Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Další
  Verze pro tisk
  

Ford Focus ST170 LPG
Autor Zpráva
Karma príspevku: 13
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 12:34 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
Uvod

Mozna si budete myslet, ze jsem uplny ko*ot, ze jsem dal do ST170 to, cim deejaayy topi doma v kotlu, ale prosim, ctete dal. V tomto clanku bych se chtel podelit o sve pocity z prestavby na LPG. Pred definitivnim rozhodnutim jit do LPG predchazelo hodiny a hodiny stravene na internetu hledanim FFI STcek predelanych na LPG, neni temer zadne :mrgreen: Proto jsem se take rozhodl napsat tuto recenzi, pro pripadne dalsi zajemce. Recenzi hodlam udrzovat "cerstvou" se zkusenostmi, ktere budou v case nabyvat, snad pozitivniho charakteru. Budu se snazit tyto posty udrzovat opravdu jako recenzi, ne pouheho vychvalovani LPG. Ale objektivne popsat plusy a minusy, ktere montaz LPG do STcka prinasi.

Toto vlakno neslouzi jako flood, takze kecu typu, ze dat LPG do sportovniho auta je jako si davat do krabicky od Malbor Startky, abych ukazal, ze na to mam, se prosim zdrzte. Nize jsou i uvedeny duvody, ktere me k rozhodnuti - dat LPG do Fordu Focusu ST170 - vedly.
Taktez debata o LPG obecne je jinde, tady v recenzich prosim jen pripadne poznatky a dotazy k FF ST170 LPG! Dekuju.


Rychle odkazy:

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 12:48 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
Duvody rozhodnuti pro LPG

Kdyz jsem kupoval STcko, uvazoval jsem o nem pouze jako o aute na vikendove vyblbnuti, srazy a obcasne vylety po okoli. Casem (zejmena po vymene pritelkyne :mrgreen:) se z nej stal pracant, ktery najezdil v poslednim roce 22 tisic km (a predpokladam, ze tento rocni najezd se zvedne na cca. 30 tis km skrz caste pracovni jizdy). Tento najezd me donutil se zamyslet nad financni strankou takoveho jezdeni, vyslo mi jen par moznosti. Uz na zacatku musim predeslat, ze jsem nemel srdce STcko prodat. Za ten rok jsem si na nej tak zvykl, ze bych jeho vymenu jen velmi tezko rozdychaval. Nicmene i tato varinta ve hre byla.

    1] STcko prodat, koupit slabsi benzin (cca. 100-130 PS) a dat na LPG
    2] STcko prodat, koupit starsi diesel
    3] STcko prodat, koupit noveho (nebo velmi zanovniho) diesela
    4] koupit motorku
    5] koupit druhe (levne) auto (treba i Felicii na LPG) na caste jizdy
    6] omezit jizdy STckem
    7] predelat stavajici STcko na LPG


Ad 1] Slabsi benzin bych asi snesl, uvazoval jsem nad FFI 1.8 (115PS) nebo 2.0 (130PS). Ovsem koupe starsiho auta s sebou vzdy nese podstatna rizika: bourane auto, stocene, buhvi v jakem stavu (brzdy, motor, podvozek, klimatizace, atd.). Navic spotreba bude cca. stejna, jako u STcka, litr uz nehraje vyznamnou roli. STcko zere cca. 8.8, 1.8 zere cca. 8.5, dvoulitr cca. 8.6 (udaje dle Spritmonitor). Cili prinos ve spotrebe temer nulovy, zatimco vymena auta za neprovereny kousek velky risk. Tuto moznost jsem zavrhnul, ovsem musim rict, ze byla asi nejrealnejsi.
Ad 2] starsi diesel = naprosta sazka do loterie > rychle zavrhnuto
Ad 3] nove auto = spoustu penez ktere nemam > rychle zavrhnuto
Ad 4] potrebuji jezdit celorocne, nehlede na pocasi, velmi casto nejedu v aute sam, prevazim kola, brusle, lyze, motorka neni kde garazovat > rychle zavrhnuto
Ad 5] provozovat dve auta, navic levne auto by bylo jeste bez klimatizace, nepohodlne na delsi cesty > zavrhnuto
Ad 6] poslednich nekolik mesicu jsem se snazil jizdy omezovat. Neni to tak jednoduche, pokud auto proste potrebujete vyuzivat denne (napr. casove hledisko ve srovnani s hromadnou dopravou - nemyslim mestskou), v podstate vysledek minimalni, omezeni velka > zavrhnuto
Ad 7] po nejake dobe se tato varianta jevila jako vlastne jedina prijatelna.


"Bohuzel" uz jsem si na vykon STcka tak zvykl, ze by se mi tezko slo niz. Navic je to pohodlne auto i na delsi cesty, oku lahodne a maloktere seriove auto, bezne potkavane na nasich silnicich, je silnejsi. Kdo vlastni silnejsi auto nez cca. 130PS, jiste chape. Jeste, nez prestavbu ST170 na LPG uplne odsoudite, se zamyslete, jestli byste se vzdali vasich Focusu II ST a Mondei ST220 a sli do diesela ci diametralne slabsiho benzinu. A verte mi, ze argument, ze kazda sranda prece neco stoji, by vam vydrzel pouze do chvile, nez byste zjistili, ze mesicne date CZK 6.000,- jen za pohonne hmoty za "nejnutnejsi" jezdeni, kdy se jeste navic omezujete. Pokud tedy uz pri koupi STcka jste nepocitali s tim, ze s nim budete jezdit 30tis km a jednoduse na to mate :mrgreen: Muj pripad to ovsem nebyl.
Taktez si nechci dokazovat, ze mam naoko STcko a vevnitr obracim kazdou korunu, proto mam LPG. Vzdyt i kola nejsou original, znak ST170 jsem strhl hned prvni tyden po koupi auta, takze ono to v podstate ani poradne jako STcko nevypada :mrgreen: :mrgreen:

Motto: kdybych nemusel, LPG bych do STcka nedal.

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 12:53 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
Montaz + zapis do TP

Mel jsem z plynu v tomto motoru velky strach (spoustu uprav oproti seriovemu dvoulitru v FFI 130PS, ze ktereho ST170 vychazi) a rozhodoval jsem se opravdu velmi dlouho, v podstate dele nez pul roku. Abych udelal pro STcko maximum, bylo pro me nanejvys dulezite vybrat kvalitni LPG soustavu a hlavne kvalitniho plynare. Po dalsich hodinach stravenych googlenim (a porady s jamakou, kteremu timto dekuji za technicke rady a Mirovi, za cenne dvoulete zkusenosti) jsem se rozhodl pro vyrobce BRC, ktery je sice drazsi, ale ma dlouholete zkusenosti. Na montaz jsem vybral Fedor auto v Prostejove, na ktereho byly velmi kladne reference jak z meho okoli, tak vyctenych na ruznych diskuznich forech. Montaz trvala dva dny (bezna montaz zabere den, u meho si nechali pro jistotu dva dny), druhy den resili deset hodin zavadu rozsvicene kontrolky motoru. Vyresili ji, nesouvisela s montazi LPG jako takove, problem byl ve vadnem kabelovem svazku (resil jsem pred cca. mesicem problem s klimatizaci, toto bylo pravdepodobne pricinou tohoto problemu), oni pri montazi LPG s nim pravdepodobne manipulovali a problem zpusobili. Nicmene to dali do poradku (samozrejme v cene montaze), auto bylo pripraveno druhy den vecer, jak bylo puvodne domluveno, profesionalni pristup.

Cenova kalkulace:
CZK 30.000,- BRC
CZK 2.000,- reduktor (zarizeni, ktere promenuje kapalny plyn z nadrze na plyn, kvuli vyssimu vykonu byl treba silnejsi reduktor)
CZK 3.000,- Flashlube (primazavani kvuli ochrane sedel ventilu)
------------
celkem CZK 35.000,- :roll:

edit leden 2013:
+ vymena mechanickeho Flashlube za elektronickeho (cena rozdilu) CZK 3.500,-
------------------
celkem tedy CZK 38.500,-

Mam toroidni nadrz v kufru, vzal jsem co nejvetsi tam vesla - 52 litru. Rezervu zatim vozim pohozenou v kufru, az me to bude stvat (uz pomalu zacina), koupim soupravu na opravu pneu a rezervu necham doma. Diky vetsimu toroidu se mi zvedla podlaha kufru o 4 cm, ale je to cena za vyssi dojezd. Nadrz plnim na predepsanych 80% - cca. 42 litru.


Jeste doresit byrokratickou stranku veci. Pri prebirani auta s namontovanym LPG jsem dostal i specialni prilohu k VTP, kde je popsan druh zarizeni, atesty toroidu atd a zmeneny VTP, ve kterem byla vepsana vestavba LPG vc. homologace atd. (VTP jsem predaval pri montazi LPG spolecne s autem). S timto jsem zasel na dopravni inspektorat, kde behem deseti minut a zaplaceni poplatku CZK 50,- mi byl pohon na BA + LPG zapsan do VTP. Taktez do maleho TP. Po byrokraticke strance tedy prekvapive velmi hladky prubeh.

Stav km pri montazi: 124.000 km.

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 12:56 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
Zmena (ubytek) vykonu
edit 2015: probehlo mereni vykonu na valcove zkusebne, vysledky a hezke porovnani vykonu benzinu a LPG zde

Uz hned prvni jizdu na LPG jsem pocitil, ze auto ztratilo jistou porci vykonu. Je mozne, ze u slabsich motorizaci se tento ubytek tolik neprojevi, ale u STcka to slo poznat. Kdyz jsem jeste pozdeji vzal neumyslne nekvalitni plyn, ztrata vykonu byla jeste znatelnejsi. Nyni hledam jen kvalitni cerpacky v okoli, ale rozdil v plynu (kvalitni vs. nekvalitni) je sakra znat. Odted uz se budu bavit pouze o kvalitnim plynu. Ubytek vykonu tam (oproti benzinu) je. Protoze jsem s Stckem jezdil posledni rok prakticky denne, myslim, ze uz jeho reakce na benzin znam a prirovnal bych to k rozdilu, kdyz natankuju obycejny benzin na Tesco cerpacce (95 oktanu) a pak vezmu 100 oktanovou "Carreru" na OMV. Nejvice je to poznat na vyssich prevodovych stupnich, typicky pak na sestce, kde zrychleni z 80 km/h na dalnicnich 130 km/h uz neni tak pruzne. Nicmene na bezne jezdeni je provoz na LPG naprosto dostacujici, stale je dostatek vykonu na predjizdeni nebo plynulou akceleraci. Obecne bych asi rekl, ze LPG moc vyssi otacky (cca. 5-7 tis) nesvedci, proto IMHO je lepsi na LPG jezdit bezny provoz, samozrejme obcasne vytoceni k cervenemu nicemu neuskodi. Protoze ja jsem najel cca. 18.000 km stylem "presun z bodu A do bodu B", zbyle cca. 4.000 km bylo ve vysokych otackach, jevi se stale LPG pro me dobrou volbou (tuk tuk, kdyz nebudou zadne problemy), vzhledem k provoznim nakladum. Protoze posledni 2.000 km posloucham a vnimam kazdy vykyv od normalu, nedalo mi to a (za jizdy) jsem si prepl palivo na benzin. STcko vyrazilo kupredu jak za starych casu, ochotne se vytacelo k sedmi tisicum bez jedineho zavahani. Cili na vyblbnuti lze stale provozovat auto na benzin, jezdi jako driv, ovsem cca. na 95% jizdy budu jezdit na LPG. V budoucnu planuju zmereni vykonu na brzde, chci zmerit vykon jak na provoz na LPG, tak na benzin. Definitivne tak vyvratime/potvrdime famy/fakta, jestli LPG ubira vykon ci nikoliv a jak moc je velky pripadny ubytek. Samotneho me to zajima.
edit 15.3.2015: STcko bylo odmereno na brzde, viz zde. Rozdil je do 5%.

edit 3.9.2012
Chtel jsem si odmerit stovku a alespon trochu exaktneji porovnat vykon na LPG a benzin. Napichl jsem RJ na pocitac a odmeril si stovku pres notebook, kde SW Ford diag dokaze zmerit stovku velmi presne. Odecita okamzitou rychlost rychlostniho cidla, takze zadne zpozdeni pres GPS apod. Oba vysledky (jak na LPG, tak na benzin) byly porizeny za stejnych podminek, na stejne ceste, na stejnem useku. Kazdou sadu testu (LPG vs benzin) jsem provedl 3x a vybral jsem nejlepsi cas. Vysledkem je cas 9.454 na benzin a 9.656 na LPG. Cili rozdil temer zadny (cca. 2%). Myslim, ze by zkusenejsi ridic + ne takove vedro + vic casu na zkouseni + lepsi cesta = lepsi celkovy vysledek stovky, nicmene ten rozdil mezi LPG a benzinem uz se nijak extremne nezmenil.

Takze zaver: stovka na LPG vs benzin dava temer shodne vysledky.
Příloha:
Poznámka: benzin
benzin
gasoline.JPG [ 35.86 KiB | Zobrazeno 16327 krát ]
Příloha:
Poznámka: LPG
LPG
LPG.JPG [ 36.38 KiB | Zobrazeno 16327 krát ]

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 12:58 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
Ekonomika provozu

Po cca. 5.000 km se spotreba ustalila na cca. 10 litrech na 100 km LPG (zvyseni spotreby oproti benzinu o cca. 15%). Coz pri cene 17.5 za LPG = Kc 1.75 na kilometr. Spotreba benzinu (starty jsou na benzin, nez se ohreje motor) je cca. 0.7 litru na 100 km, takze je treba pripocitat cca. 0.25 Kc na kilometr. Coz se dostavame na cenu cca. Kc 2,- za jeden kilometr jizdy. Spolecne s flashlube a revizemi je to cca. Kc 2.1 na kilometr. Stale proti puvodnim benzinovym Kc 3.15 je uspora cca. Kc 1,- na kilometr jizdy na LPG. Investice se tedy vrati po ujeti cca. 35.000 km, coz u me pravdepodobne bude za cca. jeden a pul roku.

edit prosinec 2012: investice se vratila po ujeti cca. 25.000 km, uspora je trochu vetsi, diky delsim trasam (zadna spotreba benzinu).

Samozrejme v tomto vypoctu nezohlednuji pripadne opravy spojene s provozem na LPG, ale ty dopredu nemohu znat, takze uvidim az casem.

edit cerven 2013: investice (vc. provoznich nakladu, oprav a revizi) se vratila po 40.000 km. Je v tom zapocitano komplet LPG a jeho rocni udrzba. Dalsi roky uz se nebude muset vracet instalace LPG (38.500,-), ale pouze rocni servis (nyni kolem 8.000,- : hodne nastavovani LPG, 3x vymena svicek nez jsme zjistili, ktere tam sednou, 4x revize atd.) a predpokladam, ze tento rocni servis uz nebude takova castka. Musim podotknout, ze je rozdil, kdyz nekdo rocne najezdi 15tis km a ja 40tis km, takze rocni servis ve vysi 8 tis Kc se muze zdat nekomu vysoky, je treba to ale prepocitat na kilometrovy prubeh, ja to vnimam jako v poradku.

Jeste by bylo dobre zminit, ze jako duchodce rozhodne nejezdim, rad necham motor vytocit, obcas si jen tak prepnu na benzin a uziju si opet plneho vykonu. Proto i ta desetilitrova spotreba + spotreba benzinu pri provozu na LPG. Nedalo mi to a vyjel jsem jednu LPG nadrz najednou pri delsi ceste, jel jsem na spotrebu, snazil jsem se jet okolo 90-110 km/h (okrsky + dalnice) a spotreba byla krasnych 7.0 litru, coz je cca. Kc 1.35 na kilometr :palecnahoru: Samozrejme bez spotreby benzinu, protoze jsem jel v kuse (na benzin se pouze rozjel a pak celou dobu na LPG). Cim castejsi kratsi trasy jezdite, tim vice se do celkovych provoznich nakladu promita i spotreba benzinu. Pokud jedete delsi usek v kuse, jedete ciste na LPG a spotreba benzinu je v tomto pripade nepatrna (pouze na rozjezd pri studenem motoru).

Dojezd na LPG mam v tuto chvili cca. 420 km, ale tento udaj je jen orientacni, protoze jednou natlaci do nadrze 40 litru (do uplne prazdne), podruhe 43 litru, v zavislosti na cerpaci stanici. Pocital jsem s dojezdem okolo 500 km, coz by bylo lepsi, ale zatim jsem relativne spokojen. Pri puvodne nabizenem objemu nadrze 40 litru (aby se nezvedala podlaha kufru) bych mel dojezd cca. 320 km (nadrz se plni na 80%, cili 32 litru), coz uz bych vnimal jako nedostatecne, vzhledem k tomu, ze tydne najezdim vic jak 500 km. Pri usporne jizde (90-110 km/h) se da dostat na cca. 550 km dojezd, viz odstavec vyse.

Moje aktualni spotreba na LPG:
Obrázek

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 13:01 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
90.000 km
20.6.2015
Vymena elektronicke jednotky flashlube (puvodni byla zkratovana)
Kontrola vule ventilu - vse v poradku
Jinak LPG vse v poradku, nic necuka, vse jede jak ma

Zkusenosti po 2 letech provozu
6.6.2014
Recenze viz zde

60.000 km
3.4.2014
Doposud vse bez problemu. Nova kontrola vule ventilu, vse v poradku. Vymena svicek - opet Denso (predchozi vydrzely 40 tis km = spokojenost).

50.000 km
26.2.2014
Zmereni vule ventilu, zatim vse ok, i kdyz temer na hrane normy. Ozvaly se svicky (maji aktualne najeto 35 tis km), budu je v dohledne dobe menit. V mezicase probehla vymena plynoveho filtru, revize LPG. Jinak vse v poradku, krome svicek auto nezlobi (ktere se vymeni a hotovo).

40.000 km
7.6.2013
Ctvrta revize LPG, doposud hodne nastavovani LPG, nyni zapnuto uz pouze LPG, zadne privstriky benzinu, zadne prepnuti na benzin ve vyssich otackach. Zatim ok, bez problemu, tuk tuk. Zbytek uvidime casem. Vice detailu po roce provozu :arrow: muzete najit tady (temer 40 tis km)

20.000 km
28.12.2012
Druha revize LPG. Vse v poradku, cena 900,-. Jsem objednan na vymenu mechanickeho flashlube za elektronicke. Mechanicke pri dlouhych dalnicnich cestach (motor je konstantne ve vyssich otackach) nedavkuje flashlube. Elektronicke ano. Cukani prestalo, rekl bych, ze si LPG uz "sedlo", zadne problemy nepocituju, tuk tuk ;)

edit: 23.000 km. Elektronicke flashlube je nainstalovano, auto v nizkych otackach do 2.000 cukalo, vymena origo svicek za DENSO, auto prestalo cukat, nyni je opet vse ok.

13.000 km
22.10.2012
Prisla prvni revize LPG. Vymenili plynovy filtr, seridili trosku ridici jednotku LPG, dolili Flashlube, cena cca. Kc 900,- za vse. Skubani pri 2500 otackach temer zmizelo, uz se objevi pouze "nekdy". Nicmene tam stale je, ale je to v pohode. Takze vse ok ;)

5.000 km
30.8.2012
Mam za sebou 5000 km jizdy na LPG. Kontrolka chyby motoru uz se nerozsvitila, vse se zda byt v poradku. Pouze u klidne jizdy okolo 2.500 otacek prichazi takove mirne skubnuti, jakoby jsem povolil plyn. Neni to nic hrozneho, ale citit to je. Je to cca. 2x za 50 km, da se zvyknout, ze jezdim mimo tyto otacky. 2.500 otacek mam pri cca. 100 km/h, coz je bohuzel akorat tak okrskova rychlost, takze drzim auto na tachometrovych 105 km/h, kde se jiz tento problem nevyskytuje. Mam pocit, ze u 2.500 otacek zacina fungovat variabilni casovani ventilu (VCT), takze mozna proto to skubnuti. Pri jizde na benzin je prubeh hladky, bez skubnuti, proto to prisuzuji jizde na LPG. V 10.000 km me ceka navsteva servisu (revize LPG), takze jim to tam necham, at se na to kouknou. Jeste pred cca. 3.000 km to nedelalo, tak doufam, ze to bude nejaka lehce odstranitelna zavada.

Takze to je jediny "problem", ktery zatim s LPG mam, ovsem to je v podstate "prkotina", ale zminit jsem ji chtel, abych byl 100% objektivni. Jinak auto jede super, jezdim ted hodne, neni s nicim (dalsim) problem :palecnahoru:

2.000 km
19.7.2012 - 126.000 km
Zatim je velmi brzo na nejake zavery. Nicmene popisu alespon ty ctyri nadrze, ktere jsem s ST na LPG vyjel.
Po par dnech se znova rozsvitila kontrolka chyby motoru, v servise (Fedor - tam, kde mi plyn montovali) chybu zdarma spravili, stravili na oprave nekolik hodin. Vinou byl (udajne) spatny udaj o vstrikovani do benzinove ridici jednotky. Nyni, cca. 1.000 km po oprave, je zatim vse v poradku. Zjistil jsem ovsem, ze je velky rozdil v kvalite plynu, ktery se tankuje. Kdyz jsem vzal ten nejlevnejsi, auto obcas jemne skubalo, subjektivne nemelo vykon jako s predchozi nadrzi drazsiho plynu. Dojezd byl taky mensi, ale to muze byt zpusobeno tankovanim u jine cerpacky (kazdy kompresor natlaci jine mnozstvi LPG). Nicmene levny plyn jsem tedy zkusil jednou a uz nikdy vice. Jinak se s autem da normalne jezdit a jsem spokojen.

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 18:41 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
Zde budou uz jen chronologicky serazene zaznamy:

2.2.2013
Prave jsem najel 24.444 km, cimz se mi po 8 mesicich vratila investice do prestavby LPG. Usetril jsem 35.000,- = cena prestavby. Jeste v tom neni zapocitane elektronicke flashlube, ale to je detail.

25.1.2013
Montaz elektronickeho flashlube (do te doby mechanicke)

13.9.2012
Rezerva v kufru uz me hodne vadila, koupil jsem opravnou sadu na pneu SLIM

3.9.2012
Odmereni 0-100 km/h a porovnani LPG vs Benzin

30.8.2012
Zkusenosti 5.000 km

19.7.2012
Zkusenosti 2.000 km

7.6.2012
Montaz LPG

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 19:01 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 2905
Bydliště: Ostrava !!!
Karma: 66
Myslím, že jsi udělal to nejrozumnější z variant.

Můžu se tě zeptat jaký ta máš typ vstřikovačů?

A ST170 má proměnné časování ventilů?

_________________
Focus 12´, 2.0 TDCi 120kw, powershift, 19" Tomasson, Eibach >
Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kw, white

Mondeo 02´MK3 2.5 V6 LPG, 18", navi...
Transit 10´ 2.2 TDCi 85kW L3H4, white
Peugeot 406 1.8 16V 81kW
Peugeot 306 GTi-6 120kw
Mitsubishi Lancer 1.5 60kW

ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2012 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 20:11 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 14661
Bydliště: B | R || N ||| O ||||
Karma: 558
sice si zatrhnul vsechno co sem chtel napsat :mrgreen: , ale ses dospelej chlap a muzes se rozhodovat podle toho, co je nejlepsi pro tebe a podle zde dostupnych argumentu a informaci myslim dobra volba.

Sam nevim, jak bych se v te situaci zachoval ja, mozna jinak, mozna stejne, ale ja v ni nejsem a ty ses rozhodl podle sveho nejlepsiho uvazeni.... Musis to brat tak, ze mas ekonomicke auto s dobrymi jiznimi vlastnostmi a tlacitkem "turboboost", kere ho na prani majitele promeni v nekompromisni bestii :-)

Popsane je to paradne a verim, ze to nekomu pomuze ;)

_________________
Obrázek Ford Focus 2007 - 3dv., 2.0i - 145PS, 185Nm, Eibach - Dark Rider
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 20:56 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 3514
Bydliště: Třebíč, (Ostrava)
Karma: 60
Vítej v klubu LPG :palecnahoru:

_________________
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Jean FoFo - byl http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=164&t=500
Šedivák Mondeo - je http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=171&t=21114


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 21:23 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 16841
Bydliště: Boskovicko
Karma: 212
tož su rád, že je to venku a já to nigde nepráskl.
Tvé důvody chápu a souhlasím s něma, na ty cesty do Hu se to hodí.
Tak ať to slouží dál k tvé spokojenosti.

_________________
Ford Focus Combi 1,6 16V 2003 Silver MachineObrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Život je nutno prožit, ne přežit


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2003 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 21:46 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 7137
Bydliště: Kroměříž, Izmir(TR)
Karma: 265
Na ty závěry z brzdy jsem zvědavý..
Jinak vzdycky jsme slyseli, ze nejlepší je plyn ze severských zemí.. Co je na tom pravda netuším.. :palecnahoru:

_________________
Kia CEE'D 2015 1,6 CRDi 94kW (EX:Hyundai i30 2012 1,6 CRDi 81kW) Nejlepší offroad a rally car je.. služební..
Rodinný: C-max 2.0 LPG Titanium / 2008 / BLUE
-------------
EX1: Honda Civic Sport 2004 1,6VTEC
EX2: Focus 1.6 bohatý Trend / 2002 / Fólie / K&N / REMUS / 16'' Ford Graphite / GREY
EX3: Focus 1.6 Trend / 1999 / Fólie 50-35 / GREEN
Obrázek


Typ auta: Ford C-max | Typ motoru: LPG | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 21:49 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 18792
Bydliště: Prostějovsko (Nowheresville)
Karma: 351
No teda zewle prekvapils ;) :misoo: ,ale je fakt,ze "vuni benzinu" si muzes doprat porad ;)
tak at ti to jezdi bez problemu ;)

_________________
FF 1.8i 16V,ST křídlo,ST světla,panther-schwarz met,trend.
VW Golf 1,4TSI 118kW r.v. 2011,černa perlet, f plne palbe.
T-55AM2, MU-90 BVP-1, BPzV-SVATAVA, BVP-1, OT-64 SKOT.

Obrázek Obrázek
Galerka:
viewtopic.php?f=163&t=3772
viewtopic.php?f=245&t=10522


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 2002 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 22:22 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 16 hodín

Příspěvky: 32601
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 818
thorrko píše:
Můžu se tě zeptat jaký ta máš typ vstřikovačů?
A ST170 má proměnné časování ventilů?

Primo typ nevim, vim jen, ze jsem trval na znacce BRC, predpokladam tedy, ze cely system (krome reduktoru a nadrze) je od BRC. A ano, ST170 ma VCT.

Dixo píše:
.... Musis to brat tak, ze mas ekonomicke auto s dobrymi jiznimi vlastnostmi a tlacitkem "turboboost", kere ho na prani majitele promeni v nekompromisni bestii :-)
perfektne popsano 8-) ;)

Jinak diky vsem za kladne reakce, abych byl uprimny, cekal jsem spis opak :palecnahoru: Ovsem to se tu jeste neobjevil chmelko a misoo :mrgreen:

_________________
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Mondeo 2.2 TDCi 200k, Titanium S
Ford Focus RS, RS blog
Byl: Ford Focus ST170
, ST170 LPG Blog
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 266 | Rok výroby: 2009 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus ST170 LPG
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 19. červen 2012, 23:25 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 2905
Bydliště: Ostrava !!!
Karma: 66
zewl píše:
thorrko píše:
Můžu se tě zeptat jaký ta máš typ vstřikovačů?
A ST170 má proměnné časování ventilů?

Primo typ nevim, vim jen, ze jsem trval na znacce BRC, predpokladam tedy, ze cely system (krome reduktoru a nadrze) je od BRC. A ano, ST170 ma VCT.



Právěže vstřikovače se zase rozdělují zvlášť. BRC je systém jako takový, ale vstřikovače se ještě dále rozdělují podle značek, podle toho jestli jsou rozebiratelné (vyčistitelné) apod. DOcela mě překvapuje, že ti o tom nikdy z LPG firem neřekl, protože to je hlavní věc co bych řešil. Taky se o to zajímám asi půl roku.
Zrovna dnes, jsem to taky shodou okolností řešil osobně s majitelem LPG přestaveb, více ale až ve čtvrtek nebo v pátek.

Dnes jsem třeba i slyšel, že je nový systém, kde není třeba FlashLube, který stejně není moc dokonalý, protože maže stejně jen první nebo druhý válec. Je nový systém, který podle kvality(bohatosti) směsi sám vstřikovači koriguje dávky LPG a nedochází k podpalování ventilů. Takže není potřeba dalši přímaz.

a máš to přimazávání mechanické, nebo elektronické? Dle ceny usuzuji že máš asi to základní mechanické.

_________________
Focus 12´, 2.0 TDCi 120kw, powershift, 19" Tomasson, Eibach >
Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kw, white

Mondeo 02´MK3 2.5 V6 LPG, 18", navi...
Transit 10´ 2.2 TDCi 85kW L3H4, white
Peugeot 406 1.8 16V 81kW
Peugeot 306 GTi-6 120kw
Mitsubishi Lancer 1.5 60kW

ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 120 | Rok výroby: 2012 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y