, spúšťa ju omnoho skôr ako tebe a hlavne často.
Navyše ja mám interval regenerácie v eeprom na 900km, okolnosti sú však iné.
Šukací filter prebehol pár krát emisnou bez úplatkov. Lejem tam kvalitný 5w40 olej a pravidelne nelongtimovo servisujem a mením náplne.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 06. srpen 2019, 20:28 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 134
Karma: 2
Podezdrivam EGR ci neco v rizeni paliva co pak pres egr pousti moc velke sracky. Do planovaneho cisteni jsme se v servisu z duvody cen tesneni a nedostatku casu nepousteli. Mozna by po jiz 120.000km nebylo od casu alespon ty trubky poradne proplachnout ci vymenit.
Ted jsem po dovce a doufal jsem, ze to x tisic km po dalnicich opravy. Po vymene oleje, filtru jsem se dostal i pres 400km (za Mnichov), coz bylo pri nocnim proletu z Prahy pres Rozvadov na Svycary. Pak klasika a pri sjizdeni z alp k mori jsem se v tech vedrech dostal snad i na 80km. Tabulku s udajema musim jeste doplnit, mam jenom screany z diag. Denni kolecko trema prusmykama pri rezimu skoro plny plyn a nebo bez plynu take prekvapive za cely den nevypalovala. Kochat se moc nedalo, bylo dost motorkaru a muselo se jet holt svizne a neprekazet. Po ITL, kde jsem jel docela slusne vypalovalo i 5x za den. Tak jsem si v nemecku vecer hral. Na tempomat (abych drzel nejmensi rozptyl otacek) pri 144km/h na digitalu (diagnostika ukazuje nejmene, digitalni pocitadlo neco vic a ruccika jeste vice) pri cca 2640otacek na rovine se egr skoro neotevira a zaplnovani stoji. Pri jizde pod 144 se jiz casto pri jizde na chvilku otevre. Nemaji na to asi ani vliv ty otacky, jak jsem nekde cetl, ale potreba vykonu. Ovsem jakekoliv omezeni ci zpomaleni hned procenta prida.
Takze kdo ma stejny problem a moznost, zkuste nekde proletel nemeckou dalnici v noci a verim, ze budete prekvapeni.
Jinak motor bude vpoho, na ceste do Kakabrie a zpet s koleckem ve Swaizu a koleckem pasama Furka - cast Gotthard - Susten a Grimsl celkem pres 5400km u "vodicky" 5W30 predepsane B5 ubylo na studenem motoru asi 1/2 kosoctverce. Daval jsem asi 5.4 ci 5.5litru a bylo to o jeden plny kosectver rano pod. Posledni den rano pred nemeckem asi o 1/2 kosoctverce mene. U tepleho motoru po cca 15min je to plne. Tedy lze tvrdit, ze zadny olej to nezere.

Take jsem koukal, ze pri jizde nenastavim lopatky turba pod 20% a vypalovani je pekne procisti pod 10%. I moje normalni sviznejsi jizda je prenastavuje jen k 60%. Jen jsem si pri tom hrani uvedomil, ze by to chtelo poradne provetrat turbo a tak par pokusu o zrychleni z cca 90km na 180. Teda se nedivim, ze jsou ty TDCI 2.0 brani jako drzaci. Opravdu se myslelo skoro na vse.

Dalsi poznatek, ze DPF se na dalnici vypali hure nez na silnici. Vaporizer se vypina asi pri dosazeni 27% a na dalnici doleze na 26 mimo i na 24%. Asi i tech cca 130km/h dokaze moc rychle teplotu ve vyfuku zchladit.

Odkazy na videa z prubehu diag pozdeji.


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 07. srpen 2019, 19:19 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 109
Karma: 3
Mam presne to iste ako ty. Len mne regeneruje kazdych 50-80km stale bez ohladu ci som na dialnici alebo okresky.
Pri statickej rege mi pri 98% pri dochladzovani vypise ze neuspesna z dovodu prekrocenia casu rege cca 35min.
Koncovka cista ziaden dym z vyfuku.
Diag hlasi nahodne poruchu lambdy. A raz zahlasilo zavadu Egr. Ale ziaden nudzak sa nedeje ani ziadna hlaska na convers.
Lambdu zahlasi cez diag len ked sa spusti rege a idem hore nejakym kopcom. Vtedy sa teplota na kate dostane na 580°C.
Egr bolo iba raz po prejdeni 900km na jeden zatah a odvtedy nejakych 3000km nic ziadna hlaska.
Asi pockam ked nato pride niekto iny co je za problem alebo sa nieco rozpadne a potom to budem riesit.Obrázek


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 162 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 08. srpen 2019, 11:29 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 134
Karma: 2
matejsid píše:
Mam presne to iste ako ty. Len mne regeneruje kazdych 50-80km stale bez ohladu ci som na dialnici alebo okresky.
...

Hele, netuším jaká teplota, ale já mám na EGT12 630-650 stupňů. To vypadá na odcházející vaporizér. Je pravda, že statickou jsem ještě nedělal. Někdo neodporučuje, že je to moc velkej kouř pro motor (nechladí se jízdou) a stejně se pak má DPF nějak přizpůsobit.
Porovnej při normální regeneraci:


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 08. srpen 2019, 11:34 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 109
Karma: 3
To som pisal teplotu na katu, na DPF je ako pises 620-650.
Vaporizer je funkcny.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 162 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 14. leden 2020, 14:37 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 134
Karma: 2
Stále řeším a dostak jsme tip, že časté vypalování dělá Verva. Že po tankování V-Shell Power se obvyklích 80-150km změnilo i na 700km. Zkusím, ale u mě se i něměcká a rakouská neprémiová nafta s VIF chovala skoro stejně. Vyzkouším tedy Shell V-Power i to OMV a uvidíme. Ale nádrž je teď docela plná Verva disesel a potrvá to, než se to vyjede a cca 2x otočí.

Teď v mrazech jsem najel 336km , i když DPF_SOOT_LD 78% jízdy spíše mimo dálnice a v zimě má být nájezd vyšší. Co jsem vypozoroval nedávno, tak přijízdě po dálnici se sice DPF_SOOT_LD vypálí na krásných +/-28%,ale DPF_LOAD jenom kolem 50%a neklesne. Během pár km povyskočí na 60% a SOOT_LD se přepočítá na +20% a jsem před vypalováním. Toho jsem si všiml při nedávné jízdě, kde pak bylo další vypalování po cca

Pokud je po nájezdu nějaké brzdění motorem a ne držení stále cca 140km/h tak se po 20min DPF_LOAD sníží něco kolem 35%. Nemí být ale motor stále v záběhu. Toho jsem si všiml minule, kdy jsme chvilku po vypálení auto trošku projel ca 160km/h a další vypálkení bylo po pouhých 103km jízdy dálnicí s jednou 3h zastávkou. Vaporizér bude asi OK, teplota těch 620-645 stupňů má. Vyzkoušel jsem do kopců i poříádně přidat a při tomto režimu se na 410 stupňů dostanu také. Bohužel to v našich podmínkách déle udržet moc nejde, to auto jede jak drak a pořádných kopců na to moc není.

Video 1: Jízda před vypálením a vypalování filtru na okreskách ve 29min čas 18:11-18:15


Video 2: Postupné snížovaní DPF_LOAD po vypálení DPF po předchozí vypálení. Spadnutí na LOAD 31% asi 10min po vypálení. Konec vypalování Vaporizér OFF předchozí video 18:15 LOAD 48% okreska s bržděním motore a 18:19 po 4minutách od vy pálení LOAD 31%


Video 3: Předchozí vypalování po 103km čas 18:17-18:24 , kdy DPF_LOAD při jízdě po dálnici dolu prostě neleze. Po dojezdu do Prahy začne padat a na 38% spadne až po 15min 18:24 konec Vaporizeru, 18:35 konec dálnice LOAD 46% 18:39 po dlouhých 15min od vypálkení brzdění motorem LOAD 38%


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: časté regenerace DPF
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 16. únor 2020, 13:09 
KAčátko
KAčátko
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 14
Karma: 0
Ahoj řešil jste někdo časté regenerace spolu s bílým kouřem při regeneraci? Vaporizer byl měněný v létě za náhradu protože byl ucpaný, když jsem auto kupoval bylo vidět ze dpf je taky nový značka Walker takže by to šmejd byt nemusel, auto je bez závad, vstriky zkontrolovany na stolici a jeden pouštěl do přepadu takže výměna za originálně repasovany v bosch a egr vyčištěný, muže byt spatny katalyzator nebo žhavič na vaporizer? Podle bílého kouře tam nafta asi jde ale nehoří,budu vděčný za každou zkušenost

Mondeo 2.2 tdci 147 kw podle budiku 157000km r.v. 2013


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 147 | Rok výroby: 2013 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y