Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
  Verze pro tisk

Ford S-Max 2014 vs. Renault Espace 2018
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 20. březen 2018, 19:14 
KAčátko
KAčátko
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 50
Karma: 7
Naskytla se možnost dlouhodoběji otestovat a porovnat Ford S-Max (MY2014) a Renault Espace (MY2018). Získané dojmy, prosím, berte s rezervou, jelikož nejsem žádný odborník ale jen běžný uživatel. Ale třeba se to bude někomu hodit.

Porovnávaná auta
Oba vozy jsou vybaveny benzínovým přeplňovaným motorem v kombinaci s automatickou dvojspojkovou převodovkou.
    Ford S-Max 2.0 Ecoboost Powershift Titanium (MY2014)
    Renault Espace 1.8 TCe EDC Initiale Paris (MY2018)

Exteriér
Značně subjektivní oblast. Osobně S-Max považuji za nejhezčí auto v dané třídě. Při přímém porovnání je Espace mohutnější, velká kola, bachratá příď. S-Max má hezčí záď, Espace zase tu přední.

Interiér
Je trochu nefér porovnávat minulou generaci S-Maxu s aktuálním modelovým rokem Espace. Zde totiž jednoznačně vítězí Espace jak designem tak vybavením (dvoutónový interiér, vyhřívaná/ventilovaná/masážní sedadla atd.). Co se týče kvality, u obou aut je velmi slušná, Espace je na první pohled lepší, ale jakmile se zadíváte na strop či do kufru, viditelně se zhoršuje.

Ergonomie používání
Pozici za volantem si najdete dobře v obou vozech, zde problém není. Ovladače kolem řidiče mi vyhovují více v S-Maxu, ať už to jsou „drobnosti“ typu plochá páčka proti kulaté (ta plochá se mi lépe chytá) nebo separátní ovladač světel. V Espace také narazíte na nedomyšlenosti „fabriqué en France“ v podobě ovladače vyhřívání volantu, který není na volantu ani u nastavení vyhřívání sedaček, ale je vlevo dole u tlačítka na otevření kufru (!). Infotainment je tak trochu boj u obou aut. Oba dva nepovažuji za nic světoborného. S-Max má alespoň tlačítka pro jednotlivé sekce, to je plus. R-Link od Renaultu je kapitola sama pro sebe. Je sice hezké, že si můžete nastavit motiv panelu řidiče i sekundárního displeje či barvu podsvícení, ale tam to rychle končí. Uživatelská filozofie „fabriqué en France“ zde zasazuje hned několik úderů. Sekundární displej nabízí možnost personalizace – můžete si na tři stránky natahat navigaci, audio, či oblíbené kontakty. Nebo taky stav znečištění vzduchu (?) či „eco driving“. Logičtější volby by byly oblíbené destinace pro navigaci, sumář palubního počítače, či ovládání masáže sedadel. Bohužel nic takového R-Link nenabízí, ke všemu se musíte proťukat přes několik úrovní. Ovládání panelu klimatizace musíte aktivovat přejetím prstu po displeji, za jízdy se mi to snad ještě nepodařilo. Naštěstí jsou k dispozici skutečná tlačítka pro nastavení teploty a vyhřívání či ventilování sedaček. Jedno velké pozitivum ale systém R-Link má a to uživatelské profily. Nastavení celého auta včetně podvozku, motoru, převodovky, infotainmentu, zrcátek a sedaček lze uložit pod profil. Střídání za volantem je pak velmi pohodlné a nezatěžující.

Vnitřní prostor a rozhled z auta
Na první pohled je srovnatelný, ale najdou se podstatné rozdíly. S-Max se zdá mnohem více prosklený (nižší hrany oken), je z něj pocitově lépe vidět a to hlavně šikmo vzad a dozadu. Také strop je vyšší (nebo podlaha nižší), druhá řada v Espace není pro dlouhány, ti budou narážet hlavou do bočních výztuh panoramatické střechy. Hraniční výška postavy je odhadem 185cm.

Podvozek a řízení
Nebudu napínat. Až na jednu oblast je S-Max jednoznačný vítěz. Espace nejvíce sráží řízení, které je nepřesné kolem středu. Auto je velké a takto nepřesné řízení mi nedává moc důvěry hlavně při řízení na úzké silnici a nutnosti uhnutí protijedoucímu autu až ke krajnici. Zpětná vazba je nulová, odpor v řízení neexistující. Podobné je to u podvozku, kde je u Espace znát větší prkennost díky zadní tuhé nápravě. Auto se navíc znatelně více houpe. Není to tak strašné či nepoužitelné, ale zkrátka S-Max je zde král a řídí se skvěle. Jen jedna věc jde Espace znatelně lépe a to je manévrovatelnost. S-Max trpí malým rejdem a když přesednete do Espace s řiditelnou zadní nápravou, máte pocit, že zatáčíte s malým autem typu Fiesta či Clio. Parkování je mnohem snažší.

Motor, spotřeba, a převodovka
Zde pro změnu přebírá vítězství Espace. Jeho motor 1.8 je pružnější a má nižší spotřebu. S-Max jezdí v průměru za 10.5l (město, kratší jízdy), Espace to zvládne o litr méně a to je o 50kg těžší (údaje z TP). Tady se bohužel potvrzuje zastaralost motoru 2.0 Ecoboost, který se moderním jednotkám od Renaultu nebo Jaguaru (řada Ingenium) zkrátka nevyrovná. Kultivovanost motoru má ale lepší Ecoboost, ten se snad blíží až sametovosti šestiválce. Převodovky v obou autech jsou původem od Getragu a chovají se prakticky stejně, neshledal jsem žádné radikální rozdíly.

Příloha:

espace_smax.jpg [ 128 KiB | Zobrazeno 734 krát ]


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford S-Max 2014 vs. Renault Espace 2018
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 24. duben 2018, 15:53 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 2
Karma: 0
Ahoj, sháněl jsem nové auto v ceně kolem 1 milionu a ve verzi 7 míst, ale třetí řada může být nouzovka. Porovnal jsem Ford Galaxy, Ford S-max, Renault Expace, Renault grand Scenic, Citroen C4 grand, Seat Alhambra, VW Turan, Opel Zafira. A výsledek:

Opel Zafira a Citroen C4 grand je nižší liga, ale cenová relace zase nění o tolik nižší - zavrženo.

Ford Galaxy byl už moc velký, ale je identický s S-maxem - zavrženo

Renault grand Scenic - pěkné auto a odpovídá ceně, velmi mile mně překvapil

Seat Alhambra - zadní šoupací dveře je pro děti super, interiér nejvíce praktický, ale začíná být trochu retro, zvláště když panel infotainmentu je o velikosti mobilního telefonu.

VW Turan - malé auto za obrovské peníze

A zbyl nám tu Renault Espace a Ford S-max. Obě velmi pěkná auta a myslím, že mají podobné vlastnosti a rozhodnutí je už velmi individuální. Espace vychází papírově dráž, ale obchodníci s cenou umí čarovat. V konfigurátoru jsem měl S-Maxe za 980 000 a Espace 1 120 000 a po ukázání konkurenční nabídky obchodníkovi se obě auta dost potkala. S-max 930 000 a Espace 960 000. V renaultu mě otevřeně řekli, že raději mi prodají Espace bez zisku než, abych si koupil Forda. Domnívám se, že musí plnit nějaké kvoty prodeje.

Závěrem pokud někdo máte podobné zadávací podmínky, tak ušetříte plno času, když volbu zúžíte na Espace a S-Maxe, proti ostatním jsou o třídu výš a proti C4 a Zafiře o dvě, ale má to své háčky.

Jen pro pobavení.
Renault při denním svícení nechává svítit i zadní světla. Podle mne super nápad, chápu důvody denního svícení, ale pokud mám dnes vzadu stejně LED světla, tak nárůst spotřeby je nulový a LED asi taky neprasknou.

Zafira za 400 000 umí schovat zadní roletku do nárazníku a S-max za 930 000 ji nemá kam dát.

Espace za tabulkovou cenu 1 250 000 nemá na předních sedadlech stolečky pro druhou řadu a Zafira za 400 000 to má a ostatní taky.


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 110 | Rok výroby: 2018 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford S-Max 2014 vs. Renault Espace 2018
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 05. červen 2018, 20:25 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 79
Bydliště: Frýdek-Místek
Karma: 8
Ahoj.Já jsem se také rozhodoval jaké auto.Jelikož jsem na vozíku a mám dva psy a také handbika,tak jsem se rozhodoval o mpv skrz velikost.Měl jsem první generaco S-Maxe a s tím jsem byl spokojen.Měl i výsuvnou plošinu a skrz toto jsem si ho pořídil,že pro mě velká váhoda že sem se dostal do kufru....
Nyní jsem se rozhodoval znova o novém modelu S-Maxe,Sharanovi a Alhamre.Bohužel nový max už nemá v nabídce plošinu.Podstatné pro mě byla druhá řada sedadel že jsou všechny tři sedačky samostatné a dá se jakákoliv sklopit skrz kolo...Renault nebo Citroen mi tzoto nenabídly v také míře jak jsem potřeboval a i skrz nakládací prostor že nepasoval pro psy...
Sharan a Alhamra co jsem zjistil jsou úplně stejná auta jak vnitřkem tak i venkem.Liší se jen přední nárazník.Dále se mi nelíbyl interiér a přístrojovka..jak už bylo psáno...za ty roky je to retro a okoukané.Jediná výhoda pro mě byla jen posuvné dveře pro lepší nakládání vozíku...
Takže volba byla jasná.Znova sem šel do S-Maxe.Mám ho od listopadu a zatím spokojenost.Nejvíce mě potěšilo odhlučnění...


Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 152 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y