Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
  Verze pro tisk

PowerShift C-Max II - vymena oleje
Autor Zpráva
Karma príspevku: 2
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 06. květen 2016, 10:05 
GT racing man
GT racing man
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 1412
Bydliště: Okr. Příbram
Karma: 36
Tak jak jsem slibil, napisu par radku o probehle vymene oleje v nasem powershiftu.

Nas Max ma najeto 185 tisic km. A jelikoz jsem nemel zadne info o jakekoliv vymene, rozhodl jsem se preventivne vymenit olej v prevodovce. Nikde jsem nenasel info o intervalech apod. a dokonce jsem se setkal s nazorem ze powershifty jsou bez udrzbove.

No, tomu jsem moc neveril, a udelal jsem dobre. Jeste je treba dodat, ze dle meho do ted radil normalne a hladce, jen pri prudsim slapani na plynovy pedal bylo citit lehke cuknuti pri rychlem razeni.

Ke kamaradovi do servisu jsem dorazil v pul jedne. (Ma bezny maly pneuservis s klasickym servisem aut) nicmene vzdy na objednavku mu jezdi firma ktera se zabyva automaty. Na dnesni den predemnou ve fronte bylo jedno Mondeo, Volvo XC90 a jedna X6.

Uz podle povidani behem vymeny u predchozich aut bylo jasne ze panove dobre vedi co delaji, a ze maji hodne zkusenosti. Stejne tak se mi libil zpusob prace. Jsem asi detailista, ale libi se mi prace v cistych rukavicich, s pripravky, a hadrem na dosah. At se kamkoliv cokoliv nalevalo a manipulovalo, vse se utiralo hned do cista, rukavic spotrebival asi 12 paru, a kazdy sroub a kazdy ukon kontroloval pro jistotu nekolikrat. Radost sledovat.

A ted uz k povidani o prevodovkach. Jelikoz koluje spousta ruznych nazoru, snazil jsem se taky neco zjistit. Nejvic me zajimalo to klise jak se powershifty "se..." sypou.

A dostalo se mi nasledujici odpovedi.
Pokud clovek olej meni, neni k tomu duvod. A nasledne budu volne citovat kratke povidani: hlavni rozdily mezi klasickym automatem a dvouspojkou jsou :
Automat s hydromenicem vydrzi v provozu i 150000 km po prejeti planovane vymeny oleje a bude schopny provozu. Vice mu vyhovuje klidnejsi zachazeni, tedy pohodova jizda, zadne velke blbnuti a plynulejsi jizda a plynule rozjezdy.

Oproti tomu dvouspojky obecne - nejen powershift je jakoby klasicka prevodovka, hydraulicky razena, tzn. je schopna si poradit se sportovnejsi jizdou, nevadi ji manualni razeni ( +- ) a v momente zarazeneho kvaltu veskerou silu prenasi ozubena kola. (Narozdil od hydromenice)

Dulezite je taky rict, ze je dulezita nejen kvalita ale i mnozstvi oleje v prevodovce. Jelikoz cely system pracuje pod pomerne velkym tlakem a kdyz je oleje malo, neni tim padem dostatek media ktere tlaci - radi a proto muze blbe radit apod.

Bylo by toho na dlouhe povidani, kazdopadne je treba rici, ze je to alespon pro me stejne jako s kazdym jinym strojem. Pokud mu dam co potrebuje, neni duvod aby prestal fungovat. A taky ze neni treba se powershiftu bat, pokud uz neni zdevastovany od predchozich majitelu. Ma sve plusy i minusy stejne jako klasicke automaty.

A ted uz k vymene:

Nejprve se do prevodovky napustilo par deci cistice, a s autem sem se cca 15 minut projel a proradil aby se vse promichalo, uvolnily usazeniny apod.

Po napojeni prevodovky na masinu na vymenu oleje, se nejprve pusti olej jen na "bypass" takovy mimotelni okruh. Na masine je videt v pruhledce videt barva oleje. Podle technika je jeste v norme a zrejme uz byl meneny (zaplat buh). Pri tomto mimotelnim obehu uz se olej filtruje, a prubezne precodovkou proteka cca 16 litru oleje s cistici slozkou. Pote se do masiny naleje do zvlastni nadoby novy olej. Pote se okruh prepne, a stary olej jde do nadoby pod membranu a tlakem vytlacuje z casti nad membranou novy olej do prevodovky. Tim je zaruceno ze do prevodovky natece pod tlakem stejne mnozstvi oleje jake vytece ven.

A zaroven je v pruhledu je videt jak se stary olej nahradi novym a barva se postupne meni na krasne cistou.

Bohuzel nejde to uplne samo a tak je treba v prubehu vymeny v aute radit, tak aby kolisal tlak a hlavne prutok. Po cca hodince je hotovo. Masina se odpoji, a muze se vymenit filtr. Ano jakoze bezudrzbovy system ma filtr zvenku pro snadnou vymenu. Takze vymeneno, stary filtr lehce nafouknuty a cerny, zality novym olejem. Takze v poradku.

Nasledne jeste kontrola, z boku prevodovky je kontrolni sroub. Nic z nej netece, takze jeste bokem bylo par deci doplneno, a vse je ok. Uz jen nastrojit kryty pod motorem a je to.

Zaplatim 7000,- bez dane, plus cca 500 za filtr a odjizdim.

A ted prekvapeni na zaver. Jak jsem psal predtim, zil jsem v tom ze radi dobre a nic se nedeje. Nicmene ted je to opravdu parada. Hladke razeni bez jakehokoliv skubnuti, pri rychlejsi akceleraci krasne a plynule radi, pri prudkem slapnuti na plyn pri normalni jizde plynule podradi o dva kvalty dolu neuveritelne ryhle a hladce. Proste nadhera. Necekany rozdil, a opravdu velka radost.

Stalo to za to. A doporuceni na vymeny? Idelane po 60 tis., ale neni problem po cca 80-100 pri jezdeni na delsi trasy, kdy prevodovka tolik neradi (jako dalnice apod.)

Snad jsem na nic nezapomnel, pripadne dotazy zodpovim :-)

_________________
Land Rover Discovery 4 SDV6 HSE | Ford Kuga II 2,0 TDCI (120kW) Titanium 2013 | Ford C-Max II 2,0 TDCI (120kW) Titanium PowerShift 2011


Typ auta: Ford Kuga | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2013 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 20. květen 2016, 11:04 
KAčátko
KAčátko
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 50
Karma: 7
Děkuji za velmi užitečné informace. Mimochodem už i oficiální servis nás upozornil na nutnost výměny oleje v převodovce Powershift, budeme ji dělat příští rok tedy po třech letech provozu. Schválně si ověřím postup výměny.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 20. květen 2016, 13:46 
GT racing man
GT racing man
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 1412
Bydliště: Okr. Příbram
Karma: 36
Nechci aby to vyznelo tak ze tento zpusob vymeny je jediny spravny, nicmene setkal jsem se s tim ze v nekterych servisech pouze povoli bocni sroub ( v idealnim pripade oba dva - powershift ma totiz dve spojene komory) vypusti olej a pak naliji novou napln. Jenze z logiky veci, nejaky stary tam timto vzdy zustane, takze tahle metoda s vyplachem se mi zamlouva vic. A hlavne je to i videt jak se postupne barva oleje meni ze spinave na cistou...

_________________
Land Rover Discovery 4 SDV6 HSE | Ford Kuga II 2,0 TDCI (120kW) Titanium 2013 | Ford C-Max II 2,0 TDCI (120kW) Titanium PowerShift 2011


Typ auta: Ford Kuga | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2013 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 22. květen 2016, 08:36 
sportKA owner
sportKA owner
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 83
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Karma: 1
Ahoj, prosím tě můžeš poskytnout nějaký kontakt na servis, kde ti měnili olej v automatu. Sice nemám powershift ale klasický hydrodynamický měnič, nicméně na výměnu oleje to nemá vliv. Velice těžko se shánějí dobré recenze na servisy, kde se nebojí automatů a dokáží kvalifikovaně opravit , případně jen vyměnit olej atd.
Předem dík za info.
Bonifac

_________________
Obrázek


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 118 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 22. květen 2016, 09:18 
GT racing man
GT racing man
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 1412
Bydliště: Okr. Příbram
Karma: 36
Klidne muzu, jen nevim zda to nebude nedovolena reklama, tak kdyz to nekdo shora odsouhlasi klidne to sem hodim :-) kdyz ne tak poslu do zpravy

_________________
Land Rover Discovery 4 SDV6 HSE | Ford Kuga II 2,0 TDCI (120kW) Titanium 2013 | Ford C-Max II 2,0 TDCI (120kW) Titanium PowerShift 2011


Typ auta: Ford Kuga | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2013 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 08. prosinec 2017, 15:22 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 34002
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 862
Hod ten kontakt klidne sem sowiteku, skvela recenze :palecnahoru:

_________________
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k, Ford Blue Puma Honey edition 1.7 125k
Ford Focus RS
Byl: Ford Focus ST170

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 08. prosinec 2017, 22:45 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Offline
menej ako 4 dni

Příspěvky: 7498
Bydliště: •Z•L•Í•N•
Karma: 103
Po roce a pul super reakce :D

_________________
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Je... Darkshot 1.8 Duratec 2007
Byl... Silvershot 1.8 TDCi 2001


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 08. prosinec 2017, 22:48 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 34002
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 862
Hledám informace ;-) A používám tlačítko hledat :P

_________________
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k, Ford Blue Puma Honey edition 1.7 125k
Ford Focus RS
Byl: Ford Focus ST170

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 31. leden 2018, 21:20 
GT racing man
GT racing man
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 1412
Bydliště: Okr. Příbram
Karma: 36
Sorry vsem, byl jsem ted chvili offline na foru, ale uz zase funguju.

A jinak ten servis kde jsem to resil, je v Pribrami a je to PneuAlu.cz
Tam doporucuji zavolat, a domluvit se kdy tam bude pan na precodovky :-)

_________________
Land Rover Discovery 4 SDV6 HSE | Ford Kuga II 2,0 TDCI (120kW) Titanium 2013 | Ford C-Max II 2,0 TDCI (120kW) Titanium PowerShift 2011


Typ auta: Ford Kuga | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2013 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: PowerShift C-Max II - vymena oleje
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 08. listopad 2018, 15:30 
čumil
čumil
Offline
menej ako 2 týždne

Příspěvky: 1
Karma: 0
Čau Sowitek. Dík za tip na to vyčištění převodovky. Měnili mi olej ve Fordu a když jsem se jich ptal,jek převodovku vypláchli, řekli že s lavůrkem :roll:
Kristaboha nechápu,jak autorizovaný servis může nemít přípravky a nástroje pro kvalitní práci :palecdolu: Jedu tam za 14dnů a vyjde sice na 10000,ale budu mít klid a nemusím se strachovat co mám v převodovce za bláto :frajer:


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y