Forum ford-club.cz
http://www.forum.ford-club.cz/

Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu
http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=13&t=33616
Stránka 11

Autor:  Matelbc [ pátek 09. srpen 2019, 10:33 ]
Předmět příspěvku:  Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Ahoj,
potřebuji poradit s jedním problémem u mého miláčka :-) Jde o ročník 2004, 2.0 TDCI 96 kw, najeto asi 390k km. V poslední době se stává, že se se za jízdy rozbliká žhavení, motor přestane táhnout (předpokládám, že se jedná o nějaký nouzový režim) a pokud během pár minut nezastavím a nechcípnu motor, tak chcípne sám. Po nastartování vše ok.

Tohle se stalo zatím párkrát (4x-5x za léto) s tím, že vždycky bylo fakt vedro (30 °C +), měl jsem puštěnou klimu a jel jsem třeba 50 - 60 km po dálnici, většinou rychleji (150-160 kmh) a stalo se to ve chvíli, kdy jsem přidal výrazně plyn (reálně až na zem). Když jsem jel normálně, tak OK, takže jsem neřešil. Teď se mi to stalo (zatím 1x) po kratší vzdálenosti, v nižší rychlosti, s plynem na tak napůl, bez klimatizace a tak, že se rozblikalo žhavení a chcíplo to během chvíle za jízdy v levém pruhu.

Zatím jsem byl na diagnostice u mého mechanika, ale nic se neukázalo. Ale má nějakou "malou" univerzální. Máte někdo nějaké tipy, co by to mohlo být? Případně kam na normální diagnostiku v Praze nebo v Liberci? Do libereckého Fordu ne :roll:

Předem díky za tipy nebo rady!

Autor:  alergin [ pátek 09. srpen 2019, 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

najdi někoho kdo má diagnostiku lepší než univerzalni. V okolí prahy je určo dost uživatelů kteří tohle mají. Kdybys byl z okolí Ostravy udělal bych ti diagnostiku sám.

Autor:  Dexolus [ pátek 09. srpen 2019, 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Pokud to netočíš za studena (Což předpokládám že snad ne) tak bych zkusil diagnostiku.. Už jsi na tom měl někdy dělaný vstřiky/čerpadlo?

Autor:  alergin [ pátek 09. srpen 2019, 13:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Zkusil bych i palivový filtr vyměnit

Autor:  uwa0944710874 [ pátek 09. srpen 2019, 15:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Regulácia tlaku turba. Nalogovať údaje za jazdy a porovnať má byť/je.

Autor:  alergin [ pátek 09. srpen 2019, 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

turbo s tím nemá nic společného.

Autor:  Alex6666 [ sobota 10. srpen 2019, 17:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

I závada na turbu může házet nouzák. ;)
Ovšem pokud při uvedeném nájezdu km ještě nebylo dělané čerpadlo a vstřiky, tak to vidím naprosto jasně.

Autor:  Matelbc [ neděle 11. srpen 2019, 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Díky za odpovědi!
Turbo se měnilo asi před 130k km. Vstřiky a čerpadlo jsou originál :D U vstřiků předpokládám, že nemá smysl u tohohle nájezdu už řešit výměnu, ale u čerpadla nemám ani představu kolik řádově vychází(?). Samozřejmě tipy od mechanika jsou ty samý, ale ideální by bylo to nějak zjistit na tý diagnostice... Jo a filtr je měněnej před pár tisíci. Musel bych se podívat, ale není to dlouho.
A jinak si dávám fakt pozor, abych netočil studenej motor, po dojetí ještě nechávám dochlazovat dost dlouho atd. Na tohle jsem pacient :)

Autor:  S1i2m3i4 [ úterý 13. srpen 2019, 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Zdarec, sice mam mondeo mk3 2.0 tddi ale přesně tohle mi to taky dělalo a bylo to palivové čerpadlo.

Autor:  Alex6666 [ úterý 13. srpen 2019, 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Matelbc píše:
Vstřiky a čerpadlo jsou originál :D U vstřiků předpokládám, že nemá smysl u tohohle nájezdu už řešit výměnu, ale u čerpadla nemám ani představu kolik řádově vychází(?).


U TDCi jsou vstřiky a čerpadlo tzv. "spojená nádoba". Nevím jak myslíš, že nemá cenu řešit jejich výměnu, ale pokud tak, že vstřiky necháš jak jsou, tak je to špatně. Vyběhané čerpadlo, kromě toho že nedává takový pracovní tlak paliva jak by mělo může pouštět mikrošpóny a ty zaserou vstřiky.
U TDCi se dělají obě věci naráz, minimálně kontrola u odborné firmy, která na speciální stolici dokáže navodit podmínky jako při provozu v autě.
Kupovat nové čerpadlo je nesmysl, repas může vyjít na cca 5-8 tisíc, ale i na 20. Záleží na stavu opotřebení. Nový vstřik např. Delphi se nechá pořídit za 9.500,- x 4 :shock: , což je u tak starého auta také kravina. Repas jednoho vstřiku vyjde do 4 tisíc. Osobně mohu doporučit v Praze Hostivicích firmu Stahlgruber, nevyjebávají s cenou a nedělají víc než je nutné (jestli chápeš). Jsou rychlí a dostaneš normální dvouletou záruku, jen je třeba jim dát min. ke kontrole obě součástky.
Pokud si trochu technicky a manuálně zručný, tak vstřiky dokážeš demontovat sám. Ovšem u čerpadla je to horší, je k němu přístup jako k penězům a navíc je třeba po jeho demontáži v žádném případě neotočit motorem, nebo zafixovat motor speciálním přípravkem. Tuhle práci v žádném případě nesvěřuj za socíku vyučeným opravářům zemědělských strojů, kteří se dnes zabývají opravou aut všech značek. Nadělají více škody, než užitku... ;) Po repasu obou součástek můžeš najet i dalších 390k km, ale to se ti dřív zesere něco jiného. :D
Tož asi tak.

Autor:  Matelbc [ pátek 23. srpen 2019, 07:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Ahoj,
díky za vyčerpávající odpověď! :) V podstatě shrnuje to, co řeším - pokud bych zvládl vyřešit nějak rozumně, tak do toho investuju, ale pokud by se mělo jednat o repas čerpadla, vstřiků apod., tak už řešit nebudu.
Teď jenom, jak to zjistit no :D Zmíněný servis zkusím. Jinak včera jsem byl na diagnostice, která už něco ukázala - chybu P0251. Ale jak jsem koukal tady na fóru, tak to vlastně může znamenat téměř cokoliv :D resp., ukazuje to něco víc, když je jenom tahle jedna? Většinou jsem narazil na komentáře, kde bylo chyb víc...
Díky

Autor:  Alex6666 [ pátek 23. srpen 2019, 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Pokud jsou vstřiky a čerpadlo v "hajzlu", tak to žádné rozumné (levné) řešení nemá. Repas nebo nové, na tom bohužel nic jiného nevymyslíš.

Autor:  Matelbc [ středa 11. září 2019, 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Jasný. To spíš, jestli to vůbec řešit...
Btw jak se ochladilo, tak problém zmizel. Včera v noci jsem jel jak prase, pořád pod plným plynem atd. a trasa Liberec - Praha bez problému.
Tak nechápu.

Autor:  Alex6666 [ čtvrtek 12. září 2019, 04:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Moždá by nebylo o věci mrknout na snímač teploty paliva, který je na vysokotlakém čerpadle. Příloha str. 23.

Přílohy:
63489950-delphi-ford-cs.pdf [1.44 MiB]
38 krát

Autor:  Matelbc [ neděle 13. říjen 2019, 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nouzový režim a chcípání motoru za plného výkonu

Tak teplotou vzduchu to není. Stává se to už i teď, kdy je 10-12 °C. Dva dny zpátky spadlo do nouzáku a po znovunastartování se rozsvítila kontrolka motoru a svítila pořád :roll: Když jsem druhej den dojel do servisu, tak těsně před tím sama zhasla :D A druhý den na dálnici, kdy auto nebylo nijak zatížený (bez klimy, konstantní jízda v koloně kolem 100-110 kmh) se rozblikalo žhavení a motor chcípnul sám skoro hned. Ale stále chyba P0251.
Takže se obávám, že po deseti společných letech a 270t společných km se s Mondeem rozloučíme :cry:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/