Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
  Verze pro tisk

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 26. březen 2019, 08:17 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 5978
Bydliště: Příbram
Karma: 156
zewl píše:
Jak jsem psal výše, viceprvek nemají jen dvě verze, zbytek všechny. Ale taky moc nechápu, proč ho Ford nenechá všude.

To je úplně jednoduché. Kvůli úspoře nákladů. Co si budeme povídat, nadšených řidičů, kteří si Focus koupí kvůli jízdním vlastnostem zase tolik není (a asi si často připlatí za silnější motor). A drtivá většina běžných uživatelů rozdíl mezi víceprvkem a torzkou nepozná nebo je to vůbec nezajímá.

_________________
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EcoBoost Titanium (182 k) | 2014 | Deep Impact Blue
Mazda MX-5 NB 1.8 10th Anniversary Edition (140 k) | 1999 | Sapphire Blue Mica
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi Finesse (100 k) | 2003 | Green Vitro
Obrázek
Obrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 134 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 26. březen 2019, 08:30 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 35800
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 903
Jj, chápu, ale dělat dva různé podvozky, že se vyplatí. Ale určitě to má Ford moc dobře spočítané.

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Kia eNiro, electric, 204k
Fiat 500e, electric, 110k

--------------------------------------------
Byl: Ford Edge 2.0 TDCi, Vignale, 210k
Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Focus ST170, 173k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 283 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 09. duben 2019, 18:55 
KAčátko
KAčátko
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 21
Karma: 0
Zdravím,docela jsi mě potěšil myslím s objektivní recenzí na Fokus4,ale jak to tak vidím,budu asi první kdo ve východočeském kraji bude mít toto auto.Mám to objednané přesně jako jsi testoval,jen ne kombi.Samozřejmě až budu mít nějaké zkušenosti tak s tím sem přijdu,ještě jednou děkuji


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 110 | Rok výroby: 2019 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 09. duben 2019, 19:06 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 3536
Bydliště: Praha 9
Karma: 24
zewl píše:
Jj, chápu, ale dělat dva různé podvozky, že se vyplatí. Ale určitě to má Ford moc dobře spočítané.


Vyplatí se to fest. Vezmi si jak je víceprvek složitý oproti torzce.

V dnešní době je 80% řidičů jen hloupá ovce, která umí jen natankovat a nastartovat motor tak to ani nepoznají ;)

_________________
Je: Focus RS MK1 2.0 Turbo 185kW Obrázek
Je: Focus MK1 Combi 1.6 74kW Obrázek
Byl: Ford Escort MK7 2.0 100kW


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 185 | Rok výroby: 2002 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 09. duben 2019, 20:46 
KAčátko
KAčátko
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 21
Karma: 0
i já děkuji za pěkné čtení,u mého objednaného vozu-cena i s komplet zim.kolama 645000,-
po slevě


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 110 | Rok výroby: 2019 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 10. duben 2019, 08:17 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 3443
Bydliště: Praha
Karma: 46
malfis píše:
V dnešní době je 80% řidičů jen hloupá ovce, která umí jen natankovat a nastartovat motor tak to ani nepoznají ;)

Bežný uživateľ to nepozná a neviem prečo by mal byť hlúpa ovca. Má auto na presun z A do B a pokiaľ nejazdí závody resp. tzv. "na krev", ťažko ocení multilink.

_________________
Ford Focus Turnier 1.5 110kW ST Line 2017 RedBlack
x Volkswagen Golf Variant Highline 1.4 110kW 7DSG 2017, Silver White
x Volkswagen Golf Variant Highline 1.4 110kW 7DSG 2016, Limestone Grey
x Ford Focus Turnier 1.6 74kW 2005 Aquarius Blue
x Ford Focus Turnier 1.6 74kW 2002 Blue


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 110 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 10. duben 2019, 08:48 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 35800
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 903
Tak neni to jen o zavodech nebo jezdeni "na krev", ale i takovy uhybny manevr pred zajicem / srnou na ne uplne rovne vozovce muze byt rozdil v tom, jestli pujdes do pretaciveho smyku nebo zustanes na vozovce.

Ono to nikdy proste nejde srovnat, protoze dve identicke situace s ruznym nastavenim (multilink vs. torzka) proste nelze nasimulovat / zmerit. Ale principialne je multilink bezpecnejsi, z podstaty veci.

To je stejne jako polemika o kvalitnich pneu ci cinskych parodiich na pneu. Proste taky te to doveze vsude, az v krizovce se to projevi. Ale taky nemusi, protoze ta situace nemusi byt tak vyhrocena na zatez pneu a zkuseny ridic to treba zvladne i na horsi pneu (predvidani), ale taky to obecne proste plati z podstaty veci.

Ja jsem stopro rad za multilink. Na Pume mam torzku a vim, co ten zadek na zavodech dela, zavody jezdim i s RS na multilinku a je to neskutecny rozdil, na limitu samozrejme. Roli tam samozrejme hraje i vaha, podvozek atd., ale je to proste poznat, ze torzka na i mirnych nerovnostech "uskakuje" jak koza a ma tendenci se pretacet (pretacivy smyk), multilink proste uskoci minimalne a drzi.

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Kia eNiro, electric, 204k
Fiat 500e, electric, 110k

--------------------------------------------
Byl: Ford Edge 2.0 TDCi, Vignale, 210k
Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Focus ST170, 173k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 283 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 19. leden 2020, 13:42 
KAčátko
KAčátko
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 21
Karma: 0
Zdravím,tak to bude 9měs.co vlastním FF 1,5 ecobost automat,najeto cca6t.km,zajímalo by mě zdali má taky někdo tady toto auto a event.zkušenosti,názory atp.Já jsem zatím nadmíru spokojen,velice rád s tím jezdím,před tím jsem měl VW Golf 6,byl to dobrý vůz,ale toto je pocitově a i zkutečně zatím lepší,děkuji za info,s pozdravem


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 110 | Rok výroby: 2019 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 04. únor 2021, 21:42 
GT racing man
GT racing man
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 1616
Bydliště: Kousek od Brna
Karma: 69
Přidám mé zkušenosti s jiným pohledem a jinou technikou...
Shodou okolností se mi dostal do rukou Focus MK4 ST-line na delší dobu, než bylo původně v plánu. Měm jsem ho něco přes týden - to už stačí na pár postřehů nebo nějakou recenzi...
Začnu vzhledem: MK4 jsem nikdy nepřišel na chuť. Oproti MK3 po FL se mi zdá oplácaná, nafouklá... Nelíbí se mi nárazník(y) a hlavně mě tam ruší mlhovky - jak vepředu, tak vzadu. ST-line je zepředu pěkný auto. Má nárazník jinak řešený.. Bohužel vzadu kromě dvou pěkných koncovek výfuku se moc změn nekoná. Ale nad tím tak nějak přihmouřím oko. Z pohledu zboku mě ruší velký převis vepředu a malý vzadu. Ten čumák je prostě nabobtnanej.. Vzadu je auto opravdu nizoučké. Ale jako celek vypadá ST-line dobře. Kola nádherná.. Co teda v té ceně mohlo být jinak, tak za téměř 600 tis. Kč dostat vepředu heligony a zadek bez LEDek... Nevim, no. Škoda.
Přesuneme se dovnitř. Co mě hned na první dojem nepotěšilo, jsou budíky. Nejsou tu ty top virtuální, ale klasické s displejem. Přivítání ve stylu černé plochy a zbytků ručiček nic moc. Tato verze budíků se mi moc nelíbí - je taková plochá, bez nápadu a působí dojmem, že padá na řidiče.. Ale zase jsou budíky přehledné a na displej se dá dát kde co. Zajímavé je, jak moc jsou vidět zrovna nesvítící symboly a to nejen na přímém slunci.
Palubka je z mého pohledu povedená. Elegantní, nepřeplácaná. Tablet mi nevadí, je pěkně při ruce i v zorném poli řidiče. Sync3 (zde verze 3.2) bohužel moc nakamarádí s budíky - grafika komplet jiná, jako by to bylo z jiného auta. Noční téma to ale o dost vylepší. Z hlediska členění ovládání se mi líbí víc Sync2. Sync3 má výhodu v pohotových reakcích a hlavně v češtině jak na displeji, tak u hlasového ovládání - toto těžce závidím. Jako líbil by se mi - ne že ne. Android auto, Waze atd. jsem nevyzkoušel, protže se mi ani se 4 různými kabely nepodařilo připojit... Středová konzola s držáky nápojů je trochu krok zpět. V MK3 Titanium byla vymazlená i s možností odložit vyšší lahev (posuvné dno). Nádherné jsou dveřní výplně - to má opravdu šmrnc.
Sedadla krásná a pohodlná, přední sedadla zezadu jsou pevná, takové skořepiny s vybráním. Pělně zpracované. Při nastupování si všímám, že je to "nějaký nízký". Ale to už jsem postiženej z těch MPV... Na zadních sedadlech místa na rozdávání. Paráda! Kufr velikostí moc neoplývá, ale v kombíku to bude lepší. Následně jsem ale zjistil, že kufr je tak malej proto, protože je tam plnohodnotná rezerva a v ní subwoofer, který nad tu rezervu ještě tak 4 cm vykukuje. S dojezdovkou nebo lepící sadou bude kufr o dost hlubší.
Ovládání auta je logické, vše pěkně dostupné. Moc se mi nelíbí titěrná páčka zadního stěrače. Ten je překvapivě až moc potřeba - ještě jsem neměl auto, kde by se takto moc špinilo zadní okno.. Vše vyhřívané, v zimě příjemné. V ostrém kontrastu proti tomu jde hlavice řadicí páky, která je poctivá, kovová, ledová :D. Tlačítka ovladače klimy malinkatá, ale jsem rád, že zůstala HW. Černý strop je pěkný, vždycky jsem ho chtěl.. Teď se mi tu ale zdá nějak temno.
Šišatý volant je docela pěkný, ale kulatý by byl lepší :D. Co mě u Forda nikdy nepřekvapí je nekonzistence ovládání. Snad každý model má jinak ovládání audia dalších věcí na volantu. Jednou vpravo, podruhé vlevo. Tady pro jistotu na obou stranách...
Po nastartování se ozve lehce bručivý zvuk 1.0 EB s 92 kW. Zvuk toho motůrku je až příjemně sportovní. Nějakou zásluhu možná bude mít koncovka výfuku. Odhlučnění je na dobré úrovni, zpracování prvotřídní. Nikde nic nevrže, přestože ST-line je tvrdší něž běžné provedení. Motůrek je čirá radost. Velice ochotně jde do otáček, pro mě překvapivě živý. Na litr dobrý. Nejel jsem s tím teda s celou rodinou a nákladem. Tam by ten objem byl určitě poznat. S prázdným autem jen se řidičem dělá opravdu divy. Zvuková kulisa u toho je s přibývajícími otáčkami jak z nějakého objemnějšího šestiválce a láká vás výš a výš. Jede to opravdu pěkně. Klobouk dolů. Brzdy jsou docela ostré a pedál jde hodně zlehka - ze začátku jsem si musel zvykat. Řazení přesné, jen při zpátečce se musí dělat pro mě nezvyklý pohyb - přizvednout kroužek a šoupnout za šestku. U řízení je to pro mě krok dobrým směrem. Zatímco po mechanické, přesné a hravé MK2 mi MK3 přišla přeposilovaná a méně zábavná, tady je to něco mezi, trošku návrat k MK2. Řízení je perfektní, přesné, tužší. Radost zatáčet.
No a k řízení musí být ještě jedna zvuková kulisa. Zde je Sync3 s repro Bang & Olufsen. Dle mého názoru se toto povedlo a hraje to o poznání líp než mé prémiové Sony v S-maxu. Krásný, čistý zvuk se zvonivými výškami a dunivými basy, o které se stará subwoofer. Opravdu pěkný zvuk.
Nevím, co jsem vynechal, nicméně když to shrnu, tak se mi s tímto Focusem jezdí moc hezky a je to příjemné zpestření. Ikdyž to motorově není pravda, mám v něm trochu pocit "závoďáku", takže ta iluze ST-line se tady povedla - přestože tam je jen ten litr. Jsem zvědav na FL, protože zatím všechny řady Focusů se mi líbili až právě po něm. Ale celkově za mě tady palec nahoru. Nerad jsem se s ním loučil...


Přílohy:

20210201_111424a.jpg [ 103.26 KiB | Zobrazeno 311 krát ]

20210201_111459a.jpg [ 104.36 KiB | Zobrazeno 311 krát ]

20210201_111611a.jpg [ 82.85 KiB | Zobrazeno 311 krát ]

20210201_181107a.jpg [ 74.01 KiB | Zobrazeno 311 krát ]

20210127_094153a.jpg [ 71.71 KiB | Zobrazeno 311 krát ]

20210127_094158a.jpg [ 47.02 KiB | Zobrazeno 311 krát ]

_________________
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi / 132 kW, 2016, deep impact blue, Titanium
Je: Ford B-max, 1.0 EB / 74 kW, 2013, burnished glow, Titanium
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi / 92 kW, 2009, ink blue, Trend??
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB / 134 kW, 2015, tectonic silver, Titanium
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6 16V / 80 kW, 2010, vision blue, TrendaNiumX™
Typ auta: Ford S-max | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 132 | Rok výroby: 2016 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y