Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
  Verze pro tisk

Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
Autor Zpráva
Karma príspevku: 6
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 19:18 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 35594
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
Úvod

V měsíci únoru 2019 se mi naskytla možnost vypůjčit si nový Ford Focus MK4. Šlo o vůz v karosářské verzi kombi, s benzínovou 150 koňovou jedna-pětkou s automatickou převodovkou, ve výbavě Titanium a spoustou příplatkové výbavy (vypíchnu asi nejdůležitější: adaptivní tempomat, udržení v jízdních pruzích, čtení dopravních značek omezující rychlost a zákaz předjíždění, vyhřívání čelního skla, sedaček a volantu, LED přední světlomety, prémiové audio B&O, aktivní parkovací asistent atd.).
V průběhu minulých let prošlo mým vlastnictvím 2x Focus MK1 (kombi TDDi a HB ST170), Focus MK2 (RS), Ford Puma, Mondeo MK4 200k TDCi liftback a Ford Edge 2016 TDCi 210k. V tomto testu se budu občas na tyto modely jednoduše odkazovat jako na Focus MK1, Focus MK2, Puma, Mondeo MK4 a Edge.
Za vypůjčení vozidla děkuji společnosti Ford AMB Praha, Ořech.

Prostor, praktičnost

Je velmi znát, že nový Focus narostl. Uvnitř je pocitově i měřitelně daleko více místa než ve Focusu MK2, dovolím si tvrdit, že se prostorem blíží k Mondeu MK4. Samozřejmě jen blíží, stále je Focus zařazen do nižší střední třídy, nyní už téměř na jejím pomezí se střední třídou, kam zapadá Mondeo. Odpadla otravnost středového panelu, který tak vadil na nohy spolujezdci ve Focusu MK3, nyní již je opět vše v pořádku. S mou standardizovanou výškou 180 cm jsem se pohodlně vešel jak na přední, tak na zadní sedačky. Když jsem měl nastavenou přední sedačku podle sebe, tak při posazení do zadní řady jsem měl před koleny ještě cca. 10 cm, což je dost podobné jako v Mondeu MK4. Taktéž vnitřní prostor do šířky je poznat. Zavazadlový prostor se významně posunul, ve verzi kombi s lepící sadou má přes 600 litrů. Pro srovnání, podobnou hodnotu má i Edge, pocit z kufru jsem měl stejný, nedosáhl jsem na zadní sedačky bez potřebného předklonu. Zavazadlový narostl i do šířky na 115 cm, což je nejšiřší ve své třídě. Jen připomínám, na testování jsem měl verzi kombi, bavím se tedy o kombi. Potěšil průchod zadních sedaček na lyže. Zadní roletka kufru je konečně výborně vyřešena, jde bez námahy vytáhnout a uložit pod podlahu kufru. Výborné jsou taky tlačítka na sklopení zadních sedadel zezadu z kufru.

Loketní opěrka má dvojité dno, bohužel horní přihrádka se nezvedá spolu s otevřením loketní opěrky jak u Mondea nebo u Edge, takže při vstupu do útrob hlavní části opěrky musíte ručně horní přihrádku odstranit (stejně např. u Kugy), za jízdy velmi nepraktické. Díky absenci klasického voliče automatické / manuální převodovky se otevřel prostor pro další odkládací plochu - velmi dobře přístupnou. Je zde možnost bezdrátově nabíjet mobilní telefon (standard Qi), musel jsem si najít správnou polohu mobilu, ale pak již vše fungovalo na jedničku. Vedle mobilu vpravo je další prostor např. pro odložení peněženky, není tak na očích a je velmi šikovný, žel nevhodně umístěné USB a AUX vstup znemožňuje používání flashky a uložení peněženky klasicky naplocho zároveň. Celkově ale vzato, za ty čtyři dny mi nic z prostoru nechybělo, vše si našlo svůj řád a místo.

Motor, převodovka

Půjčený Focus byl osazen přeplňovaným benzínovým tříválcovým motorem o objemu 1,5 litru s vypínáním jednoho válce, poskytující celkem 150 koní výkonu. Byl spřažen s automatickou osmistupňovou převodovkou s hydroměničem. Motor fungoval bez výhrad, na běžné ježdění má dostatek výkonu jak na okreskách, tak na dálnici. Je pružný, má skoro až atmosférickou charakteristiku. Zvukový projev je kultivovaný, v otáčkách zní příjemně. Teprve po dvou dnech ježdění jsem si uvědomil že jde o tříválec. Vypnutí jednoho válce jsem si ani jednou nevšiml, ale nutno přiznat, nesoustředil jsem se na to. Za celou dobu testu jsem najezdil 400 km, procentuelně cca 50/30/20 město/okresky/dálnice. Spotřeba se za celý test ustálila na 8 litrech (dle palubního počítače), při standardním používání věřím, že je možné se lehce dostat na cca. 7-7,5 litrů na sto kilometrů, v kombinaci s manuální převodovkou na 7 litrů.

Automatická osmistupňová převodovka je nová, Ford ní nahradil dvouspojku Powershift. Nová převodovka se při standardním řežimu chová normálně, přesně jak byste očekávali. Při ostřejší jízdě se převodovka chová taky relativně v pořádku, nechá motor vytočit, zejména po změně režimu na SPORT (normal / eco / sport). Občas se stalo, že trošku zmateně podřadila, ale to bych nebral jako výtku, v drtivé většině to bylo v pořádku. Ovšem když jsem se snažil řadit pádly pod volantem, odmítala při cca. 4 tis otáčkách podřadit na nižší rychlostní stupeň (dostal bych se na cca. 5 tis otáček z cca. 7 tis použitelných), takže brždění motorem do křižovatky nebo z kopce nebylo téměř možné a když ano, tak pouze v otáčkách, kdy auto už moc nebrzdí. Velká škoda, zejména, když šlo o benzínový motor, kterému vyšší otáčky jen prospívají.
Taktéž bylo znát, že již nejde o dvojspojku, řazení bylo pomalejší než Powershift, i když stále dostatečně svižné. Otočný volič (který nahradil klasickou řadící páku) funguje v pořádku, jen má trošku pomalejší reakce, např. při couvání (R) a následném přepnutí na jízdu vpřed (D) trvá cca. 2 až 3 sekundy, než se auto začne rozjíždět. Dá se na to v pohodě zvykout, není to nic kvůli čemu bych si auto nekoupil.

Shrnutí: motor odváděl skvělou práci, nemám k němu ani jednu výtku, bavilo mne s ním jezdit. Automatická převodovka při normální jízdě řadí tak, jak byste čekali a nevíte o ní. Při ostřejší jízdě je trošku neklidnější, ale stále dobře fungující.


Jízdní vlastnosti

Měl jsem půjčenou verzi kombi, která má vzadu víceprvkovou nápravu. Focus totiž u čtvrté generace poprvé nemusí vzadu víceprvek vždy obsahovat. Karoserie kombi má víceprvek vzadu vždy a také určité výbavové verze (ST-Line, Active, Vignale), dále Focus s motory 1.5 benzín (EcoBoost) a 2.0 diesel (EcoBlue). Krátký benzínový 1.0 a dieselový 1.5 hatchback víceprvek vzadu nemá. Auto se chová do určité míry neutrálně, při ostřejší jízdě má sklon k mírné přetáčivosti. Skvěle drží a poskytuje řidičskou zábavu, pro Focus tak typickou. Bohužel druhý den testu nasněžilo, nebyla možnost jízdní vlastnosti více vyzkoušet. Co jsem ale měl možnost vyzkoušet, Focus se ochotně vrhá do zatáček, s lehkostí i na zimním obutí. Věřím, že by bylo velmi zajímavé test zopakovat za letních suchých podmínek.

Technologie

Focus se nikdy nenechával technologicky zahanbit, Ford do něho vždy dával nejnovější technologie, které zrovna měl k dispozici. Není tomu ani jinak u toho modelu. Začněme skvělými LED světlomety. Focus může být osazen halogenovými nebo LED předními světlomety. LED světlomety může mít ve dvou verzích, v první verzi statické LED světlomety, v druhé verzi adaptivní LED světlomety s prediktivním svícením. V testu jsem měl Focus vybaven jednodušší verzí LED světlometů, tedy bez natáčení do zatáček, s automatickým přepínáním dálkových světel. Tato LED světla subjektivně svítí lépe než v Edge, taktéž automatické přepínání dálkových světel funguje lépe a nestalo se mi, že by protijedoucí auto na mne bliklo. Dost pravděpodobně bude rozdíl ve výšce umístění světel Focus vs. Edge. Nicméně Focus svítí lépe, zejména při dálkových světlech. Pokud bych Focuse objednával, rozhodně bych objednal LED světlomety. Já osobně bych si objednal LED s prediktivním svícením, které jsem neměl možnost vyzkoušet, ale určitě tady bude ještě další posun oproti statickým LED světlometům, které jsem měl v rámci testu, už kvůli naklápění do zatáček, na které jsem si zvykl a nyní mi chybělo.

Automatická klimatizace fungovala dobře, přibyla tu možnost si nastavit intenzitu náběhu ventilátorů, nyní máte k dispozici tři stupně. Určitě to bude použitelné zejména v létě, kdy sednete do vyhřátého auta a doteď klimatizace pustila ventilátory naplno, aby co nejdříve dosáhla nastavené teploty. Nyní lze nastavit tento náběh jemnější, teploty tedy dosáhne o nějakou minutu pomaleji, ale v mnohem příjemnějším prostředí. Možno samozřejmě nastavit na maximum, minimum nebo střed.

Adaptivní tempomat (ACC) funguje dobře, pocitově stejně jako v Edge, není nervózní jako v Mondeu MK4, když vám někdo na dálnici vjede před auto. Měl jsem ACC ve verzi se Stop&Go (automatické zastavení do nuly, automatický rozjezd), v kombinaci s automatickou převodovkou to funguje perfektně. Za pouhé tři dny jsem si na tuto funkci tak zvykl, že při přesednutí zpátky do Edge (bez Stop&Go) jsem opravdu absenci této funkce výrazně pociťoval. Znovurozjetí, pokud auto zastavilo a stojí déle než 3 sekundy, je potřeba potvrdit tlačítkem na volantu, ale po navyknutí je to velmi pohodlné, zejména ve velkém provozu. Dojetí a zabrždění vozidla do nuly je krásně plynulé, bez cuknutí. Funkce je spřažena s ACC a automatickou převodovkou a lze ji deaktivovat. Držení v jízdních pruzích funguje dobře, ale je víceméně použitelné pouze na dálnici, na okreskách jsem neměl moc odvahu tuto funkci používat skrz protijedoucí vozidla, o městském provozu ani nemluvě. Tam je totiž problém, že v městském provozu se dost často chcete vyhnout nerovnostem, kanálům a taktéž stejný nápad mívají i protijedoucí vozidla. Focus vás ale sveřepě drží uprostřed vašeho jízdního pruhu, což není moc příjemné, když se protijedoucí kamion snaží vyhnout cyklistovi a jede při středové čáře. Dochází k tomu, že se vlastně neustále perete s volantem a snažíte se ho přimět jet tak, jak chcete vy. Ve městě jsem tuto funkci tedy nepoužíval, ale na dálnici tato funkce může dávat smysl. Nejde ale o autonomní řízení, zvukově vás Focus bude po cca 20 sekundách upozorňovat, abyste dali ruce opět na volant. Technologie tedy funguje, jen jako podpůrný prvek bezpečnosti, kdybyste zaspali, zabrání nejhoršímu. Opět, tato funkce lze deaktivovat. Focus má i čtení dopravních značek, funguje podobně jako v Edge. ACC se dá nastavit do jakéhosi „inteligentního“ módu, kdy se rychlost sama nastavuje dle aktuálních dopravních značek, ale po vyzkoušení musím zkonstatovat, že tato funkce moc dobře nefunguje skrz fakt, že značky správně detekuje v cca. „jen“ 95% případů. Občas se mi stalo, že Focus nerozeznal křižovatku ukončující rychlostní omezení a i nadále pokračoval omezenou rychlostí 50 km/h v místě, kde již byla „sedmdesátka“ či „devadesátka“. Režim ACC lze ale nastavit tak, aby se neřídil značkami, ale řidičem nastavenou rychlostí, jako klasický ACC. Samozřejmě ho lze nastavit i do klasického tempomatu.

Tlačítka na volantu jsou nyní dvojího druhu: jedna klasická a pak jsou tu zde dva „minijoysticky“. Na ty jsem si musel dost zvykat a nakonec jsem si na jejich ovládání nezvykl. Ovládají se jimi adaptivní tempomat (vlevo) a pohyb v menu palubního počítače (vpravo). Ocenil bych návrat ke klasickým tlačítkům s případným plastickým odlišením (hrbolky na tlačítkách). Je ale pravda, že jsem si na polohu, funkci tlačítek a joysticků ve Focusu zvykat nemusel, za chvíli jsem přesně i „poslepu“ věděl, co zrovna mačkám. V Edge joysticky nejsou, jen klasická tlačítka, tam se občas spletu i po téměř roce denního ježdění. Na Mondeu MK4 jsem neměl s tlačítkama na volantu jediný problém (ACC, rádio, palubní počítač). Taktéž tlačítko na ovládání zadního stěrače (zboku na pravé páčce) se změnilo z třípolohového přepínače na minijoystick, který musíte uchopit mezi prsty a pohybovat s ním nahoru / dolů, což není moc šikovné. V předchozí verzi šel zadní stěrač ovládat jedním prstem s jednoduchým přepnutím.

Focus byl vybaven SYNC3 s prémiovým audiem B&O. Musím konstatovat, že B&O audio systém hraje fantasticky a rozhodně stojí za příplatek. Dovoluji si tvrdit, že hraje lépe než nejvyšší audio výbava v Edge Vignale. Pokud máte možnost výběru, rozhodně neváhejte, budete velmi spokojeni.

Focus obsahoval i přihrádku pro bezdrátové nabíjení mobilu (standard Qi), které fungovalo bez výhrad. Na vyhřívání sedaček jsem si musel nějakou chvíli zvykat, má o dost rychlejší náběh než v Edge či Mondeu, ale na první stupeň (ze tří) se dá používat i kontinuálně, je to ale dost subjektivní. Co je pro někoho hodně, pro druhého může být málo. Vyhřívání volantu fungovalo příkladně na jedničku. Při zapnutí byl volant na dotek příjemně teplý, zahříval ruce. Po cca. 5-10 minutách jakoby se míra vyhřívání snížila (možná si ruce zvykly) a byl příjemně teplý po celou dobu cesty. Dá se tedy používat kontinuálně, např. v Edge volant vyloženě po 5 minutách začne být nepříjemně horký a musí se vyhřívání vypnout. Ve Focusu vyřešeno na jedničku.

Bohužel testovaný Focus nebyl vybaven Headup displejem, ale měl jsem možnost vyzkoušet jeho funkce v salonu, vypadalo to velmi použitelně, rozhodně bych zvážil si za něj připlatit. Nemám ale vyzkoušenou jeho čitelnost na přímém slunci, v noci atd. Ford se netají tím, že (oproti konkurenci) jej lze přečíst i přes polarizační brýle, což považuji za velmi silný argument pro jeho objednání.

Focus měl i zadní parkovací kameru, která poskytovala vynikajicí viditelnost i ve snížených světelných podmínkách, dovolím si tvrdit, že opět lepší než v Edge. Dokonce je zde možnost ji přepnout na 180° obraz, jakoby rybí oko, což může být velmi užitečné při couvání z řady aut ven, vidíte provoz kolmo na vozidlo.

Byl vybaven i vylepšeným aktivním parkovacím asistentem, ve spojení s automatickou převodovkou již stačí zařadit na voliči N a pak již jen po dobu parkovacího manévru držet tlačítko parkování. Focus udělá vše za vás, vč. změny směru jízdy, brzd, plynu.

Jednu poznámku bych měl ale ke stěračům. Dešťový senzor je zmatený, občas stírá nasucho, občas i při maximální nastavené intenzitě vám v lehkém dešti setře jednou za minutu. Stejně blbě funguje dešťový senzor i na mém Edge. Jste tedy odsouzeni k neustálé manipulaci s páčkou během deště a nemůžete to nechat na automatice, jako jsem zvyklý z Mondea MK4 nebo Focusu MK2, kde to funguje bezvadně. Taky při vypnutí motoru musíte dávat pozor, aby stěrače byly v dolní pozici, jinak zůstanou viset na skle. Stejně blbě opět i v Edge. Musíte si prostě na stěrače "zvyknout".

Závěr

Není pochyb o tom, že nový Focus je velmi povedené auto. Přes určité drobnosti mne 4 dny s ním bavily a určitě bych si jej dovedl představit jako rodinné auto, nejen kvůli jeho obřímu zavazadlovému prostoru (srovnatelný s vlhkým snem českého chalupáře přepravující vzduch: Octavií Kombi v aktuální generaci). Benzínová „jedna-pětka” s 150 koňmi je dostačující na běžný provoz včetně dálničních přesunů. Podvozkově bych volil verzi s nezávislým zavěšením zadní nápravy, i když jsem variantu s „torzkou“ neměl možnost vyzkoušet. Za příplatky jistě stojí vyhřívání čelního skla, sedaček, volantu, LED přední světlomety, prémiové audio B&O, adaptivní tempomat (Stop&Go), BLIS, zadní parkovací kamera. Jako perličku bych uvažoval headup displej.

Příloha:

20190201_095941_HDR.jpg [ 129.28 KiB | Zobrazeno 6381 krát ]

Příloha:

20190201_095944.jpg [ 127.3 KiB | Zobrazeno 6381 krát ]

Příloha:

20190201_100006.jpg [ 128.19 KiB | Zobrazeno 6381 krát ]
Příloha:

20190203_094635_HDR.jpg [ 90.83 KiB | Zobrazeno 6381 krát ]
Příloha:

20190203_171229.jpg [ 73.66 KiB | Zobrazeno 6381 krát ]
Příloha:

20190203_171221.jpg [ 51.9 KiB | Zobrazeno 6381 krát ]

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 19:42 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 35594
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
Pokud mate nejake dalsi dotazy, sem s nimi ;) Doufam, ze jsem na nic nezapomnel, ale je to mozne :D

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 20:17 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 7230
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 291
Super cteni! ;-)

Jsem rad, ze vychytali dost věcí, které se v mk3 nepovedly.

Kolik stojí testovaná výbava a stojí za to?

Já si nemůžu pomoct, ale ty ala laciné čínské tablety prisroubovane na palubku :deejaayy:

_________________
byl: Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 147kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Naposledy upravil tomig dne pondělí 25. březen 2019, 20:19, celkově upraveno 1

Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 20:19 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 34709
Bydliště: Přerov
Karma: 278
1 násobný majster
Dobrá práce :palecnahoru: :palecnahoru: :palecnahoru:
Začínám šetřit ..... :mrgreen: :D
zewl píše:
Pokud mate nejake dalsi dotazy, sem s nim ;) Doufam, ze jsem na nic nezapomnel, ale je to mozne :D

Cena ????
Vyluxovaný katalog ????

_________________
Je: FF III kombi 1,6, 77 kW, sériový TREND + paket SDL, 2018, Red Race
Byl: FF I kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 2000, blue metla, nechť je mu vrakáč lehký...
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami!
Raději ztratit vteřinu v životě, než život ve vteřině!
ObrázekObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 77 | Rok výroby: 2018 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 21:20 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 8238
Bydliště: MOROVNO
Karma: 150
tomig píše:
Super cteni! ;-)
Já si nemůžu pomoct, ale ty ala laciné čínské tablety prisroubovane na palubku :deejaayy:

:palecnahoru:Presne tak ako ja :palecnahoru:

_________________
fofo futura
RED
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 110 | Rok výroby: 2015 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 21:25 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 2520
Bydliště: Praha 11
Karma: 26
Ten display je strašný. Kdyby to aspoň umělo zajet do palubky.

_________________
Byla:
Sněhurka
Ford Mondeo Kombi MK IV 2.0 Ecoboost 149kW


Typ auta: Ford Mondeo | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 149 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 21:35 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 35594
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
Je to fakt vec nazoru, mne se to libilo uz od zacatku z doby Fiesty MK8. Ma to spousta dalsich znacek, ten trend je ted takovy no. Ale je to samozrejme dost subjektivni.


tomig píše:
Kolik stojí testovaná výbava a stojí za to?

Mam uplnou specifikaci, Kc 747.000,- vc. DPH, ale to je bez slevy a podle mne z konfiguratoru. Kdyz vyjdes z akcniho ceniku, cena bude o dost nize rekl bych. Chce to vzit akcni cenik a odskrtat si tam jednotlive prvky vybavy a zjistis cenu (ja to delat nebudu) ;)

Z te vybavy bych asi vzal vsechno, jeste navic bych si tam dal stavitelne tlumice (tady nebyly), protoze mam rad obcas se hezky svezt a ten HUD displej. Ale ja nejsem dost reprezentativni vzorek skrz vybavu. Ale asi bych netrval na tom aktivnim udrzeni v jizdnim pruhu, klasicke navraceni do jizdniho pruhu by stacilo (jina technologie). I tak to pouzivam minimalne. A pridal bych webasto :D

Skubi: uplne vyluxovany katalog to rozhodne samozrejme neni, ale vybava byla hoooodne slusna. Viz popis ;)

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 22:22 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 4108
Bydliště: Syrovín [HO]
Karma: 38
Až doposud jsem žil v domnění, že ta 1.5 je 4 válec, a že 3 válec je to jen v STčku. :misoo:

_________________
Obrázek
Obrázek

Ford Fiesta ST180

Ford Fiesta 1.4


Typ auta: Ford Fiesta | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 134 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 22:27 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 34709
Bydliště: Přerov
Karma: 278
1 násobný majster
750 000,- za nevyluxovaný katalog ? :shock: přestal se mi líbit :mrgreen:

_________________
Je: FF III kombi 1,6, 77 kW, sériový TREND + paket SDL, 2018, Red Race
Byl: FF I kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 2000, blue metla, nechť je mu vrakáč lehký...
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami!
Raději ztratit vteřinu v životě, než život ve vteřině!
ObrázekObrázekObrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 77 | Rok výroby: 2018 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 23:01 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 35594
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
Pisu znova, to je nejaka konfiguratorova cena ;) Chce si to vzit akcni cenik a z toho to spocitat.

Cornell: ted je 1.5 trivalec, predtim byl 4 valec, ale nepoznas to :D

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 23:15 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 7230
Bydliště: Ostrava - Poruba
Karma: 291
zewl píše:


tomig píše:
Kolik stojí testovaná výbava a stojí za to?

Mam uplnou specifikaci, Kc 747.000,- vc. DPH, ale to je bez slevy a podle mne z konfiguratoru. Kdyz vyjdes z akcniho ceniku, cena bude o dost nize rekl bych. Chce to vzit akcni cenik a odskrtat si tam jednotlive prvky vybavy a zjistis cenu (ja to delat nebudu) ;)

Samozrejme, ale i tak to neni uplne malo. Ja to myslel spis tak, jestli je tam ta cena citit a jestli si ji kvalitou a pocitem obhaji.

_________________
byl: Ford Mondeo 2011, 2.2 TDCi 147kW, Titanium S
byl: Ford Focus, 2014, 1.0 92kW EcoBoost, Lunar Sky
byl: Ford Focus, 2002, 1.6 74kW, Silver Machine


Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 25. březen 2019, 23:34 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 35594
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
Ja to nedokazu posoudit. Nic nevrzalo (auto melo najeto kolem 12 tis km), nic mne nedrazdilo. Kvalitativne to kazdy muze vnimat trosku jinak, idealni je si zajit do salonu a mrknout osobne. V tom testu jsem se soustredoval hlavne na funkcnost, pouzitelnost, technologie, prakticnost. Interier si muze ohmatat kazdy sam, ale adaptivni tempomat nebo LEDky nevyzkousis, pokud to auto nemas par dni pujceno. Co se tyce materialu jsem celkem skromnej, staci mi aby to nevrzalo a neresim to. Co jsem narocnej je vybava a technologicka udelatka.

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 26. březen 2019, 08:18 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 4905
Bydliště: Praha-východ
Karma: 15
Na tablet jsem si zvykl v Áčku. A generace co bude auta kupovat za 10-15let? Dcera (6) u Focusu nejvíc žehral na to, že nemá tablet uprostřed přístrojovky a nemůžu si pouštět písničky z telefonu skrz BT. Pravda teď o víkendu uměla ocenit tichoučko a pohodlnost V70 P3 ;-)

Výbava u mk4 poplatná době. Něco, že "konečně" nabízí, například LED světla.
To, že Focus přišel s víceprvkem způsobilo revoluci a najednou opouští od téhle myšlenky a jsou jako VW. Rovnou si můžu koupit Golf, který praktikuje to samé. nebo vizuálně téměr shodnou i30, která má víceprvek vždy.

_________________
Mondeo 2002 2.0 107kW - byl
Focus ST170 2002 2.0 127kW + LPG - byl
Mondeo ST220 2006 3.0 166kW - byl
Focus 2010 1.6 74kW - je


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 90 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 26. březen 2019, 08:25 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 8 hodín

Příspěvky: 35594
Bydliště: Cesky Brod
Karma: 901
Jak jsem psal výše, viceprvek nemají jen dvě verze, zbytek všechny. Ale taky moc nechápu, proč ho Ford nenechá všude.

_________________
Ford Maverick 3.0 V6, 197k
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi 210k
Ford Black Puma 1.7 125k
Ford Focus RS MK2, 380k
Fiat 500e, electric, 110k
--------------------------------------------
Byl: Ford Focus ST170, 173k

Byl: Ford Mondeo 2.2 TDCi, Titanium S, 200k
Byl: Ford Puma, Honey Blue edition 1.7, 125k
Byl: Ford Cmax 1.8i, 125k
Byl: Ford Focus 1.8 TDDi, 90k
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Edge | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 154 | Rok výroby: 2017 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Můj víkend s Focusem MK4 (2019)
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 26. březen 2019, 08:41 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 17662
Bydliště: Boskovicko
Karma: 216
Díky za špica čtení.

_________________
Ford Focus Combi 1,6 16V 2003 Silver MachineObrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Život je nutno prožit, ne přežit


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 74 | Rok výroby: 2003 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y