Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
  Verze pro tisk

Prosím o radu - Motor v nouzáku 2.0 Tdci 103kw (vyřešeno)
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 08. září 2020, 21:22 
čumil
čumil
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 3
Karma: 0
Dobrý den,

máme problém s Maxem a už nevím co dál udělat aby to makalo.

Ford S MAX 2006 2,0 tdci 103 kw
Vin WFOSXXGBWS7S54840

Problémy od prvotních km od zakoupení. Nevynechám maličkosti pro případ, že by to mělo souvislost s nějakou další poruchou.
1) Vlhkost v celém autě. Mlžení oken atp. Vyřešeno výměnou kabinového filtru.
2) Výměna kotoučů a brzd. Vyřešeno
3) Motor nízký výkon a špatné starty.
a. Navštíven první servis. Připojeny (nějaká čidla)
b. Naskočila porucha common rail lišty. Servis chtěl dát novou lištu za cca 14 000 Kč
Zamítli jsme to a ofotili původní čidlo a podle čísla nakoupili nové. (1200 kč) Start se zlepšil, ale nebylo to ono. Po ohledání bylo zjištěno poškození zástrčky k čidlu. Zástrčka z vrakoviště to vyřešila.
4) Zjištěno padání nafty
Vyřešeno zakoupením balonku/ ruční pumpa
5) Motor v nouzovém stavu
Od této poruchy jsme nedokázali s autem pohnout i přes doporučené servisní úkony.
1) Vadný vstřik Vyřešeno výměnou za nový
2) Regulace turba. Vyřešeno Výměnou za repasované turbo i s regulací.
3) Zanesený DPF filtr (k dnešnímu datu 8.9.2020 5x vyčištěný)
Po vyčištění je několik dní od něj pokoj, ale vzhledem k tomu, že auto jede v nouzovém režimu tak pokaždé regeneruje podivně a zanáší se.
4) Egr ventil Vyřešeno mírně zanešen od sazí. Chybu už nehlásí
5) Regulace prutoku vzduchu PO2E1 Vyřešeno vyčištěním. Chyba se nevrátila
6) P2263 – nevím jak řešit. MAP senzor byl vyčištěn a ověřena funkčnost. Nevyřešeno
7) P2453 – Výkon/rozsah obvodu snímače A rozdíl tlaku filtru vznětových částic. Nevyřešeno
8) P244B – Příliš vysoká diference tlaku DPF Vyřešeno vyčištěním filtru DPF
Doporučili nám prověřit všechny hadičky podtlaku. Stalo se.
Přímo od vývěvy se naměřil 1 bar. Pokud se zapojil konektor, kde se rozděluje tlak pro brzdy tak hned za ním to spadne na 0,2 bar. Brzdy sebrali veškerý podtlak.
Pro jistotu jsme vyzkoušeli udělat odbočku a vynechat brzdy. V tu chvíli byl systémový tlak 0,6 až 0,8 baru v celém systému a nikde se neztrácel.
Dále jsme se vrátili k chybě P2263 – Výkon přeplňování turbodmychadlem/superdmychadlem A
Ověřili jsme pouze těsnost trubky od turba do sání. Dále si nevím rady.

Byla by zde nějaká hodná duše co by poradila ? Případně mě mužete odkázat na servis v Karlovarském kraji, ale 3 jsme zkoušel bez úspěchu :(


Přílohy:

p244b.png [ 187.98 KiB | Zobrazeno 386 krát ]

p2263.png [ 159.28 KiB | Zobrazeno 386 krát ]

p2453.png [ 149.87 KiB | Zobrazeno 386 krát ]


Naposledy upravil jind dne čtvrtek 24. září 2020, 22:33, celkově upraveno 1
Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Prosím o radu - Motor v nouzáku 2.0 Tdci 103kw
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 14. září 2020, 18:00 
RS racing man
RS racing man
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 599
Karma: 1
Turbo u tohoto motoru má elektronickou regulaci ta je plně funkční a seřízená přes PC?


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Prosím o radu - Motor v nouzáku 2.0 Tdci 103kw
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 18. září 2020, 21:47 
čumil
čumil
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 3
Karma: 0
Když jsme objednávali repasované turbo tak se pouze vyměnilo. Údajně má být nastavené.

Ve Forscan jsem neviděl možnost ohledně seřízení turba :(


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Prosím o radu - Motor v nouzáku 2.0 Tdci 103kw
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 24. září 2020, 22:32 
čumil
čumil
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 3
Karma: 0
Tak závady vyřešeny a auto již jezdí.

Nejprve jsme navštívili servis. Chtěli měnit DPF, vstřiky, podtlaky.

Ve finále jsem to celé znovu prolezl a našel u příruby turba na hadici prasklinu to byla ta chyba P2263 – Výkon přeplňování turbodmychadlem/superdmychadlem A
Trubka se zalepila tavením plastu a tavné tyčinky.

Další chybu to psalo senzor měření diferenciálního tlaku 1250 Kč náklad

Po kompletním nastrojení rozebraných částí auta se nejprve smazali chyby. Hned od počátku to jelo svižněji, ale naskočila chyba, že je moc naakumulovaných sazí a ucpaný DPF filtr. Auto spadlo do nouzáku.

Provedl jsem smazání chyb a statickou regeneraci.

Pak se auto jelo znova projet a už se vrátilo v pořádku a bez nouzového režimu.

Celá akce trvala 9 hodin amatérské práce na zvedáku.

Btw. Všiml jsem si 3 chyb, ale nemají vliv na chod vozidla.
U2101 - nekompatibilní konfigurace jednotky řízení
B1A84 Konfigurační data vozu (další poruchový příznak - není naprogramován), modul přístrojové desky
B0050 00-2B Senzor bezpečnostního pásu řidiče, řídicí modul modulu přístrojové desky

Tohle bych si nechal spravit od někoho kdo tomu rozumí.


Přílohy:

h11.jpg [ 33.16 KiB | Zobrazeno 107 krát ]

h2.jpg [ 46.28 KiB | Zobrazeno 107 krát ]

h3.jpg [ 31.76 KiB | Zobrazeno 107 krát ]
Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 2006 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y