Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
  Verze pro tisk

tlumení dveří
Autor Zpráva
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 10. listopad 2011, 21:06 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 týždne

Příspěvky: 4907
Bydliště: Praha
Karma: 86
pro ty, co uvažují o vytlumení předních dveří jsem si dovolil připravit jednoduchý postup jak na to.
K čemu je tlumení? (kdo ví, ať přeskočí)
Jedná se o docela drahou záležitost, kterou výrobce auta nechce dávat do každého modelu. Avšak není zas tak drahá, aby si jí ten, kdo „utáhne“ auto, a není to zrovna rozpadající se rachotina, nemohl dovolit. Tlumit se dá v podstatě jakákoliv část karoserie, ale takovým základem, čím se začíná, ale většinou to tím nekončí jsou dveře.
Rozlišujeme tlumení a odhlučnění. Jsou to v zásadě propojené pojmy. Tlumení slouží k utlumení vibrací způsobených provozem auta, nebo třeba hlasitým poslechem hudby. Zabraňuje tedy vzniku různých rezonancí, drnčení, rachtání atd. Tlumení samotné nepřinese až tak velkou míru odhlučnění od zvuků z venku. Když vedle vás vybuchne bomba, nepomůže vám ani Dynamat s fotkou Foose na krabici. :D Nicméně rozdíl mezi samotným vytlumením dveří a jejich původním stavem je slyšitelný.
Tlumící materiály tlumí svou hmotností, čímž přesouvají frekvenci vibrací někam jinam. Jedná se většinou o bitumenové pláty, se samolepící vrstvou, někdy jsou pokryté tenkou hliníkovou fólií.
Odhlučňovací materiály jsou většinou pěnové, aby pohlcovaly hluk. Odhlučňovací materiály se lepí na tlumící.
Starší auta mají dveře „uzavřené“ fólii. Ta slouží jen proti vodě v interiéru, zvukově pomůže asi jako praseti televize. :D Novější auta už mají dveře jako uzavřenou ozvučnici, uzavřenou pevnou deskou většinou z plechu.
Tím, že dveře tlumením uzavřeme, velmi pomůžeme nainstalovaným reproduktorům a především v basovém pásmu, dokážou dobře utlumené dveře divy.
Tolik zhruba z teorie a teď se vrhneme na samotné tlumení.

Budeme potřebovat:
základní nářadí (šroubovák, ruce, odlamovací nožík na řezání tlumícího materiálu, metr)
nějaký odmašťovač např. Isopropyl (jarovou vodu ani benzín nedoporučuji)
kus hadru
samotný tlumící materiál (já používal Vibraflex 25, na oboje dveře 4 pláty 100 x 50 cm a ještě zbylo na dveře kufru)

Postup:
1. Začneme demontáží obložení dveří. Je to jednoduché, to drží myslím na 4 šroubech, v případě manuálních oken na kličce a pak jen odcvakat samotný panel ze dveří (chce to trochu citu, covčky rádi praskají)
2. odstraníme původní fólii, která nás chrání proti pronikání vody dovnitř auta. Fólii nešetříme, nahradíme jí pak tlumícím plátem. Na odstraňování jejích zbytků a lepidla zatím kašleme, to uděláme později.
3. Houbou, nebo hadrem namočeným ve vodě s něčím na mytí vymyjeme vnitřek dveří, protože tudy teče všechna voda a svinstvo z venku. V mém případě jsem dveře i luxoval, protože jsem tam měl střípky z vymláceného okýnka. A jak je známo, každý malý předmět, může udělat hodně rámusu. Až dveře oschnou, důkladně je odmastíme isopropylem a pak se již na plech pokusíme moc nesahat.
4. Začneme s lepením materiálu.
a) S materiálem se lépe pracuje, je – li změklý teplem. Nejlepší je instalace na sluníčku, kde se materiál rychle nahřeje a je radost s tím pracovat. Když lepíme v garáži, dá se použít horkovzdušná pistole.
b) Plát si nastříháme na obdélníčky, aby se nám s ním lépe pracovalo. Teď už nevím, jak velké jsem je řezal, ale to už každý zvládne určit sám. Vnější plech je v KA rozdělen nějakým profilem, budeme tedy lepit vrchní část a spodní část zvlášť, přičemž se snažíme tlumící materiál dostat i za ten profil. (někde to nejde, ale někde se podaří). Lepíme vždy s malým zhruba 1 cm přesahem a vždy pořádně vyhladíme a přitiskneme. Ve spodní části plechu pozor na to, aby se nezalepily otvory pro odtok vody!!!
c) Když máme tlumení vnějšího plechu hotové, začneme se zabývat plechem vnitřním. Tam kde nemáme tapecír je tam tedy normálně za smontovaného stavu viditelný plech, nalepíme zbytky tlumícího materiálu zevnitř dveří poslepu.
d) Z plechu odstraníme zbytky lepidla po fólii a opět odmastíme.
e) Otvory v plechu se doporučuje vylepit lepící páskou s tkaninou, aby materiál moc neměkl. Já to sice neudělal, ale funguje to taky skvěle, horko, zima, je to jedno.
f) Tlumícím materiálem polepíme vnitřní část dveří, která je skrytá pod obložením, přičemž dbáme na to, abychom nezalepili otvory, kam se montuje tapec.
g) Vyřízneme otvor na reproduktor, zapojíme ho a připevníme.
5. Nakonec jsem zezadu obložení nalepil akustickou pěnu. Sice to moc nepomůže, ale když už jsme v tom…
6. Posledním bodem je nejjednodušší část tlumení a to nasazení obložení a smontování dveří.
7. Pokračujeme na druhých dveřích

Na tlumení si uděláme čas, není kam spěchat, může to zabrat pár hodin, ale jde o grif. Práce je to někdy nepříjemná, měl jsem od toho pár modřin, ale výsledek stojí za to. Stačí jen poklepat na plech zvenku, nebo zabouchnout dveře a rozdíl tam je. Dveře se samozřejmně nepodaří polepit dokonale, ale stačí prý nějakých 80% pokryté plochy.
Postup se dá aplikovat na každé auto. Jediným rozdílem je jak rozdělat dveře.
Hodně štěstí :palecnahoru:


Přílohy:
Poznámka: něčím se začít musí
něčím se začít musí
Fotografie0428.jpg [ 55.82 KiB | Zobrazeno 7085 krát ]
Poznámka: přesahy na tlumícím plátu
přesahy na tlumícím plátu
Fotografie0430.jpg [ 62.04 KiB | Zobrazeno 7085 krát ]
Poznámka: tloušťka a opět přesah
tloušťka a opět přesah
Fotografie0431.jpg [ 55.95 KiB | Zobrazeno 7085 krát ]
Poznámka: vnější plech
vnější plech
Fotografie0434.jpg [ 90.82 KiB | Zobrazeno 7085 krát ]

_________________
Ford Ka, 1.3, 44kW, r.v. 2001, colorado red GALERIE
Ford Fiesta Mk6 - facelift, 1.3, 51kW, r.v. 2006, colorado red
Ford Fiesta Mk7 - 2012, 1.25, 60kW, r.v. 2011, šedá micastone
Ford Probe II,2.0 16v, 85kW, r.v.1997, červená metla
ObrázekObrázek
Typ auta: Ford Ka, KA+ | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 44 | Rok výroby: 2001 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 07. březen 2014, 21:04 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 3
Karma: 0
Ahoj,

nevím jestli je to vhodné téma, ale přijde mi správný držet to při jednom, v návodech :-)

Chci se zeptat, zda-li má někdo zkušenost s nějakými bitumenovými pláty ala http://www.naradiprofesional.cz/sika-mu ... vou-folii/ na vytlumení dveří . Oproti těm materiálům jako vibraflex atd. je tohle o hrozně moc levnější, samozřejmě to bude taky horší. Jde mi ale o to, jestli to někdo nezkoušel, jestli je to úplnej nesmysl, nebo to jde, akorát to má třeba o 50% menší efekt než vibraflex.

Někde na webu sem četl, že lidi normálně vytíraj dveře gumoasfaltem, že to efekt docela plní, jenže to v létě samozřejmě smrdí :-)
Proto mi tohle nepřijde zas tak hrozný :twisted:

Díky za případné odpovědi nebo názory. :ultrahappy:


Typ auta: Ford Ka, KA+ | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 07. březen 2014, 21:42 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 týždne

Příspěvky: 4907
Bydliště: Praha
Karma: 86
Bohuzel, tlumeni je tak drahe, protoze je uzpusobene k tomu, k cemu se uziva. Musi fungovat v horku, bez zapachu, musi dobre drzet na povrchu bez toho, aby se odlepovalo a hlavne svymi vlastnostmi musi co nejefektivneji pohlcovat ony vibrace, kvuli kterym se ta sranda cela dela.
Tyto materialy, na ktere jsi dal odkaz jsou stavebni materialy, zamezujici leda vlhkosti a prusakum vody, akusticke vlastnosti veskere zadne. :)

A ze ti nevadi smradek asfaltu? Mnoooo, tak to si povime az sednes v lete do auta, kde je 60 a vice °C a privita te "decentni" vune asfaltovyho stresniho platu, kterym budes mit vylepeny cely dvere, podlahu, podbehy... :D O tom, co na to reknou pripadni spolujezdci ani nemluvim. :D :D :D
Ze lidi vytiraji dvere gumoasfaltem... Takovyho clovicka bych chtel potkat osobne. Gumoasfalt leda jako ochranu podvozku, ale i to je dnes uz vicemene prekonano. :)

Ver mi, ze kdyby existovala levna a funkcni nahrada oficialniho tlumeni, ono oficialni tlumeni jako Vibraflex, STP atd. by tak drahe nebylo, protoze by jej nikdo nekupoval. ;)

Bohuzel, je to tak, pokud chces, aby jsi ziskal opravdu vysledek, ktery poznas, uslysis, pokud v aute nechces jezdit priotraven asfaltem, bez znackovyho tlumeni se neobejdes...
Nevim co vsechno chces delat, ale treba zaklad v podobe dveri tak draho nevyjde a vysledek rozhodne poznas... Pokud pujdes do neceho jako STP silver, nezkrachujes a budes spokojen. ;)

_________________
Ford Ka, 1.3, 44kW, r.v. 2001, colorado red GALERIE
Ford Fiesta Mk6 - facelift, 1.3, 51kW, r.v. 2006, colorado red
Ford Fiesta Mk7 - 2012, 1.25, 60kW, r.v. 2011, šedá micastone
Ford Probe II,2.0 16v, 85kW, r.v.1997, červená metla
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Ka, KA+ | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 44 | Rok výroby: 2001 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 25. červen 2014, 23:30 
ST racing man
ST racing man
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 314
Bydliště: Usti n. L.
Karma: 5
Dneska jsem objednal 5m2 vibraflexu 25 hodlam ti odhlucnit a vytlumit prostor od zadnich sedacek dal jeliooz me tak nejak muzika v aute nezajima a nic moc nevibruje spis jako me sere hluk ze zadu od ca 130 kmh. V patek se to chystam lepit tak pak hodim par fotek a nejaky dojmy.

_________________
Daily: Superb III Style DSG 2.0 TDi estate
Pro radost z jízdy: Focus RS MK2


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 225 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: čtvrtek 11. červen 2015, 21:19 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 dni

Příspěvky: 5691
Bydliště: Zlínsko
Karma: 125
nema nekdo zkusenost s timto http://www.ahifi.cz/tlumici-material-sinus-live-adm-20-x-50.html zda to v lete nesrmdi asfaltem pripadne nepraska??

_________________
Naše -Tommulovo- přibližovadlo FF3 1.0i RedCa
Obrázek
Naše rodinné stříbrné přibližovadlo FF 2 1,6i Kombi, prodáno
Obrázek
Naše -Mončino- přibližovadlo A160 1,6i
Obrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 92 | Rok výroby: 2012 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 12. červen 2015, 12:57 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako týždeň

Příspěvky: 3673
Bydliště: Praha 4
Karma: 110
Jak zrovna od tohoto dodavatele nevím, ale tyto tlumicí desky se používají běžně pro opravy jako originální náhradní díl.

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: jiný | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 18. červenec 2015, 02:01 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Karma: 3
- vytlumit doporucuji i vyztuhy ve dverich, maji relativne malou stycnou plochu vuci telu a vibruji
- diry ve vnitrnim plechu je nejlepsi uzavrit plechem a tlumit pres nej - plech uchytit sroubovacimi nyty az by se nekdo potreboval dostat dovnitr
- tapec dveri jde zpevnit tlumici pastou, treba Brax, pokud nekoho trapi vibrace, nebo tapec vrze ve spojich :)

_________________
Honda Civic EP2 '02
ex: 350Z '06
ex: Mondeo ST200, Ka

ST-RS.cz


Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 19. červenec 2015, 16:45 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Online
menej ako 2 dni

Příspěvky: 2528
Bydliště: Praha 9
Karma: 16
vibraflex je šíleně těžký... nejlepší je dynamat, ale cena tomu odpovídá...

_________________
Focus RS MK1 2.0 Turbo 185kW
Focus MK1 Combi 1.6 74kW


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 185 | Rok výroby: 2002 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 19. červenec 2015, 19:38 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Karma: 3
souhlas, jinak mam teda zkusenost s STP Silver a Gold, ten levnejsi silver je ale o poznani min pevny, s obema se ale pracuje dobre i bez nahrivani

_________________
Honda Civic EP2 '02
ex: 350Z '06
ex: Mondeo ST200, Ka

ST-RS.cz


Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 20. únor 2017, 13:45 
čumil
čumil
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 5
Karma: 0
Sorry, že píšu mimo téma, ale chtěl bych poděkovat zakladateli tohoto tématu, celou dobu na netu hledám k čemu je potřeba izolace a pořád nacházím tohle: http://objevit.cz/proc-odhlucnit-auto-trend-roku-2017-t215640, a teď ty jsi to tak hezky sepsal :) Dobře ty :D


Výkon motoru v kW: 0 | Rok výroby: 0 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: tlumení dveří
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 24. únor 2017, 00:07 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 týždne

Příspěvky: 4907
Bydliště: Praha
Karma: 86
To mě těší, že jsem pomohl :)

_________________
Ford Ka, 1.3, 44kW, r.v. 2001, colorado red GALERIE
Ford Fiesta Mk6 - facelift, 1.3, 51kW, r.v. 2006, colorado red
Ford Fiesta Mk7 - 2012, 1.25, 60kW, r.v. 2011, šedá micastone
Ford Probe II,2.0 16v, 85kW, r.v.1997, červená metla
ObrázekObrázek


Typ auta: Ford Ka, KA+ | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 44 | Rok výroby: 2001 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y