Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
  Verze pro tisk
  

Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
Autor Zpráva
Karma príspevku: 3
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 12:17 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 158
Bydliště: Nitriansky kraj, SR
Karma: 13
Tak po roku nespokojnosti s chovaním auta dozrel čas n avýmenu silentblkov zadnej nápravy. Na jar som šiel na STK na tzv. "chodiace" platne - kde mi odhalili čiastočne odlepený predný silentblok (tzv. "Mates" - akoby s vyťahovacími ušami :D ) ľavého pozdĺžneho ramena zadnej nápravy. Okrem toho aj veľký silentblok ľavého ramena prednej nápravy - ale to opíšem v druhom vlákne k prednej náprave.
Chcel som ho (samozrejme dva - teda na každej strane jeden) vymeniť hneď - aj ho kúpil vo Forde - ale nešli rozobrať dva spoje - na každej strane jeden - spoje dolného priečneho ramienka z plechu - takže som hľadal riešenie - silentbloky, ale so snahou vymeniť všetky - keď už do toho šahám. Nepochodil som celkom, pretože na priečne veľké ramená som silentbloky nielenže nezohnal, ale ani nezistil aké - teda všetko nasvedčuje tomu, že sa mení celé priečne rameno - to ktorým sa na jeho nápravnicocom uložení nastavuje zbiehavosť zadnej nápravy pomocou skrutky s excentrickou hlavou. Na FF I. sa dá kúpiť celá sada silentblokov na kompletnú zadnú nápravu - ale tie sú iné - napohľad zložitejšie....majú zavalcované konce púzdier. Na II. generácii sa páni vo Forde rozhodli šetriť - ale čo už.


Přílohy:
Poznámka: Predný silentblok pozdĺžneho ramena zadnej nápravy - "Mates" :Q)))
Predný silentblok pozdĺžneho ramena zadnej nápravy - "Mates" :Q)))
IMGP2094.JPG [ 99.66 KiB | Zobrazeno 3701 krát ]
Poznámka: Origo skrutky na uloženia zadnej nápravy.
Origo skrutky na uloženia zadnej nápravy.
IMGP2095.JPG [ 89.51 KiB | Zobrazeno 3705 krát ]
Poznámka: Silentbloky do priečnych ramienok zadnej nápravy - menší do dolných z tvarovaného plechu a väčší do horných ramienok z tvarovanej trubky.
Silentbloky do priečnych ramienok zadnej nápravy - menší do dolných z tvarovaného plechu a väčší do horných ramienok z tvarovanej trubky.
IMGP2099.JPG [ 61.16 KiB | Zobrazeno 3710 krát ]
Poznámka: Dolné priečne ramienko z plechu za 66Evri pri výmene silentblokov /ak je bez mech.poškodenia/ náklady cca 20Evri.
Dolné priečne ramienko z plechu za 66Evri pri výmene silentblokov /ak je bez mech.poškodenia/ náklady cca 20Evri. SWAG50 92 4211_prieč_rameno.JPG [ 8.55 KiB | Zobrazeno 4768 krát ]

_________________
Ford Focus Turnier Titanium, 1.6TDCi 109k., okt.2005, silver
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 80k, r.v.2004
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 62k, r.v.2001
Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 80 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 12:38 
RS racing man
RS racing man
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 týždne

Příspěvky: 794
Bydliště: Bratislava
Karma: 3
Pekne, pekne :misoo: Mas za to karmu :pivo:

_________________
FOCUS I 1,8 TDCi 131k,306Nm, TREND '03, 17'' rims,R-Rieger apron, custom exhaust kit
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: hybridní | Výkon motoru v kW: 499 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 12:41 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 158
Bydliště: Nitriansky kraj, SR
Karma: 13
Kým som konečne pozisťoval a hlavne pozoháňal všetky silentbloky - okrem tých do dolných veľkých priečnych ramien - pristúpil som k výmene.
Najskôr po zdvihnutí auta a demontáži kolies - a pohľade pod auto s uvedomením si čo všetko treba rozobrať (VŠETKO!) - prišiel hlboký nádych...ale postupne čím viac boli ruky špinavé a pod autom bolo čoraz "viac miesta"...to plynulo prešlo do pokojného dobrého pocitu z relaxačnej činnosti tohoto typu - ako niekto oddychuje pri práci v záhradke, tak mňa zrelaxuje toto - teda kým to nie je každý týždeň či mesiac... :palecnahoru:
Takže keď nešli rozobrať uloženia dolných priečnych ramienok/plechových/ v pozdĺžnych ramenách zadnej nápravy - šlo to von ako celok a potom sa "vykrajovali" rezom cez silentblok a skrutku s následným navarením matice na zvyšnú časť pôvodnej skrutky trčiacej z matice navarenej na pozdĺžnom ramene a jej postupnom vyskrutkovaní v asi 15minutovom "spartakiádnom cvičení" spojenom s mnohonásobnou aplikáciou sprejového lubrikantu v každej polohe, kedy ôto už nechcelo ísť"....takže tam a späť...korunované úspechom. Na pravej strane bol mechanik /známy, bývalý kolega/ netrpezlivý a tak silou urval po navarení matice tú časť skrutky čo bola vonku z matice - takže vŕtal a potom čistil závitníkom vnútorný závit. Takže druhú stranu som robil sám a aj keď "babravo" - časovo kratšie a hlavne jednoduchšie ako vyššiespomenutá "metóda". ;)
Samotné vylisovávanie starých silentblokov či už zo spodných priečnych /plechových/ ramienok, či horných priečnych ramienok /z trubky/ bolo bezproblémové. Predný "ušatý" silentblok pozdĺžneho ramena šiel von i dnu tiež normálne - akurát adekvátne jeho veľkosti a styčnej ploche presahu uloženia.


Přílohy:
Poznámka: Kde bolo pravé zadné koleso ostala "rozďavená" diera... :o)
Kde bolo pravé zadné koleso ostala "rozďavená" diera... :o)
IMGP2171.JPG [ 87.3 KiB | Zobrazeno 3804 krát ]
Poznámka: Prišli i problémy v podobe "nerozoberateľných" uložení - ale o nich som už vopred vedel a bol na ne nachystaný s adekvátnou "liečebnou metódou"...typu flexa. :O)
Prišli i problémy v podobe "nerozoberateľných" uložení - ale o nich som už vopred vedel a bol na ne nachystaný s adekvátnou "liečebnou metódou"...typu flexa. :O)
IMGP2187.JPG [ 85.42 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]
Poznámka: Dolné priečne ramienko/plechové/ nešlo rozobrať v uložení pozdĺžneho ramena - ani na jednej strane...Bola zahrdzavená skrutka v púzdre silentbloku - ale "fest" - roztláčalo to domček - preto "krájanie"...
Dolné priečne ramienko/plechové/ nešlo rozobrať v uložení pozdĺžneho ramena - ani na jednej strane...Bola zahrdzavená skrutka v púzdre silentbloku - ale "fest" - roztláčalo to domček - preto "krájanie"...
IMGP2174.JPG [ 85.93 KiB | Zobrazeno 3792 krát ]
Poznámka: ..ale na každého sa "liek" nájde, tak prišli i nové silentbloky do dolných priečnych plechových ramienok.
..ale na každého sa "liek" nájde, tak prišli i nové silentbloky do dolných priečnych plechových ramienok.
IMGP2181.JPG [ 91.43 KiB | Zobrazeno 3769 krát ]
Poznámka: Horné priečne ramienko - z trubky.
Horné priečne ramienko - z trubky.
IMGP2177.JPG [ 91.47 KiB | Zobrazeno 3776 krát ]

_________________
Ford Focus Turnier Titanium, 1.6TDCi 109k., okt.2005, silver
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 80k, r.v.2004
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 62k, r.v.2001
Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 80 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 13:04 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 158
Bydliště: Nitriansky kraj, SR
Karma: 13
Druhým problémovým uložením je uloženie v silentbloku medzi veľkým priečnym ramenom (v ktorom je napr. uložená pružina) a pozdĺžnym ramenom zadnej nápravy - ke´dže tieto silentbloky som nezohnal a dosiaľ ani nezistil druh silentbloku/všetko nasvedčuje tomu, že je možné meniť iba celé rameno a ceny som sa viac ako bál, ke´d som našiel napr.cenu toho dolného ramienka v Elit-e 3700.-Sk :evil: :deejaayy:.
Takže riešením bolo rozobratie v uložení tej excentrickej skrutke, ktorou sa nastavuje zbiehavosť zadnej nápravy a práca s týmto montážnym "celkom" - dá sa to aj bez poškodenia.
Jasné radšej by som vymenil i tie spodné a ak sa mi ich(tie silentbloky) do jari podarí zohnať, tak pred jarnou geometriou ich vymením a bude všetko teda v zadnej náprave silentbloky v sumáre 14kusov nových. Teraz mám nových 10kusov.
O rozoberaní strmeňov či odpájaní snímačov ABS/ASR/ESP sa tu nebudem zmieňovať - bolo by to nosenie dreva do lesa...


Přílohy:
Poznámka: "Červenou je vyznačený v kalendári február....veľký sviatok pracujúcich, viem o ňom i ja škôlkár" - červená je odjakživa "problém" viď symboliku červených značiek, či kontroliek :Q)
"Červenou je vyznačený v kalendári február....veľký sviatok pracujúcich, viem o ňom i ja škôlkár" - červená je odjakživa "problém" viď symboliku červených značiek, či kontroliek :Q)
IMGP2178.JPG [ 83.34 KiB | Zobrazeno 3794 krát ]
Poznámka: Nový "mates" pred "zaujatím pozície" ;o)
Nový "mates" pred "zaujatím pozície" ;o)
IMGP2186.JPG [ 65.38 KiB | Zobrazeno 3771 krát ]
Poznámka: Zjavne a viditeľne nový silentblok v hornom priečnom ramienku pri kompletizácii...
Zjavne a viditeľne nový silentblok v hornom priečnom ramienku pri kompletizácii...
IMGP2188.JPG [ 76.24 KiB | Zobrazeno 3780 krát ]
Poznámka: Nový sil. dolného prieč.ramienka - plech - detail.
Nový sil. dolného prieč.ramienka - plech - detail.
IMGP2190.JPG [ 51.62 KiB | Zobrazeno 3780 krát ]
Poznámka: Suma sumárum...
Suma sumárum...
IMGP2192.JPG [ 93.78 KiB | Zobrazeno 3786 krát ]

_________________
Ford Focus Turnier Titanium, 1.6TDCi 109k., okt.2005, silver
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 80k, r.v.2004
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 62k, r.v.2001
Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 80 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
Karma príspevku: 2
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 13:26 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 158
Bydliště: Nitriansky kraj, SR
Karma: 13
V zhrnutí nutno podotknúť, že to bolo zároveň aj učenie sa - ale to býva často, najmä ak servis nie je pre človeka živobytím - ako je to v mojom prípade, ale nič kontraproduktívne sa neudialo, nič sa nepoškodilo horúcou hlavou - okrem komplikácie s tým odvŕtavaním jednej skrutky...ale tam ako väčšinou je liekom rozvaha a trpezlivosť.
Napríklad čo sa týka skrutiek - ktoré boli na trupe - v uložení v púzdre silentbloku zhrdzavené, tie sa nahradili novými. Tie čo boli ok - prebehol som závitovým očkom a oceľovým kartáčom a trup skrutky som natrel vazelínou, aby sa takéto už viac nezopakovalo ak by v budúcnosti niekto niečo na tom musel rozoberať.
K tým skrutkám - ak kdekoľvek kde potrebujeme uťahovací moment ostali na závite nečistoty, najmä zvyšky hrdze - tak potom pri dotiahnutí v skutočnosti nedosiahneme požadovaný uťahovací moment na spoji - ale iba na mom. kľúči! Nečistoty spôsobia zadŕhanie závitu a teda zvýšia odpor i potrebnú silu na ich utiahnutie. Momenťák nám teda už zarapoce ale samotný spoj je predpätý nižšou silou, než aká je preň potrebná a predpísaná.
Po kompletizácii nasledovala samozrejme geometria - ešte pred ňou, ale deň po zadnej náprave s dobou výmeny cca 6-7h. bola výmena veľkých silentblokov ramien prednej nápravy...


Přílohy:
Poznámka: Jeden z nových "matesov" po montáži.
Jeden z nových "matesov" po montáži.
IMGP2250.JPG [ 40.67 KiB | Zobrazeno 3771 krát ]
Poznámka: Kde boli skrutky chytené - šli nové, ktorým nebolo /v uložení ani na závite/ nič - prebehli sa závitovým očkom, oceľovým kartáčom.
Kde boli skrutky chytené - šli nové, ktorým nebolo /v uložení ani na závite/ nič - prebehli sa závitovým očkom, oceľovým kartáčom.
IMGP2256.JPG [ 72.94 KiB | Zobrazeno 3767 krát ]
Poznámka: POhľad na new screw
POhľad na new screw
IMGP2193.JPG [ 70.23 KiB | Zobrazeno 3759 krát ]
Poznámka: Menšia "zbierka" ....potrebujete 4ks menších, 4ks väčších a 2ks "matesov"...a radšej si kúpte aj nejaké origo skrutky - mne ešte asi 4ks vystali....ale lepšie, ako narýchlo zháňať...
Menšia "zbierka" ....potrebujete 4ks menších, 4ks väčších a 2ks "matesov"...a radšej si kúpte aj nejaké origo skrutky - mne ešte asi 4ks vystali....ale lepšie, ako narýchlo zháňať...
IMGP2096.JPG [ 96.85 KiB | Zobrazeno 3772 krát ]

_________________
Ford Focus Turnier Titanium, 1.6TDCi 109k., okt.2005, silver
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 80k, r.v.2004
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 62k, r.v.2001


Naposledy upravil BobTDCi dne úterý 08. prosinec 2009, 13:46, celkově upraveno 1
Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 80 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 13:32 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 3018
Bydliště: BA/LV (Slovensko)
Karma: 92
1 násobný majster
co spominas ten silentblok, ktory si nezistil, neni to jeden z prilohy?


Přílohy:
FOCUSbushes.pdf [133.93 KiB]
182 krát

_________________
Renault "Komar" Twingo RS 133 '11Obrázek
Ford Focus II '06 1.8TDCi Sport, 124k/3.725ot, 333N.m./1.965ot
Obrázek
Colin Chapman,founder of Lotus:“Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere”
Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 91 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 13:50 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 158
Bydliště: Nitriansky kraj, SR
Karma: 13
TripleJay píše:
co spominas ten silentblok, ktory si nezistil, neni to jeden z prilohy?

Hmmm z tohoto "nákresu" zadnej nápravy - som hňup! Neodvážim sa odhadnúť, ktorý by napríklad mohol byť "mates" - predný silentblok pozdĺžneho ramena - ke´d na schéme pozdĺžne rameno absentuje....
Fakt nie... :shock:
No ak by náhodou - tak to vyzerá na ASI 7,8? Tam by to mohlo znamenať že je uloženie pružiny v tomto priečnom ramene....hmmm? :roll: :?: :shock:

_________________
Ford Focus Turnier Titanium, 1.6TDCi 109k., okt.2005, silver
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 80k, r.v.2004
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 62k, r.v.2001


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 80 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. prosinec 2009, 14:05 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 158
Bydliště: Nitriansky kraj, SR
Karma: 13
A po geometrii je nasledujúci protokol - ale až 4tý v poradí!
Prvý - ke´dže som ja zvedavec chcel vyskúšať novú 3D geo, tak smo šiel do mne neznámeho prostredia a pochodil tak, že prvý protokol: Nedodržal postup merania a na konci mal rozhasený uhol nastavenia volantu - po meraní uhlov ho mal zaaretovať v stredovaj polohe!. Na moju reklamáciu - prijímací bol z toho úplne "blond" - to robil občan ešte hodinu....ale ako som cestou domov zistil neúspešne - volant som mal mierne doľavapri jazde priamo.
Navyše mi nepozornosťou zlomil puklicu čo/som zistil až doma/ mám na plechových zimákoch - ale neunúval sa mi to povedať....tak som volal hneď po dorazení domov naspäť asi po týždni som sa zastavil a opäť dve hodiny, lebo ten manták neurobil korektné vstupné merania a nesedeli záklony prednej nápravy - ktoré sa nenastavujú - a až keď prišiel majiteľ prikázal mu nahodiť meracie hlavy opäť a urobil to ako treba.
Takže na jar už iba do osvedčeného servisu, kam chodím roky.


Přílohy:
Poznámka: Tak štvrtý protokol v poradí....ale už je to za mnou, tak aspoň to.
Tak štvrtý protokol v poradí....ale už je to za mnou, tak aspoň to.
Geo27_11_09.jpg [ 45.63 KiB | Zobrazeno 3826 krát ]

_________________
Ford Focus Turnier Titanium, 1.6TDCi 109k., okt.2005, silver
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 80k, r.v.2004
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 62k, r.v.2001
Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 80 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Výmena silentblokov zadná náprava - "multilink".
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 09. červen 2012, 01:41 
čumil
čumil
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 5
Bydliště: Brusno okr.BB
Karma: 0
Môžem sa spýtať ako si to tam vylisuvával a nalisuvával ??

Tiež rozmýšlam nad touto operáciou lebo miestami mi to buchoce uz statočne. Hlavne ten zadok.

Ďakujem


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2001 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y