Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
  Verze pro tisk

natlakovana nadržka na chl. zmes
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 23. červen 2019, 14:44 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
Ahojte, 1.8L Duratorq-TDCi (125PS) - Lynx 6st. manuální převodovka - MMT6 LHD FWD.
mam tento druh vozidla. Moje problemy začali pred 2 rokmi, po vymene rozvodov, ktore su spodne vrchne, zevraj po 200tis. sa menia, mi praskla hadica na chladiacej sustave kdesi zozadu, zablokovalo mi brzdy, chladiaca voda vsetka unikla, odtahova sluzba ma musela odtiahnuť, predtym som ale po cca 20min. nalial destilovanu vodu aby som mohol prejst s autom kusok dalej
o pol roka januar 2018 mi uniklo asi liter vody zo systemu, ked som to zistil, v servise mi povedal že tesnenie pod hlavou je zle, lebo ked dal sondu do chl. otvoru ze tam bolo c očko, hlava isla dole, ze či na odtlakovanie ma davať, ja že ok. slo na odtlakovanie, po mesiaci serv. zavolal že už je auto hotove, presiel som asi 15 tisic kilometrov, bol som aj snim v Chorvatsku, jedine čo bolo že na dialnici či stupen 3 či 6 , vydaval zvuk akoby piskal remen, reku asi remen, zasiel som do servisu, nič, že to asi volnobežka ale že neni to až na vymenu, reku ok. blizila sa vymena oleja, ale medzitym mi mamka ochorela na rakovinu a nato o tyzden si nasla svokra hrčku... zazival som stresy, nepozrel som kolko v nadrzke cca mesiac, bol koniec januara 2019, isiel som a auto netopi, kuknem nadrzka prazdna, dolial som po ochladeni motora cca 1L chl. vody
zasiel do toho isteho servisu že zase tesnenie pod hlavou, už ma to nastvalo, že po 15t kil. a zase, tak že ako to je mozne,po 3 dnoch mi vola serv. že hlava bola kriva že 1 a pol desatiny brusili z hlavy, že čislo 4 tesnenie davaju, a že pred rokom nebrusili že pravotkom pozerali vyzerala rovna hlava, ale vo forde som sa dozvedel že ked ide demont hlava, automaticky sa dava na brusenie. takže tak, poskladali mi motor, a tu čosi čmudi , pri skladani mi poskodili gumičky na prepad nafty, nova hadica 120€,

do vcera bolo vsetko ok, sli sme z dovolenky cca 1000 km tam, 1000 speť, asi po 100km začalo niečo piskať, potom ako som odstavil auto, zistil že v nadrzke neni voda, ked som zapol klimu rosili sa okna, po ochladeni motora som dolial vody na max cca. 1,2 litra des. vody., nastartoval, nahral sa na 90 stupnov motor či olej, pri pridavani plyn pedala začalo vydavať zvuk akoby niečo piskalo, ked som otvoril veko vytriskovalo vodu a sa spenila trocha akoby to bolo cele natlakovane, akonahle nastartujem za studena motor zapne hned tu vrtulu na chladiči, po nahrati na 90st. zacne pri pridavani piskať, a nadrzka je natlakovana, ale motor nebol prehriaty. čo to može teraz sposobovať?

viem že v servise to najdu snad pričinu, idem už ku inemu, ja len či niekto nevie nejako nazor povedať. dakujem velmi pekne, lebo asi vo vela servisoch ojeb....u , nemal som este stastie na ojazdene auto.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 23. červen 2019, 15:11 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 4686
Bydliště: Praha 4
Karma: 241
Takže servis nejdříve vyměnil těsnění pod hlavou a nechal zákazníka jezdit.
Pak usoudil, že měl zřejmě provést srovnání hlavy.
A teď by už konečně mohl provést tlakovou zkoušku, zda není hlava prasklá.
Takže je skutečně na místě , jak sám píšeš, konečně zajet jinam,
kde vědí, že pokud se musí měnit těsnění pod hlavou,
měla by následovat tlaková zkouška a srovnání dosedací plochy,
což stojí bratru 2000,- a je klid "na první dobrou" .
Sám jsem poté, co mi podfouklo těsnění pod hlavou na 4. válci zjevně z vody do válce,
odvezl sundanou hlavu k "hlavaři" , kde jsem si za nějakých 1500,- Kč
koupil potvrzení jistoty, že hlava je OK, a to na mém DOHC je hlava háklivá na praskání.

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 23. červen 2019, 15:24 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
Ano po prvom demonte hlavy, zevraj bolo po odtlakovacej skuske hlava okej,po roku ked doslo k uniku vody zistili ze je hlava kriva, brusila sa hlava ale na odtlakovanie to nedali, len neviem čo može sposobovať ten zvuk po nahriati motora.hlava je liatinova čo som sa dozvedel. prvy krat bola na odtlakovaciu skusku bez brusenia, dane nove tesnenie to stalo 350€, tohto roku zase sla na brusenie,vymena zhavičov ževraj aby nepraskli, tesnenie atd... ale nebola na odtlakovanie cena 500€ , teraz ak zase niečo z hlavou, tak dostanem infarkt asi


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 23. červen 2019, 19:45 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 220
Karma: 0
1. Hlava sa zrovnáva keď treba = keď zistia, že je krivá, nie automaticky.

2. Systém je pretlakový kvôli zvýšeniu bodu varu chladiacej kvapaliny. Nevidím dôvod otvárať viečko expanzky počas chodu motora, nevraviac o riziku popálenia!


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 24. červen 2019, 03:12 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
to že sa brusi hned ako sa dava dole hlava mi povedal v origo servise ford

predtym ked mi robil test ked daval do otvoru expanzky taku sondu kde napumpoval vzduch z nej a mu sfarbilo do zelena ze je tam co2, ze tesnenie pod hlavou je chyba, teraz ked otvaram veko zacne trieskať tlakom vodu cez pretlakovy otvor na expanzke tak ze predtym mi to neurobilo, proste niekto ma na neviem kolko rokov pokoj ze ani nevie ze mu deco klesne v nej ale mne pocas jazdy 1000km uniklo 1,2 L , resp ubudlo, to si myslim že je dosť. uvidim čo mi povie servisak. ziadna chybova hlaska nebola proste nič, len hluk ked sa nahreje olej na prevadzkovu teplotu po zosliapnuti ked nepridavam nič nevidavaziaden zvuk. a dalsia vec ked zapnem motor hned na chladiči zapina ventilator

uwa0944710874 píše:
1. Hlava sa zrovnáva keď treba = keď zistia, že je krivá, nie automaticky.

2. Systém je pretlakový kvôli zvýšeniu bodu varu chladiacej kvapaliny. Nevidím dôvod otvárať viečko expanzky počas chodu motora, nevraviac o riziku popálenia!


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 24. červen 2019, 10:08 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 220
Karma: 0
V autorizákoch toho natárajú. Aký je dôvod rovnať rovnú hlavu?


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 24. červen 2019, 12:54 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 4686
Bydliště: Praha 4
Karma: 241
Myslím, že hlavní věcí, kterou jsem zmiňoval je tlaková zkouška vlastní hlavy, která, jak jsem z textu vyrozuměl, provedena nebyla a to považuji za základní chybu od začátku.
U hlavy se předpokládá i možnost deformace přehřátím
a proto se doporučuje zvážení jejího srovnání,
navíc u hliníkových hlav někdy bývají drobná poškození od chladicí kapaliny,
kterou málokdo mění .
Nehodlám srovnávat Fordy se Škodovkami, ale pamětníci pamatují hlavy vyžrané od špatného Fridexu.

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 24. červen 2019, 19:40 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
servisak povedal že zvuk je podla všeho turbo, ktore bude treba riešiť


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 10. červenec 2019, 19:49 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
Bol som dnes v servise, sonda sa nezafarbila na žlto, že ked by sa zafarbila na žlto bolo by v chl. systeme c očko, kedze nieje, neni tesnenie poskodene pod hlavou, ten zvuk hluk robi stale, a voda z nadrzky ze ked osm presiel okolo 1000 km je normalne ked aj liter vody treba dolievať, je to pravda?

v utorok sa do auta pustia, tak len dufať že som ho dal dobrym resp. dam do ruk dobrym servisakom...


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 11. červenec 2019, 04:37 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 159
Karma: 2
V prvním příspěvku píšeš, že auto netopilo a ztratila se voda. Potom se přidalo pískání údajně někde od řemenu a voda mizí nadále... Servisák tvrdí, že píská turbo...
Nemohl by být problém ve vodní pumpě? :idea:

_________________
Obrázek
Daily: Ford Focus 1.6 74kw 1999 - Silver.
Little race car: Ford Fiesta ST150 2005 - Performance Blue.
--------------------------------------------------------------------------
Ex: Ford Fiesta S 1.6Tdci 2005 - Panther Black.


Typ auta: Ford Fiesta | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 110 | Rok výroby: 2005 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 11. červenec 2019, 09:06 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
prvy servisak povedal že asi turbo, drhy servisak že to moze byť vseličo,jak sme isli z Italie v Slovinsku ked som dal klimu na 32 stupnov zacalo orosovat okno čelne, preto som zastavil, hned pozrel nadrzku a zistil ze je prazdna, počkal, vychladnuť motor, dolial vodu, kedze som mal v aute vodu bola tepla, nebola studena, vedel som ze mozem doliať, aby sa neposkodilo tesnenie pod hlavou, na novych rozvodoch som naj. 30t km, a vodna pumpa nebola sučasť, a servisak povedal že je mozne že je to pumpa, že rozoberu uvidia. dufam že to bude ono, len čo robi ten zvuk ked pridavam plyn, a robi to az ked je motor nahriaty na prevadzkovu teplotu


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 16. červenec 2019, 15:15 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
v servise mi povedali ze unik vody nieje nikde na hadiciach a sustave chl. vidiet, je mozne ze je chybne tesnenie pod hlavou alebo nieco z hlavou alebo blok motora, co znamena blok motora keby snim nieco bolo co by to mohlo byt?


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 17. červenec 2019, 13:50 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
Takže auto je uz v dalsom servise, tlak je ževraj tak silny že to musi byť niečo ohladom hlavy, zajtra sa začne rozoberať, ten zvuk pri 2000 ot. ked povačšine zacina je podla vsetkeho zevraj od turba, uvidime, čo zisti servisak, zevraj jeden stych lepšich.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 19. červenec 2019, 16:40 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 79
Karma: 0
Takže tesnenie je fuknute , a pre istotu som povedal aby ju poslal na odtlakovanie, plus vodna pumpa aby sa vymenila, no a turbo že ked rozobral že to mohlo robiť ten zvuk, ide na repas.
bojim sa tej koncovej ceny.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: natlakovana nadržka na chl. zmes
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 19. červenec 2019, 18:05 
RS racing man
RS racing man
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 577
Karma: 1
Odhad 20000?


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y