Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
  Verze pro tisk

Brzdové trubičky měď x ocel
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 27. duben 2018, 20:35 
RS racing man
RS racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 800
Bydliště: Vsetín
Karma: 50
Tak ještě k brzdám, je možné nahradit trubičky mědnýma? Původní jsou asi ocelové...

_________________
Obrázek :)
Červený FoFo (Ford Focus II)


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 27. duben 2018, 20:47 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 1407
Bydliště: Jihlava
Karma: 6
Na STK se jim to moc nelíbí, já před lety proto dával ocelové. Spousta lidí ho používá, ale oficiálně není povoleno.

_________________
Obrázek
>>>Ford Focus Combi II FL, 1.6 16V 74kW, rok 2011<<<


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 27. duben 2018, 22:32 
RS racing man
RS racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 800
Bydliště: Vsetín
Karma: 50
No, co jsem se tak ptal po opravnách, tak dělají trubky z mědi, protože se s ní lepší pracuje :(
Ale našel jsem i tohle: https://www.garance-slavicin.cz/hadice/eshop/33-1-Brzdove-trubky-komplet/210-3-Prumer-5mm-4-75mm/1/9/0/
Jako že bych vymontoval, změřil, koupil tuhle ocelovou podle délky a pozohýbal podle potřeby... to by taky mohla být cesta jak si to přehodit doma, ne?

_________________
Obrázek :)
Červený FoFo (Ford Focus II)


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 27. duben 2018, 23:06 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 1531
Bydliště: zlin
Karma: 63
jirko to nevypada vubec zle :palecnahoru:
myslim ze to je dobra volba :palecnahoru:

_________________
S-MAX 1,8 TDCI 92KW,modra metla ,2006 (dovoz italie ale 6 let jezdeno v cr)
Ford transit euroline 2,0 tddi 74kw r.v.-2001
Opel corsa 1,0 43kw,cervena,2001
Mondeo kombi 1,6 ,zelena metla,1997,LPG,--prodane

Obrázek


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 28. duben 2018, 08:28 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 1407
Bydliště: Jihlava
Karma: 6
Přesně, měď dávají proto, že se jim s tím lépe pracuje - to je celý důvod. Některé firmy dokáží trubky dodat už naohýbané.

_________________
Obrázek
>>>Ford Focus Combi II FL, 1.6 16V 74kW, rok 2011<<<


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 28. duben 2018, 12:27 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 2527
Bydliště: Praha 9
Karma: 16
Když to jsou měděné trubky s atestem na brzdové potrubí tak není problém. Plno lidí to bastli z trubek na ledničku atd. A ohybaji se suprove tedy no :)

_________________
Focus RS MK1 2.0 Turbo 185kW
Focus MK1 Combi 1.6 74kW


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 185 | Rok výroby: 2002 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 28. duben 2018, 22:06 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 53
Karma: 1
Trubky z lednicky nie su zle. V lednicke dokazu vydrzat tlak 35-40bar a v brzdach tolko tkaku nespravis. Dalsie plus nekoroduju ako ocel. Hrubka steny CU je 0,8mm a ocel 0,3mm. A CU ma vacsiu hodnotu vo vykupe takze auyi nabera na cene. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 162 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 29. duben 2018, 07:56 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 1407
Bydliště: Jihlava
Karma: 6
Jednak nesplňují výdrž požadovaného tlaku dle ISO a druhak jde o to, že v zimě je měď křehká a za tepla zase naopak moc měkká. Někde se ještě uvádí, že reaguje s brzdovkou - ale o tom nic nevím. Výhoda použití mědi je tedy pouze pro toho, kdo s tím pracuje.

_________________
Obrázek
>>>Ford Focus Combi II FL, 1.6 16V 74kW, rok 2011<<<


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 29. duben 2018, 13:26 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 53
Karma: 1
Kratales nepis blbosti a uz vobec nie svoj nazor ked s tym nepracujes a nikdy si to nedrzal v ruke.

https://cvfree.cz/index.php/o-nas


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 162 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 29. duben 2018, 13:49 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 2527
Bydliště: Praha 9
Karma: 16
CuNi je to správné, ale bastliri co to dávají z ledniček používají klasické měděné. U escorta jsem dělal celý předek z trubicek od Quick Brake a naprosto v pohodě..

_________________
Focus RS MK1 2.0 Turbo 185kW
Focus MK1 Combi 1.6 74kW


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 185 | Rok výroby: 2002 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 29. duben 2018, 16:01 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 1407
Bydliště: Jihlava
Karma: 6
matejsid píše:
Kratales nepis blbosti a uz vobec nie svoj nazor ked s tym nepracujes a nikdy si to nedrzal v ruke.

https://cvfree.cz/index.php/o-nas


Já to právě v ruce držel a potrubí jsem si sám dělal, tak nepiš blbosti. Sám postuješ odkaz na trubky s materiálu CuNi 10 Fe, tedy slitina mědi-niklu s 10% podílem železa. Pokud tedy nejsi navrdlej (a soudě dle toho co píšeš tak asi jo) tak jistě chápeš, že to není obyčejná měděná trubka o které hovořím a kterou používá většinu servisů!! Pokud se bavíme o měděných trubkách, tak se domnívám, že je řeč o trubkách z mědi (čistota třeba 99,9%) která je pro brzdové systémy zakázána a nikoliv o nějaké slitině vyvinuté speciálně pro brzdové systémy!! A samozřejmě tato trubka je poměrně drahá, takže jako výhodnější se mi opět jeví použití ocelové trubky. Zase tolik práce navíc s tím není, já to měl poměrně rychle.

Jen mě udivují lidi jako ty, kteří mě neznají a přesto tvrdí hovadiny o tom, co jsem držel a nedržel v ruce. Já si většinu věcí na autě dělám sám, tak příště by si měl se svým výlevem přibrzdit ;).

_________________
Obrázek
>>>Ford Focus Combi II FL, 1.6 16V 74kW, rok 2011<<<


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 29. duben 2018, 18:18 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 53
Karma: 1
kratales píše:
Jednak nesplňují výdrž požadovaného tlaku dle ISO a druhak jde o to, že v zimě je měď křehká a za tepla zase naopak moc měkká. Někde se ještě uvádí, že reaguje s brzdovkou - ale o tom nic nevím. Výhoda použití mědi je tedy pouze pro toho, kdo s tím pracuje.
Reagoval som na tieto slova co si vypustil. V zime krehka a v lete mekka. Pri akych teplotach? A tlak aky velky? Ktore ISO nesplna? Mna len udivuje ako vsetko vies. A ano sorry mohol som reagovat jemnejsie. Ale... este raz sorry.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 162 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Brzdové trubičky měď x ocel
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 29. duben 2018, 19:48 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 1407
Bydliště: Jihlava
Karma: 6
V pohodě :-). Vím to, protože jsem se o to zajímal. Sám jsem nakoupil měděné trubky a nakonec jsem po konzultaci na STK koupil ocelové a udělal to z těch. Měď, je stejně jako téměř každý materiál v zimě křehká a za vysokých teplot zase měkká a bohužel na tyto rozdíly více choulostivá jak ocel. Co se týče té tvrdosti v létě, tak to bych neřešil - tam by byla maximálně šance ta, že by si to nějakým způsobem prorazil, což je šance minimální. Ale ta křehkost v zimě, tak té už bych se obával více. Další věcí je, že nevěřím čistotě/složení běžné používaných měděných trubiček. To, na co si odkazoval ty už uznávám je něco jiného, sice těžko říct jakej vliv tam má ten podíl Niklu a železa, ale nedovolil bych si zpochybnit QuickBrake, který dělá pro mnoho výrobců aut provovýrobu a samozřejmě má ISO certifikaci.


A teď si zkus vzít pár let používanou obyčejnou měděnou brzdovou trubku kterou servisy běžně dávají a stejně starou ocelovou trubičku a zkus je ohnout. Ta měděná narozdíl od té ocelové praskne už při drobném ohybu. A z toho bych já osobně měl tak trochu strach.

Norma ISO pro brzdové potrubí stanoví, že použité brzdové potrubí musí zvládnout tlak 1100 bar i navzdory tomu, že v běžných brzdových systémech jsou tlaky násobně nižší.

Dvouplášťová ocelová trubka 1500 - 1560 bar

Jednoplášťová ocelová trubka 850 - 950 bar

Měděná trubka (ta co je použita v ledničkách) - 600 - 800 bar

_________________
Obrázek
>>>Ford Focus Combi II FL, 1.6 16V 74kW, rok 2011<<<


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y