Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
  Verze pro tisk

Focus 3 hatchback
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 17. listopad 2020, 15:35 
čumil
čumil
Offline
menej ako 2 týždne

Příspěvky: 1
Karma: 0
Zdravím, moje aktuální vozidlo to zabalilo, a tak hledám nové.

Rozpočet mám kolem 150K (200K je tvrdý strop a ideální by bylo, kdyby to bylo méně), chtěl bych něco menšího (aktuálně jsem měl Golfa, takže něco obdobného), hatchback s benzínovým motorem. Fajn by bylo, kdyby mělo auto vyhřívané čelní sklo.

Aktuálně procházím inzeráty, ale nabídka teda nic moc. Když si odmyslím Ačka a Esa, zůstane tam poskromnu inzerátů.

Každopádně můj dotaz směřuje spíše na dvě oblasti:

1. Jaký motor? Dle zkušeností jsem vyřadil 1.6 ecoboost, a tím pádem mi tady zůstala 1.6 atmosféra nebo 1.0 ecoboost. U toho litrového motoru mám trošku strach o životnost motoru. Modely, na které jsem se koukal jsou všechny víceméně prodávané lehce přes 100 tisíc km. To mě trochu znepokojuje. Předpokládám, že u vozu 5-7 let starého k nějakému extra stáčení nedochází (navíc když je u většiny z nich servisní knížka) a tak bych se chtěl zeptat, jestli je to oukej. Jestli to ti majitelé "ze strachu" před nějakým selháním nebo nadcházejícími vysokými náklady raději neprodávají. Přeci jen, rád bych, aby mi auto nějakou dobu ještě vydrželo a nerozsypalo se po 150 000 km. Převažují převážně 100 koňové verze, 125 koňových je poskromnu, je ten rozdíl ve výkonu nějak extrémně markantní? Aktuálně přecházím z 1.4 16V 55 kW a chtěl bych něco trošku živějšího, kde nebudu muset přemýšlet na 2 kiláky dopředu v momentě, kdy chci začít předjíždět :) )

2. Máte nějaké tipy na co se při koupi (a kontrole) ojetiny zaměřit? Nějaká typická "bolavá místa" třetí generace focusu? Případně jestli lze nějak rozumně (čti né rozebráním motoru, pouze vizuálně či poslechem či při zkušební jízdě) poznat, že s motorem/turbem není něco v pořádku? A lze nějak vizuálně ověřit, jestli byla měněna ona problematická hadice chlazení? Co jsem tak koukal na portál fordu, kde lze údajně podle vinu zjistit, jestli vůz prošel svolávačkou, tak ani jeden z mnou vyhlídnutých kousků nemá žádný záznam, což mě trošku znepokojilo. Zatím jsem se dočetl , že krom té hadice je fajn si dát pozor také na spojku, která dost trpí a doporučuje se ji měnit kolem 80K (pokud je již sjetá), to se dá, dle mého, poměrně snadno při zkušební jízdě ověřit, v jakém je spojka stavu, tak se ptám spíše na věci, které budou vědět jen znalci tohoto modelu a za jejichž rady a poznatky budu nesmírně vděčný.

Děkuji za případné odpovědi a přeji všem hezký zbytek víkendu :)


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Focus 3 hatchback
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 19. listopad 2020, 18:50 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 5956
Bydliště: Příbram
Karma: 156
Ahoj,

ad 1) 1.0 Ecoboost trpí stejně jako všechny přímovstřikové motory na karbonování. U zakarbovaného motoru hrozí riziko prasknutí pístu v důsledku LSPI. I když tento problém se týká spíš 1.6 Ecoboost, u 1.0 se občas objeví taky. Ale 1.0 umře většinou na únik chladící kapaliny.

Atmosférická 1.6 je v zásadě spolehlivý motor, někdy zazlobí proměnné časování ventilů, což se ale dá vyřešit za pár tisíc. Na diskusních fórech se občas objevuje problém s nepravidelným chodem motoru po startu, který se uživatelům nepodařilo vyřešit.

Záleží, co od auta očekáváš a jak ho budeš používat. Na krátké trasy po městě bude vhodnější atmosférická 1.6, na delší trasy zase 1.0 Ecoboost.

Johnczek píše:
Předpokládám, že u vozu 5-7 let starého k nějakému extra stáčení nedochází

Stáčejí se i mladší auta. Služebák může mít za 5 let najeto třeba 300 tis. km. Určitě bych kupoval jenom auto s doloženou historií (i servisní), zvlášť u Ecoboostu.

Rozdíl mezi 100koňovou a 125koňovou verzí nedokážu posoudit. Je nejlepší se s oběma verzema svézt. 100koňová má navíc jenom 5rychlostní převodovku.

Ad 2) Kromě trochu problematických motorů Focus 3 na nic zásadního netrpí, pokud nepočítám drobnosti typu odlepující se těsnění dveří. Víceprvková zadní náprava je oproti torzce trochu náročnější na údržbu a při vyšším nájezdu bude zřejmě vyžadovat nějakou investici. Ale to je problém všech auto s tímto typem nápravy. Na vyšší opotřebení spojky zase trpí obecně přeplňované tříválce. Někomu taky nemusí vyhovovat trochu stísněný interiér.

Já mám 1.6 Ecoboost z roku 2014, který jsem kupoval jako nový. Do 130 tis. km jsem prakticky měnil jenom spotřebák. Pak ale odešla ložiska v převodovce. Specialista, který mi převodovku opravoval mi říkal, že je to u tohoto typu převodovky celkem běžná závada, a že ložiska okolo 100 tis. km odcházejí. Stejná převodovka je i v 1.0 Ecoboost. Ale na diskusních fórech (i zahraničních) jsem nikoho s podobným problémem nenašel a tahle závada se neobjevuje ani v recenzích ojetin.

Koukni do sekce recenze. Tomig tam popisuje jeho zkušenosti s litrovým Ecoboostem, já zase s 1.6.

_________________
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EcoBoost Titanium (182 k) | 2014 | Deep Impact Blue
Mazda MX-5 NB 1.8 10th Anniversary Edition (140 k) | 1999 | Sapphire Blue Mica
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi Finesse (100 k) | 2003 | Green Vitro
Obrázek
Obrázek Obrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 134 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y