Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
  Verze pro tisk

Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
Autor Zpráva
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 02. říjen 2014, 14:40 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
Hodně lidí se mne dokola ptá, proč jsem si koupil Focuse, proč hatchback, proč ecoboosta, co se mi líbí, co mne na něm s.re atd. Je to logické, ač je FFIII jedno z neprodávanějších aut na světě, moc jich zde nejezdí. Když se nějaký najde, není to většinou ecoboost. A pokud, není u nás na fóru. Došlo tak ke komické situaci, že po třech letech výroby jsem první na fóru s foukaným tříhrnkem.
Rozhodl jsem se tedy sepsat pár odstavců, kde objasním svou volbu. Ne, že by mne o tom nebavilo vyprávět (člověk se rád baví o něčem, co má rád), ale vždycky na něco zapomenu, a hlavně, dosah ústně předávané informace má jen omezený rádius.

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 02. říjen 2014, 14:40 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
Proč Ford Focus III?

Starý Focus (1.6 16V 2002) začal žrát olej jak urvaný z řetězu, tak se muselo jednat. Oprava byla nerentabilní a výsledek nejistý. Ač se nám to nehodilo, rozhodnutí padlo na výměnu auta. Chtěl jsem opět staršího Focuse, ale tak maximálně 4-5 let starého, aby to ještě relativně drželo pohromadě. Nejsem totiž kutil, nemám garáž a ani čas se v autě vrtat. Vše tedy řeším skrze servis a jeho návštěvy se snažím eliminovat. Bohužel v roce 2010 končila výroba FFII a to mne dostalo to ošidné situace – buď koupit jeden z posledních FFII, mít (majitelé FFII prominou) zastaralé auto, nebo vzít jeden z prvních FFIII za cenu nejistoty kvality prvních kusů a hlavně, za vysokou cenu. Koketoval jsem i s myšlenkou své dávné lásky – Mondea, ale to se pro městský provoz ukázalo jako absolutně nevhodné. Tak jako tak, pohybovala se nákupní cena někde okolo 200-250 tisíc. To už jsem si řekl, že nemá cenu kupovat staré auto a začal jsem přemýšlet o novém. Přeci jenom, čtvrt milionu je dost peněz na nejistotu dnešní doby…
Ale… Ford Focus třetí generace byl pro mne obrovským zklamáním. Byl pro mne vyloženě ošklivý. Líbil se mi zezadu, ale čumák jsem nemohl kousnout. Tím jsem se netajil a v nejednom příspěvku jsem to zmínil. Tím, že jich nejezdilo tolik, znal jsem ho z převážně z fotografií. A to je jeho problém! Ford Focus III je krásné, ale vyloženě nefotogenické auto. Neviděl jsem snad fotku, kde by to auto vypadalo pěkně jako ve skutečnosti. Začal jsem se tedy dívat po konkurenci a do oka mi padly následující vozy:

• Mazda 3
• Škoda Octavia
• Hyundai i30

Všechna tři auta se mi líbila exteriérem. Pro mne platí, že auto, které si kupuji, se konkrétně mně opravdu musí líbit a musím se v něm cítit dobře. Nekoupil bych si asi nikdy pro mne škaredé auto „z rozumu“. Radši trochu rizika, ale ať mám na co vzpomínat. Žijeme jen jednou, ne? ;-)

První šla z kola ven Octavie… vysoká cena, tuctovost, image a hlavně, ten interiér! To auto uvnitř vypadá strašně stroze a zastarale. Bavme se samozřejmě o dostupných verzích, s displejem přes půl palubní desky a potažené kůží by to vypadalo jinak. V takových vodách jsem ale nelovil. Navíc mám rád sem tam říznější jízdu a ten kostel na kolech bych brzo tahal někde ze škarpy. Koncern nemusím, ale dal jsem mu šanci… dopadlo to dle předpokladu :axxes:

Pak jsem vyřadil Mazdu 3. Je to opravdu nádherné auto. Cena pořízení i servisu byla dražší, ale jen těsně nad limitem, takže by to bylo únosné. Když jsem si do ni sednul, zapadl jsem do sedačky a začalo mi bušit srdce. Do očí mi zíral agresivní tubus otáčkoměru a bylo mi jasné, že v tom autě se nedá jezdit na slušně. Po pár minutách „wow efekt“ opadl a začal jsem si všímat věci reálně. To auto je uvnitř opravdu malé a stísněné. Za chvilku se to stalo strašně protivným. Jsem sice vyšší (186 cm) a větší ?, ale podle mne by to vadilo i někomu drobnějšímu. Tak, jak Focusu škodí fotografie, tady Mazdě hodně přidávají. Interiér (převážně na středovém panelu) naživo působí značně konzervativně až opět zastarale. Například ovladače klimatizace musím hodnotit jako vyloženě designově nepovedené. Pak jsem si řekl, že zkusím místo vzadu. Ne, že bych to extra řešil, jezdíme vesměs sami s Evigem, ale tak nekupuju rohlík, že? A v tu chvíli nastal problém. Tím, jak se vepředu sedí napolo skrčeně a relativně nízko, strašně špatně se z toho auta vystupuje. Jsem po operaci kolena a ačkoli věřím, že se brzo dostanu opět do dostihové kondice, vytáčení nohou a soukání se do auta bych si zadělával na další průser. Když jsem konečně usedl dozadu, byl pocit ještě stísněnější. Navíc jsem si připadal, že sedím o patro výše než řidič. Nevím, čím to bylo, ale měl jsem pocit jakoby závratě. Nešťastný výkroj dveří v kombinaci s umístěním zadní sedačky a úhlem otevření snad znemožňuje vystoupení vzadu. A to se bavíme o autosalonu, ne o parkovišti u supermarketu. Mám starší rodiče, které sem tam vozím, a ty bych snad musel z auta vytáhnout za ruky někde před obchoďákem, ať si dojdou. Kufr neřeším, ale jen pro úplnost dodávám, že je malý a nakládací otvor nešťastný. Na kočárek nebo 32“ televizi v krabici asi zapomeňte, ta pojede na zadní sedačce a původní posádka autobusem :mrgreen:. Byl jsem tak zklamaný, že jsem se ani nešel projet. A motory? Nabídka motorů je opravdu chabá. Na to, jaký mají objem, je výkon dnes směšný (např. benzín 2.0 dává pouze 88 kW). Je samozřejmě silnější verze, ale cenovka atakující půl milionu okamžitě zchladí choutky. Jasně, papír je něco jiného než reál, ale recenze si na motory taky stěžují, takže není důvod tomu nevěřit. Abych to uzavřel: Obecně platí, že čím nadčasovější design, tím se auto rychleji zalíbí, ale taky rychleji okouká. Z toho ostatně těží Škoda, která nikoho nenadchne, ale zase rychle nezestárne. Mazda je agresivní, překoukala se mi, a v kombinaci z mínusy a vyššími náklady šla z kola ven. Bohužel, byl to horký favorit…

A zbylo „hjundé i30“, šance na nové auto pro prostý lid :frajer: . Auto se mi líbilo, recenze byly vesměs kladné, tak proč to nezkusit. Od známého jsem dostal nabídku, že by mi to protáhl přes firmu a ušetřil bych nemálo peněz, přičemž auto by bylo velmi solidně vybavené (daleko lépe než náš Focus). Vyrazil jsem tedy do autosalonu na zkušební jízdu. Autem jsem se projel a v podstatě jsem mu neměl co vytknout. Bylo tam vše, co jsem chtěl. Oproti Mazdě je to auto absolutně bez emocí, ale taky bez výtek. Dalo se nastavit a přizpůsobit vše. Zkoušel jsem motor 1.6 benzin a přišlo mi, že byl celkem uřvaný na to, jak (ne)jel, ale stále v rámci mezí. Jediné, co mi na tom autě vadilo, byl hluk od zadních pneu - jel jsem sice kombíkem, ale to není omluva. Toto auto v podstatě zbylo ve výběru jako jediné a již se tedy schylovalo ke koupi. Díky chybějícím emocím jsem z toho nebyl nijak odvařený a přistupoval jsem k tomu jako k situaci, kdy doma dojde toaletní papír, tak jdu prostě koupit nový.

Pár dní na to jsem Eviga vezl někam ohledně práce a měl jsem volnou půlhodinu. Po přečtení obvyklých elektronických zpravodajských plátků jsem v dálce viděl houpající se logo Henryho a vyrazil jsem zabíjet čas tam. A tehdy to přišlo… uviděl jsem pořádně a v klidu Focus na vlastní oči a začal mi dávat smysl. Čumák, který se mi absolutně nelíbil, naživo vypadal úplně jinak (zároveň agresivně i diplomaticky) a odpor byl ten tam. Nemůžu říci, že by to byla láska na první pohled, ale byl to obrovský balvan hozený na klidnou hladinu korejského rybníčku. Když jsme pak jeli do jiného autosalonu a byl tam vystavený ecoboost v barvě Lunar Sky, stačil jeden vzájemný pohled s Evigem a bylo jasné, že rýže se servírovat nebude :palecnahoru:.

Když jsem si do Focuse sednul, bylo jasné, že jsem „doma“. To auto mi sedlo jako prdel na hrnec. Na rozdíl od i30 vše působí dospěleji, dotaženěji a tak nějak mohutněji. Focus bych popsal jako těžiště trojúhelníku Škodovácké sterilnosti, Mazďácké sportovnosti a Hyundaiácké dostupnosti. Od všeho to má to nejlepší. To je samozřejmě subjektivní, ale auto jsem si kupoval já :frajer: . Abych demonstroval tu dospělost, tak například i30 má několik úrovní nastavení posilovače. Od Comfort po Sport. Je to super a je to znát. Ale! Ford má prostě posilovač, který se sám přizpůsobí a snad „čte myšlenky“. Nevím, jestli to jde nastavit i ve Focusu, ale neměl jsem důvod na to sáhnout. Takových prkotin tam bylo spousta, ale jak se říká, dokonalost dělají detaily… Focusem jsem se svezl a začali jsme se bavit o termínu dodání. Žádná horká hlava, ale to bylo prostě to, co jsem hledal! :mlsny:

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 02. říjen 2014, 14:41 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
Díl druhý: Proč Ecoboost?

Jelikož mne nechával chladným celý Focus, nestudoval jsem ani jeho motory. Samozřejmě jsem registroval, že existuje nějaký litrový třívalec a dokonce nějaká ocenění za něj padla, ale nechávalo mne toto oceněný chladným stejně jako každoroční udílení Oscarů nebo Přemkova jablka roku. Pochopitelně, když jsem Focus po trápením s Mazdou, Octavií a i30 „objevil“, byl jsem hladový po jakékoli informaci. Do té doby jsem měl Focus první generace se stokoňovou 1.6 a byl jsem s tímto motorem nadmíru spokojen. Neznalý situace míříc směr autosalon jsem si řekl, že stará dobrá 1.6 to opět jistí, po deseti letech vývoje a optimalizace bude výkon vyšroubovaný někam minimálně ke 140 koním a bude to motorizace přesně pro mne.

Ach, jak jsem byl vedle…

První rána přišla, když jsem se dozvěděl, že se Focus už nevyrábí a že je potřeba vybrat ze skladových vozů. Touto informací jsem ostatně zaskočil i nejednoho kovaného člena fóra. To jsem si ještě obhájil faktem, že kompromisy ve výbavě budou kompenzovány nižší cenou. Když jsem ale zjistil, že jsou na výběr jenom 4 motory od 85 do 125 koní, byl jsem hodně v rozpacích.

Prodejci byli naštěstí sdílní, evidentně se nudili, takže pokec to o motorech byl celkem příjemný. Nabídka motorů začínala s objemem 1.6, 85 koni (ano, koni, ne kW!) a prodejce rovnou přiznal, že takové auto ani neviděl. Je to jenom položka v ceníku, aby mohl být Ford Focus „od 309 tisíc Kč“. Objednat prý snad ani nešel a pár kusů pouze putovalo po republice (asi jako odstrašující příklad). Druhá jednotka byla 105koňová opět 1,6. Byl jsem zaražený, kam se ti poníci rozutekli, když minulá generace byla o 20 koní dále. V tu ránu začal prodejce srdceryvný monolog o euro normách, a že z osvědčeného motoru udělali kulhajícího valacha jdoucího do salámu.

Pak na řadu přišly ecoboosty… Ptal jsem se na spolehlivost, zkušenosti atd. Z prodejce šlo vidět, že sám ještě těm motorům ještě moc nevěří, ale sám přiznal, že jedou pěkně a zatím se jim tam nic nevyhnojilo. Dodal mimo jiné: „Když chci prodat Focuse, samozřejmě jedeme na předváděčku Ecoboostem. Jede to daleko lépe než ta atmosféra, je to tišší a míň to žere.“.

Bohužel pro mne, za celou dobu, co jsem auto vybíral, se mi ani v jednom autosalonu nepodařilo sehnat atmosféru na projížďku. Buď to byly rezervované vozy, nebo byly na centrálním skladě a nedalo se s nimi svézt. Byl jsem proto odkázaný na recenze, názory členů různých fór a další zprostředkované informace. Bohužel pro Focus, až na výjimky nebyly dojmy z přiškrcené 1,6 nijak pozitivní, motor hodnotili jako dýchavičný a pro Focuse až nevhodný. Nečetlo se to úplně dobře, moc jsem tomu nevěřil, ale pak jsem se bavil s několika lidmi, kterým věřím, a ti mi popsali, jak to prostě v tom Focusu moc nefunguje. Byl jsem tedy hodně na vážkách… atmosféru nakonec z výběru vyřadil fakt, že ani nebyla v kombinaci s výbavou, kterou jsem vyžadoval. V tu chvíli bylo jasné, že buď ecoboost nebo nic a jsme zase na začátku…

Bohužel, 125koňový ecoboost ve Focusu taky nikde v okolí na vyzkoušení nebyl, tak jsem se projel alespoň v C-Maxu. Mám za to, že C-MAX je o fous těžší, sedli jsme si tam tři a zapnul jsem klimatizaci. Řekl jsem si, že když to teď pojede relativně slušně, bude to ve Focusu jenom lepší a uvidíme aspoň, jak se to chová v zátěži. První překvapení přišlo, když jsem nastartoval… motor je krásně tichoučký a do interiéru se přenáší velmi jemné vibrace. Jestli Focus I. 1.6 zněl jako šicí stroj, tak toto je ruční pletení jehlicemi :-) Rozjížděl jsem se hodně s respektem, ale mile mne překvapilo, že auto nijak nevadne, když se dostává do tahu. Po pár desítkách metrů jsem byl s autem kamarád a po několika kilometrech jsem se zubil na prodejce, jestli tomu můžu šlápnout na krk. Ten se jenom usmál, kývnul, a já se ujistil, že si nikdy předváděcí vůz nekoupím :-D. Sešlápl jsem plyn až na podlahu a čekal jsem, co se bude dít. Byl jsem připraven na zvuk ala HTP (mlácení vařečkou uvnitř kastrolu), ale to se naštěstí nekonalo. Auto se hrnulo kupředu a až překvapivě ochotně zrychlovalo. Projevem bych to hodně přirovnal k 1.6 TDCi 66kW s tím, že na plyn auto reaguje takřka okamžitě a ačkoli má lehce menší tah, je k dispozici na druhou stranu v širším spektru otáček. Nikdy předtím jsem nejel s turbo benzinem a toto mne příjemně překvapilo. Jízdu jsem si užil a pseudomotor (jak ho nazval Mlyeko) posbíral kladné body.

Můj prodejce měl skladem na zkoušku Focuse v kombi ve slabší 100HP verzi. Neodolal jsem a šel se projet ještě jednou. Můžu vám říci, že ta 100 a 125HP verze, to je nebe a dudy. Jednak to skoro netáhne, ale hlavně, je to o poznání hlučnější. Jestli mohu ostatním doporučit, tak 100HP verzi se vyhněte.
Projevem se mi tedy Ecoboost v 125HP verzi líbil a začal jsem shánět recenze a názory. Recenze byly až nepřirozeně pozitivní a bylo jich všude plno. Třetí ocenění motorem roku spíš důvěry ještě ubralo s tím, jestli se náhodou nejedná o Fordem koupený balíček „Úplatek all inclusive“. Já jako nevěřící Tomáš v ryzím slova smyslu nevěřím nikomu a ničemu, a tak jsem pátral na vlastní pěst. Oslovoval jsem různě na internetu lidi, kteří auto mají a všichni byli spokojeni. Skrze několik známých jsem i měl „sondu“ do autorizovaných servisů a překvapivě, kromě jednoho případu, absolutně žádný problém!
Jezdím 90% času ve městě. Ale když říkám ve městě, tak myslím opravdu ve městě, tzn. jedna křižovatka za druhou, stání rozjíždění a všechno je blízko. Žádné městské obchvaty nebrázdím. V recenzích jsem se dočetl, že motor má různé vychytávky, aby se rychleji ohřál. Jejich seznam tady nebudu uvádět, zájemce si to určitě rychle najde. To jsem velmi mile uvítal, Ecoboost dostal další body a z praxe mohu potvrdit, že ručička teploty chladicí kapaliny se zvedá pekelně rychle (cca 2 km jízdy a je tam, kde má být). Jak je to s olejem, je druhá věc, ale korelace tam určitě bude.

Zvuk motoru je věc názoru. Mi se líbí, čajdovi třeba ne. Když se na něj nešlape, není skoro slyšet. Naopak, nad 3500 otáček začne (pro mne) půlšestiválec příjemně dravě vrčet a táhnout. Název ecoboost by volen právem, je to auto dvou tváří. ECO verze vozí maminku do obchodu, BOOST vyvolává přiblblou tlemivou křeč na ústech řidiče ;-).
Velmi příjemná je funkce overboost. Ta na rozdíl od turbodieselů netrvá jen pár sekund, ale celou půlminutu. Tak nějak jsem odpozoroval, že se za kočárem jen zapráší, když se pedál plynu zmáčkne na cca 75% své dráhy a více. Otáčky v tom nehrají až takovou roli.
Svezl jsem několik ne-forďáků, aniž bych jim řekl, co je pod kapotou. Nechal jsem je hádat. NIKDO netypoval tříhrnek a průměrný tipovaný objem byl kolem 1,8 litru. Nebyli to žádní automechanici, ale myslím si, že i tak to o něčem svědčí ;-)
Resumé: auto jede pěkně, problémy zatím nejsou, rychle se zahřívá, je tiché a zvuk se mi líbí. Nějak jsem nemohl najít ten klín pochybnosti, který bych do toho vrazil. Pořád mi ale vrtala hlavou ta spolehlivost… špatná nebyla, ale byla neznámá :-(
Volba ale po pár dnech přemýšlení byla jasná a moje počty přímočaré: Motor jede pěkně, na auto je 5 let záruka a tři roky se motor už vyrábí. Než skončí moje záruka, bude mít motor ve světě tedy 8 let provozu. Svým ježděním (cca 15tis km ročně) určitě tříleté manko nedoženu. Pokud by byl nějaký konstrukční průser, určitě se projeví dříve než po těch osmi letech. Pokud se něco v té době objeví, prodám to ještě v záruce. Pokud ne, nechám si ho…

A tak se objevil doma :-)

Ke dnešnímu dni má Lunar spolykáno asi 1700km a dělá mi zatím jen radost. Motoru začínám pomalu šlapat na krk a mile mne překvapuje. Samozřejmě, moje úvahy a pocity berte relativně k tomu, co se dá očekávat od litrového motůrku v relativně velkém autě.
Spotřebu moc neřeším, ale pro úplnost dodávám, že se aktuálně pohybuje průměrně okolo 7 litrů a pomalu padá. Palubní počítač jsem si zkalibroval, takže by měl ukazovat relativně přesné hodnoty. Z toho jsem odečetl, že když jedu po obchvatech kolem města a sem tam zabrouzdám do města, dá se v pohodě vlézt pod 6 litrů bez nějakého snažení. Když jezdím vyloženě po městě mezi domy, vlezu se pod 8. Stejná hodnota platí i když to pepřím na nějaké okresce.

Auto jsem kupoval do města a pouze pro mne s Evigem. Na toto je myslím tato motorizace optimální. Obávám se ale, že pro přetížené kombíkáře to motor nebude. Když je auto naloženo (4 lidé + pár báglů), jede sice v pohodě, neztrácí dech například v kopci, ale ztratí se ta mrštnost… tady opravdu ten objem a válec chybí.
Co se týká podvozku, tak jsem strašně mile překvapen. Auto je mrštné stejně jako Focus první generace. Dvojku má moje mamka a s tím se mi popravdě moc dobře nejezdilo. Nedivím se, že všichni dávají Eibachy, auto je bez nich nervózní a nejisté. To za mne u trojky není vůbec potřeba.

Dodatek k obavám z EB a "sázky na jistotu s 1.6":
Hodně lidí argumentovalo, že 1.6 je spolehlivý, jednoduchý a levný motor. Kdyby se něco pokazilo, všude se jich válí hromady, dá se vyměnit kus za kus, a nebo se dá levně koupit nový. Toto nemohu nazvat jinak než kecy, protože těmito trampotami se sháněním 1.6 jsem si prošel. V podstatě jsem na fóru čekal několik let, jestli se něco objeví a nic. Díval jsem se i jinam, na vrakoviště, jiná fóra... nikde nemáte jistotu, co koupíte a pokud to člověk neotevře a nepodívá se, může skončit hůře, než začal. Pokud náhodou trefíte na nějaký motor do prvního Focusu, nebude to série, která tam patří. Pokud ano, musí se to prohlédnout a dopravit. Až to bude u vás, musí si s tím někdo několik dní hrát. Musí tam nalít hromadu věcí, otestovat, nastavit to apod. A to samozřejmě něco stojí. Výměna motoru do takového Focuse I. generace tak vyjde na cca 20-30 tisíc a výsledek je těžce nejistý (polovina ceny auta). Jen tak mimochodem, blok motoru pro EB a 1.6 stojí skoro úplně stejně a turbo pro EB stojí jenom 15 tisíc!

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 02. říjen 2014, 14:41 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
Není všechno zlato…

A máme tady závěrečnou kapitolu. Lunar máme cca 2 měsíce, má za sebou skoro 2000 km, a tak si myslím, že je čas na první rekapitulaci. Euforie opadla, růžové brýle vyblednuly a na povrch začínají vystupovat negativa. Ano, nic není dokonalé (dokonce ani já :-)), a u Focusu tomu není jinak. Co je ale klíčové a je posláním poslední kapitoly, je fakt, že koupě rozhodně nelituji a veškerá drobná negativa válcují obrovské plusy.

Následující seznam jsem rozdělil do tří kategorií. Plusy, mínusy a fakta. Význam prvních dvou je jasný. Fakta jsou pak věci, které prostě jsou, tak jak jsou, nevadí mi, nevítám je, ale stojí za zmínku, aby nikoho jiného nezaskočily a třeba mu nevadily.

Obrázek
Sedadlo spolujezdce. Se sedadlem jako takovým nic není, ale za konstrukci středového panelu bych dal konstruktérovi facku. Když si konkrétně já sednu na místo spolujezdce, panel mi tak tlačí na nohu, že musím sedět jemně vytočený směrem ven. Na to samozřejmě není stavěné sedadlo, takže mne do stehen tlačí bočnice sedáku. Zajímavé je, že mám tento problém jenom já a četl jsem o tom jen v jedné recenzi. Výškou to nebude, protože daleko vyšším lidem se sedí pohodlně. Bude to patrně způsobeno mým nemalým půdorysem středních partií :-) Moc mne to netrápí, na tomto místě jezdí Evig a té se sedí pohodlně :-)

Obrázek
Plasty na dveřích a škrábance. Kvalita plastů na dveřních výplních, převážně na madlu a okolí, je tragická. Tak toto Henryho děti jednoduše nedaly, na dveře snad roztavily čínské hračky. Již po dvou dnech!!! jsme vytvořili škrábance za madly, které nejdou nijak lehce rozleštit. A to já nenosím žádný prsten, Evig jen jeden. Plast je tak nekvalitní, jde udělat stopu i tvrdým nehtem.

ObrázekRychlost řazení. V tomto autě prostě nejde sázet rychlosti jako ve Focusu I. generace. Když se o to člověk pokusí, zastaví ho gumová houba, která nějakou chvíli vzdoruje a pak ho až pustí. Pokud člověk řadí plynule, jde to v pohodě. Chce to trochu zvyku a není problém. Proto ani mínus, ani plus.

Obrázek Prémiová středová konzola. Fantastická věc a doporučuji koupit. Jednak dostanete obří loketní opěrku s dvojitým dnem, která spolkne veškeré (ne)nutné harampádí jinak se volně válející všemožně, ale milým překvapením byla ruční brzda ve tvaru Z. Na rozdíl od tradiční nohy od piana končící mezi sedačkami, má toto heblo snad jenom 20cm a je umístěno po ruce hodně vepředu. Přirovnal bych to s nadsázkou k brzdě na bobech.

Obrázek
Umístění ovladače světel. Opět adept na ránu. Při svém optimálním posedu jsem si do něj jemně kopal kolenem a při vystupování z auta to bylo zralé na strhnutí otočného voliče. Naštěstí jsem našel jinou polohu sedadla, která mi vyhovuje, a ovladač při ní nevadí.

Obrázek Sada Audio 3. Sada obsahuje BT handsfree a lepší rádio. Rádio hraje opravdu pěkně a mohu říci, že daleko lépe než můj Alpine 9880 ve starém Focusu. Celý multimediální systém by mohl být svižnější, ale jinak nemám výhrad. Handsfree funguje na jedničku a dá se použít i hlasové vytáčení.

Obrázek
Velké bodu dolů ale musím strhnout za spolupráci volantu s mediálním systém. Na volantu totiž pouze změníte hlasitost, přepnete písničku, zvednete nebo položíte hovor… a to je vše! Úplně nevyužitý potenciál! Nelze přepínat vstupy, nelze změnit album, nejde najet do telefonního systému. To vše se musí dělat na středovém panelu. Hlasové ovládání sice většinou funguje, ale knoflík je knoflík.

Obrázek Senzor deště a světla. Fantastická věc! Nasednu a jedu. Vše na „auto“ a o nic se nestarám. Za celou dobu jsem nemusel na stěrače ani světla sáhnout. Mimochodem, stěrače jsou dobře vyřešeny, rozevírají se od sebe. Poprvé to byl šok :-). Světla fungují spolehlivě automaticky a dálková světla jdou zapnout kdykoli. Příjemná změna oproti starším verzím.

ObrázekPocit zrychlení. Auto jede, zrychluje. Ale poznáte to asi jenom na tachometru. Vzhledem k tomu, že auto zrychluje vesměs lineárně, tzn. nemá chvilky, kdy jednorázově zatáhne a umře, ale ani nijak vyloženě netáhne celou dobu a nekřičí, předjedete, koho chcete, relativně bez problémů, ale adrenalin se prostě nekoná.

Obrázek Materiál sedadel si zaslouží pochvalu. Mají povrch podobný jako některé kancelářská židle nebo hokejový dres. Nepotí se v nich člověk tolik a věřím, že půjdou i dobře čistit. Na dotek jsou příjemná.

Obrázek Samozatmavovací zrcátko je důvod, proč neuvažuju o fóliích (z funkčního hlediska, ne estetického). Když se na mne přilepí nějaký idiot a svítí na mne, zrcátko se velmi výrazně ztmaví (až zčerná) a blbeček si může blikat, jak chce.

ObrázekNěkolikrát, když jsem k autu přicházel, mne polilo horko, že se mi o něj někdo silně opřel, že mám promáčknuté dveře. Prolisy karoserie Focusu na sebe nenavazují a ve spojích se míjejí. Zblízka to vypadá krásně, ale z dálky to vypadá z některých úhlů jako promáčknuté.

Obrázek Odhlučnění. Opět plusové body. Na palubě je (relativní) ticho. Když se svezete ve Focusu III. generace, řeknete si, že nic moc. Pak ale když nasednete do Focuse II nebo dokonce I, budete se dívat, jestli vám neupadl výfuk. Pokrok je opravdu velký. Když teď jedu s mamčiným Focusem II. 1.6 TDCi, připadá mi vše zastaralé, auto řve jak tur a je celé vachrlaté. Focus III. působí jistým a robustním dojmem.

Obrázek Kapsy ve dveřích. Obrovským plusem jsou kapsy ve dveřích. Do každé z nich vlezou dvě (!!!) PET láhve o objemu 1,5 litru. Trčí to sice ven více než ze dvou třetin, ale drží to.

Obrázek
Madlo na dveřích spolujezdce. Když jedu na místě spolujezdce, jsem zvyklý si položit pravou ruku do prostoru ve dveřích a chytit se tam za madlo. Ve starém Focusu jsem to měl uděláno snad na míru. Teď, když si položím ruku, mám to chabé madlo kousek za zápěstím směrem k loktu. Když se chci za to chytit, musím narvat loket někam za B sloupek. Na místě, kde by to mělo být, je odkládací prostůrek hluboký cca 2 cm, který je absolutně k ničemu. Držet se za něj samozřejmě nedá, protože je na to příliš mělký. Další absolutně zbytečný fail.

ObrázekPedály. Buď sedím špatně nebo mám velké nohy :-) Všiml jsem si, že když mačkám pedál spojky, šlapu zároveň celkem velkou plochou chodidla i na... no nevím, jak to nazvat, prostě to kovové něco, co drží gumovou plochu, na kterou se má šlapat.

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Naposledy upravil tomig dne čtvrtek 23. říjen 2014, 09:33, celkově upraveno 2

Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 07:03 
GT racing man
GT racing man
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 1179
Karma: 16
:palecnahoru: veľmi dobre spísané... či už konkurencia alebo focus samotný...

presne niečím podobným som prechádzal pred 8 mesiacmi... a teda celkovo musím skonštatovať, že neviem čím to je, ale v poslednej dobe sa vyrábajú strašne "stiesnené" interiéry... tá mazda 3, čo je podľa mňa dizajnérska lahôdka, naživo je to auto nenormálne krásne... ale je tu jedno velké ALE... a bohužial to platí aj pri porovnaní focusu II vs. III ten priestor v predu je proste malý... široký stredový panel, dizajnové vykrojenie interiéru smerom k pasažierom a nie naopak... :palecdolu:

Mazda 3 sa pri mojej výške 1,88 m nasadnutie dnu = že obuvákom... aj pri najnižšie spustenej sedačke sa hlava opiera o strop, človek ani nohy nemôže dať od seba a o vystupovaní, resp. nasadaní na zadné sedadlá... to som ešte nezažil... to je auto pre 1,6 človiečika... a dozadu malé deti...

ešte k III focusu musím poznamenať sklamanie z kufra u verzie htb., II mala slušných 385 litrov s dojazdovou rezervou ale nový focus ponúka 316 l čo je pre rodinu s deťmi už proste málo... koniec koncov aj na nižšiu strednú triedu je to jednoducho málo... čo spôsobilo, že focus v strednej výbave a týmto motorčekom v kombíku sa vdaka cenovej politike slovenského fordu = 16 000 € čo už bolo moc a tak som nakoniec skončil inde...

_________________
- - =( as mad as possible ) = - -
- - - - blue was better - - - -
- - - bolo 100 fordích koníkov - - -
- je 117 "japončíkov" v červenej -


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 07:16 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
Přidán další plus. Jak si budu postupně vzpomínat, budu aktualizovat :-)

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 07:18 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 13376
Bydliště: Frýdek-Místek
Karma: 419
Musím říci, že jsi mne mile překvapil s těmi dešťovými senzory, automatickým rozsvěcením světel a stmívacím zrcátkem. Byla jsem přesvědčena, že to bych v autě nechtěla, ale teď už si tak jista nejsem. Docela jsi mne nahlodal, že to nemusí být tak špatné... ;) To je sada Vision, že?

_________________
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázek

Ford Fiesta ST+, 1,6 EB, 182k, 2014, orange molten Galerie, Blog
Ford S-Max, 2,0 TDCi, 2008, tmavá ink metal. Galerie
ex: Škoda Fábia II,Oktávia II,Fábia combi I, Felicia I., 1000 MB


Typ auta: Ford Fiesta | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 134 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 07:24 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
Toto je ve faktuře:

Sada Comfort:
Automatická dvouzónová klimatizace- přední mlhová světla + úprava jasu
ukazatelů přístrojové desky- automatické stěrače s dešťovým senzorem- vnitřní zpětné
zrcátko s automatickým zatmíváním- zpožděné zhasínání předních světlometů
16 900.00 Kč

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 07:26 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 13376
Bydliště: Frýdek-Místek
Karma: 419
Aha, tak to je na každém modelu jinak "zesadované". No, ale funkčnost bude asi podobná/stejná. Fakt jsi mne posunul dost jiným směrem v přemýšlení. Díky za Tvé skvělé recenze! :palecnahoru:

_________________
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázek

Ford Fiesta ST+, 1,6 EB, 182k, 2014, orange molten Galerie, Blog
Ford S-Max, 2,0 TDCi, 2008, tmavá ink metal. Galerie
ex: Škoda Fábia II,Oktávia II,Fábia combi I, Felicia I., 1000 MB


Typ auta: Ford Fiesta | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 134 | Rok výroby: 2014 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 07:29 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
Ty sady se různě prolínají i u Focusu. Je mnoho cest, jak třeba dostat digi klimu, kterou jsem chtěl. U této skladovky to bylo v rámci paketu komfort. Zbytek jsem ani nechtěl, ale teď jsem za to rád.

Jsem rád, že jsem to nepsal nadarmo :-)
Však někde na srazu Ti to ukážu v reálu. Připrav si kýbl s vodou a silnou baterku :-D

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 10:24 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
madbugie píše:
ešte k III focusu musím poznamenať sklamanie z kufra u verzie htb.

Fakt? Mi připadá abnormálně velký. Je teda pravda, že já mám místo rezervy trubičku se šlehačkou...
Je na 100% větší než u Fofo I a řekl bych, že stejný jak u Fofo II (to ale nemám tak v oku).

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 10:59 
ST racing man
ST racing man
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 434
Bydliště: Zlín
Karma: 3
Super recenze... Na jaře zřejmně přibude nový focus HB do rodiny takže Tvé poznatky určítě přispějou při rozhodování .. Díky

_________________
Obrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 19:37 
GT racing man
GT racing man
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 1179
Karma: 16
Tak kufor pre dvoch ako tak dostačuje...

Avsak vies naco ti bude ta lepiaca sada ked dostanes poriadny defekt? Lebo len vtedy ma kufor 365 litrov inac ma 315 s minirezervou... (Zrovna pred mesiacom som mal asi po 10 rokoch defekt, ze pneumatika v cudu... 120€ zarobene :-( kua mitsu ma atypicky rozmer 205/60 ) A tych 315 uz je citit ako maly kufor pre rodinku 2+2

Nehovoriac o tom ze tie super senzory tlaku v pneumatikach potom budu urcite na odpis...

Fofo I mal tusim s rezervou 350 a II 385...

_________________
- - =( as mad as possible ) = - -
- - - - blue was better - - - -
- - - bolo 100 fordích koníkov - - -
- je 117 "japončíkov" v červenej -


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2008 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 03. říjen 2014, 19:53 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 27512
Bydliště: Olomouc
Karma: 473
tomig píše:
madbugie píše:
ešte k III focusu musím poznamenať sklamanie z kufra u verzie htb.

Fakt? Mi připadá abnormálně velký. Je teda pravda, že já mám místo rezervy trubičku se šlehačkou...
Je na 100% větší než u Fofo I a řekl bych, že stejný jak u Fofo II (to ale nemám tak v oku).

kufr určitě porovnáme a popř. i nafotíme ať vidí ostatní ;)
mám plnohodnotnou rezervu a nestěžuju si ;) pro dva lidi kufr ideál ;) :D
a když na to příjde ,sklopím zadní sedačky a vezu dvě koloběžky ,dva kufry a další kktiny ;)
Ale je pravda,že čtyřčlenou rodinu si ve FF III v HB jak jede na týdenní dovolenou s tímhle kufrem moc nedokážu přectavit ;)

_________________
je Ford C-MAX 1.0EcoBoost 92kw/125k,r.v.2018 barva: Race Red
byl Ford Focus III 5dv. 1.6 Duratec Ti-VCT 77kw/105k,r.v.2013 barva: Race Red
byl Ford Focus I 1.6 - benzin HB,1999, vínová metalíza
ObrázekObrázekObrázekObrázek


Typ auta: Ford C-max | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2018 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Ford Focus III 1.0 Ecoboost 92kW
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 04. říjen 2014, 07:37 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 7043
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 283
madbugie píše:
Tak kufor pre dvoch ako tak dostačuje...

Jaj, lidi, naučte se balit a netahejte s sebou nesmysly ;-) My jsme dojeli všude s celou rodinou Favoritem, Fufik jezdí Fusionem ve 4 lidech na 14 dní do Chorvatska a ještě veze motorový člun ;-) V autě opravdu problém nebude...

Když chcete stěhovák, nekupujte si Forda. Když chcete nejnižší spotřebu, nekupujte si Forda. Ford má jiné přednosti. Já myslím, že všichni víme, proč jsme si ho koupili, ne? ;-)

_________________
Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 142kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 142 | Rok výroby: 2011 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y