Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
  Verze pro tisk

EGR + škrtící klapka M MK4
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 15. říjen 2018, 08:09 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 3
Karma: 0
Zdravím pánové, mám problém se svým mondeem MkIV 2.0 tdci 96kw 2007/09. Pročetl jsem všechno možné zde na fóru i mimo něj a i tak prosím o pomoc a nasměrování. Auto vlastním dva roky a dosud bez problému až do nedávna, kdy jsem začal pozorovat lehké poškubávání v rozsahu otáček 1500 - 2000(při tomto jevu je slyšet i kolísavý chod turba-slyším ho do kabiny houpavě jako kdyby jela sanitka), od 2000 - 3000 je to normál a od 3000 pak začne dost černě čoudit. Při prostudování fóra jsem usoudil, že na vině bude nejspíš EGR ventil. To potvrdila i diagnostika, která vypsala závadu P1335 Ventil rec.spalin - přerušení/rušení. + další chyba P02E1 Řízení škrtící klapky - porucha funkce. Klapku jsem rozebral a vyčistil, řešení egru mám domluvený na příští víkend. Stav nyní po čištění klapky a smazání chyb na diag je takový, že houpavý zvuk turbíny slyším pořád ale žádnou chybu mi jednuchý Forscan lite v mobilu neukáže, poškubávání taky nezmizelo. Jaký mám zvolit postup - koupit novej egr a nepátrat nebo ho na zkoušku zkusit zaslepit(případně jak-ucpávka s dírou/bez díry). Předem díky za rekce


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 96 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: EGR + škrtící klapka M MK4
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 16. říjen 2018, 04:34 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 157
Bydliště: Hradec Králové
Karma: 3
V první řadě zajeď na profi diagnostiku, tyhle jebky v mobilu jsou na nic, nebo si pořiď aspoň "ForDiag". Když napíšeš na email tchvatal@fordiag.cz, tak ti jí pošle na dobírku za 2.100,-, což je v některých servisech cena za dvě návštěvy na diagnostice... :mrgreen: Osobně s ní mám nejlepší zkušenosti a že jsem jich vyzkoušel, včetně těch jebek do mobilu. Zapisuje kódy trysek, atd. Zde http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID1024 si můžeš o tom něco přečíst. Já používám bluetooth verzi.

Na nákup nového EGRu je dost času, málo kdy se stává, že by totálně klekl, většinou je kvalitně zahnojený, demontuj ho a řádně vyčisti (podle možností nejlépe včetně celého sacího potrubí). Dle tebou uvedeného roku a měsíce výroby auta bys měl mít elektricky ovladáný EGR. Trochu slušnější diagnostika by ti měla ukázat, jak EGR chodí v různých režimech provozu. ForDiag to umí. Zaslepování EGRu je podle mne na hovno a neřeší to příčinu problému. Jeho zaslepením ti možná auto přestane poškubávat, ale protože EGR tam není pro srandu králíkům, tak se časem ukáže jiný problém. Takové jsou mé zkušenosti.
Určitě bych se odpíchl od vyčištění EGRu a následné pořádné diagnostiky.

_________________
Historie: Ford Escort 1,3 benzín r.v.1986, Ford Escort 2,0 EFi 16V 110kW RS2000, r.v.1994, Ford Mondeo 2,0 16V r.v. 2000, Ford Mondeo 2,0 TDCi r.v.2006.
Současnost: Ford Mondeo Vignale 2,0 TDCi 132kW r.v. 2018


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2018 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: EGR + škrtící klapka M MK4
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 16. říjen 2018, 12:32 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 3
Karma: 0
Alex6666: Díky za reakci, nicméně na profi diagnostice jsem byl - odtud mám právě ty chybové hlášky vč.čísel(tuším že měl nějakou bosch diagnostiku či co)= po srdcervoucím výkladu o tom jak se těží/zpracovává/spaluje nafta a filtrujou spaliny mi PÁN Mechanik teda auto napích, po pár poznámkách typu Fordem tam a vlakem zpátky... závady vyhledal a smazal-dostal tři stovky za tisk papíru se závadama a skoro po tlamě. Já jsem pak doma v první fázi vyčistil klapku na sání - bez efektu na chování auta(diag.v mobilu žádnou chybu nenašla-ale jak říkáš jsou to jen jednoduché jebky) a včera v druhé fázi jsem zkusil provizorně zaslepit egr a auto jede naprosto bez problému bez škubání, zatím dokonce i bez kontrolky motoru. Jasně, že to tak nechci nechat jezdit pořád, ale pro potvrzení špatné funkce egr ventilu to je asi dobré. Na tenhle víkend jsem domluvenej auto odstavit a egr vyřešit u kamaráda automechanika - pokud tedy půjde vyčistit jak říkáš, budu jedině rád, pokud ne dá se novej. S autem jsem jinak spokojenej a neplánuju prodej, nechci to teda řešit jenom nějakým zbastlením a provizorním řešením. O tom fordiagu jsem přemejšlel a asi ho vemu...přece jenom kamaráda automechanika mám 60km daleko a k PÁNU Mechanikovi už mě nedostanou ani párem volů:-)


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 96 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: EGR + škrtící klapka M MK4
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 18. říjen 2018, 04:24 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 157
Bydliště: Hradec Králové
Karma: 3
dawe109 píše:
Na tenhle víkend jsem domluvenej auto odstavit a egr vyřešit u kamaráda automechanika - pokud tedy půjde vyčistit jak říkáš, budu jedině rád, pokud ne dá se novej.


Na to to čištění si kup "čistič karburátorů sprej", mají ho všude, je to otázka 150,-Kč a hlavně funguje. Samozřejmě se to neobejde bez mechanického odstranění největšího sajrajtu. Vyčistit půjde, ovšem může být problém v elektrické části EGRu. Na rozdíl od EGRu do roku výroby 03/07 kde za "pístek" tahá podtlak, u toho tvého to obstarává "motorek" a pokud mu zahnojený pístek kladl delší dobu odpor, mohlo tam něco odejít, to ale nechci malovat čerta na zeď... ;)
Stává se to např. u elektrického aktuátoru (bazmek co obstarává naklápění lopatek turba) vnitřní mechanismus naklápění bývá doslova zarostlý sazema, ale to je jiné téma.
Bylo by dobré demontovaný a vyčištěný EGR odzkoušet, existuje na to tento bazmek
Obrázek
ovšem nevím, jestli někdo v tvém okolí tímto disponuje. Držím pěsti, ať je fakt jen zahnojený, páč kupovat nový je rána minimálně za 5.000 peněz. Na vrakáčích jsou většinou fuč, nebo je to sázka do loterie.

_________________
Historie: Ford Escort 1,3 benzín r.v.1986, Ford Escort 2,0 EFi 16V 110kW RS2000, r.v.1994, Ford Mondeo 2,0 16V r.v. 2000, Ford Mondeo 2,0 TDCi r.v.2006.
Současnost: Ford Mondeo Vignale 2,0 TDCi 132kW r.v. 2018


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2018 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: EGR + škrtící klapka M MK4
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 19. říjen 2018, 07:14 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 3
Karma: 0
No myslim,že s timhle elektroblázincem moc lidí v okolí mít nebudu :-) Nevadí, zkusíme vyčistit a vyzkoušet a uvidí se - teď aspoň vim, jak by se auto mělo chovat když egr chodí jak má = takhle plynule bez cukání jak jede teď to nejelo celou dobu co ho mám. Myslel jsem, že to u Tdci je normální - třeba při popojíždění v koloně nebo na 6stku při 100-110km/h to bylo takový "neklidný", teď s plechem bomba. Z nakupování po vrakáčích už jsem vyléčenej a pokud bude potřeba dát novej-dá se novej. Když to vemeš kolem a kolem, tak za 5000 na to koupíš tak dvě lepší gumy nebo sadu předních průměrnejch kotoučů a desek na předek. Myslim, že za dva roky bezproblémovýho provozu si to monďák i zaslouží :misoo: Jinak díky moc za info ;) Dám pak echo jak to všechno dopadlo - čeká mě před koncem měsíce ještě ke všemu STK, takže bude asi veselo :misoo:


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 96 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y