Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
  Verze pro tisk

Demontáž alternátoru, únik chl. kapaliny
Autor Zpráva
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 01. duben 2019, 20:56 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 72
Karma: 0
Ahoj chlapi,

delší dobu pozoruji na své pumě únik chl. kapaliny. Jednou za cca půl roku bylo potřeba dolít.

Nyní zmizla kapalina ze dne na den, dolil jsem novou a při příjezdu domů prázdno. Tak jsem opět dolil s tím, že vjedu do garáže. Když jsem jel, kapalina viditelně netekla. Jakmile jsem auto zaparkoval a nechal nastartované, najednou v okamžiku začala téct kapalina, jako bych vyléval z PET láhve vodu.

Vypadá to, že kapalina uniká z toho domečku, kde je termostat (příruba na motoru, z toho jdou dvě hadice).

Ohledně řemene, ten se mi podařilo povolit - jen mám otázku, nikde jsem neviděl rozvodový řemen, je schovaný předpokládám ? Abych si nerozhodil rozvody..

Teď k alternátoru, nevím jak ho sundat.
-odpojil jsem konektor
-odpojil uzemňovací kabel
-povolil spodní šroub, který skrze alternátor
-povolil vrchní šroub, který jde skrze nějaký úchyt

Jak dál ? Co vše musím odšroubovat a udělat abych altík sundal ? Červeně jsem na obrázku označil šroub, na který mám podezření, že musí ještě ven.
Příloha:

1.jpg [ 67.88 KiB | Zobrazeno 104 krát ]

Příloha:

2.jpg [ 58.53 KiB | Zobrazeno 104 krát ]

Příloha:

3.jpg [ 44 KiB | Zobrazeno 104 krát ]


Jedná se o motor 1.4 Zetec.

Ještě jeden dotaz - bude stačit vyměnit jen tu přírubu ? Nebo pro jistotu i ty dvě věcičky, kde jsou pružiny ?

Děkuji moc !


Typ auta: Ford Puma | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 66 | Rok výroby: 1998 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Demontáž alternátoru, únik chl. kapaliny
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 02. duben 2019, 13:45 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 4249
Bydliště: Praha 4
Karma: 186
https://workshop-manuals.com/ford/puma_ ... ater_pump/
po demontáži alternátoru:
https://workshop-manuals.com/ford/puma_ ... generator/
po demontáži řemene:
https://workshop-manuals.com/ford/puma_ ... rive_belt/

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: Ford Ecosport | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Demontáž alternátoru, únik chl. kapaliny
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 02. duben 2019, 14:24 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 72
Karma: 0
Díky moc :)

Dle manuálu ten alternátor mám správně, jen ještě shodit ten šroub, co jsem označil, že ? :)

EDIT:
Tak nakonec se podařilo altík i domeček sundat. Pro shození altíku stačilo opravdu vyšroubovat ten poslední šroub.

Ta plastová příruba byl prasklá na hraně (odlomený plast) a zkroucené těsnění. Takže na 99% únik byl právě tady. Viz foto:
Příloha:

IMG-35e4b807286d51864e8762f111ff3c2a-V.jpg [ 64.63 KiB | Zobrazeno 36 krát ]

Příloha:

IMG-86e59e32197cda9ceaf12c206be4baa8-V.jpg [ 49.57 KiB | Zobrazeno 36 krát ]


Typ auta: Ford Puma | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 66 | Rok výroby: 1998 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y