Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
  Verze pro tisk
  

Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
Autor Zpráva
Karma príspevku: 2
sdílet
PříspěvekNapsal: pondělí 05. říjen 2009, 20:06 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 14822
Bydliště: čáslavsko
Karma: 970
Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL

Příprava
Rozhodování, zda si pořídit dodatečně palubní počítač je poměrně složité. Ještě dodám, že se tu budeme zaobírat pouze případem, kdy ve vozidle není příprava pro PP. U aut s přípravou není co popisovat, zacvaká se vše na své místo a je to. Snad jen mohu zmínit, že přípravu ve svém autě zjistíte nejjednodušeji podle konektoru páčky blinkrů. Pokud je zapojeno všech deset pinů, pak máte vyhráno, příprava v autě je. Pokud je pin č.10 nezapojený, máte smůlu. Pokud máte přípravu, konektor PP pak najdeme ve střední části přístrojové desky přilepený lepící páskou na zadní straně trubky procházející přístrojovou deskou. Ke konektoru PP je nejlepší přístup po demontáži panelu přístrojů. Ale vrátíme se opět k verzi bez přípravy.
Všechny potřebné díly je třeba sehnat po vrakovištích nebo na aukcích, protože nové díly by určitě ohrozily domácí rozpočet. Na vrakovištích se nějaké delší záruky než 10-14 dní asi nedočkáte a tak se defacto musíte spokojit s tím, že vlastně kupujete zajíce v pytli. Nejideálnější je koupit celý komplet najednou. To se mi ale nepoštěstilo a tak jsem vše sháněl různě. Ceny na trhu jsou různé a já jsem se setkal s nabídkami od cca 2500 do 4500 Kč za komplet.

Co vše je vlastně potřeba k montáži?
Příloha:

Sada dílů.jpg [ 187.49 KiB | Zobrazeno 15485 krát ]

Příloha:
Poznámka: Při montáži PP stačí mít jen jeden 26ti pinový konektor.
Při montáži PP stačí mít jen jeden 26ti pinový konektor.
Sada dílů II.jpg [ 194.34 KiB | Zobrazeno 15421 krát ]

Příloha:
Poznámka: Z kostky budeme potřebovat jen tři piny
Z kostky budeme potřebovat jen tři piny
Kostka C70.jpg [ 198.77 KiB | Zobrazeno 15392 krát ]

Předně je to vlastní palubní počítač. Co všechno počítač umí je už popsáno zde.
Existují dvě verze. Před FL a po FL.
Ve funkcích není žádný rozdíl. Jen pro ty z vás, kteří chtějí ušetřit za plastový panel kolem přístrojů se jeví výhodněji PP před FL. Má všechny ovládací i zobrazovací prvky v jedné rovině a tak je na ně lépe vidět i přes hranu odkládací poličky. Já jsem volil druhou variantu, protože PP po FL se mi zdá esteticky zdařilejší.
Další věcí kterou budeme zajisté potřebovat je ovládací páčka s tlačítkem INFO. Tímto tlačítkem se PP ovládá a bez něho to prostě nejde. Proti normálnímu provedení se liší jen tou vlastní páčkou. (obrázek)
Další věcí bez které se neobejdeme, je 26ti pinový konektor. Sehnat originál asi lze jen při koupi kompletu. Samostatně ho prodejci nechtějí prodávat. To ale nevadí, dá se levně koupit konektor k panelu přístrojů, který po malé úpravě splní naše požadavky.
Příloha:

Úprava konektoru.jpg [ 199.77 KiB | Zobrazeno 15404 krát ]

Popis k obrázku je jednoduchý. Nejprve přeřízneme plastový stahovací pásek kolem držáku kabelů, potom podle červených šipek vyjmeme vlastní konektor. Ten zatím odložíme a budeme se věnovat pouzdru konektoru. Od originálu se liší pouze tím, že má proti sobě dva plastové nálitky, které je třeba odřezat. Viz. zelená elipsa. Jinak jsou oba konektory totožné.
Nyní se vrátíme k vlastnímu konektoru. Pokud použijeme konektor od panelu přístrojů, musíme změnit obsazení pinů.
Příloha:

Pin PP.jpg [ 193.39 KiB | Zobrazeno 15393 krát ]

Vyjmeme je zatlačením na vystouplý trojúhelník a tahem za drát je vysuneme.
Konektor PP má zapojeny tyto piny č. 1; 2; 4; 10; 11; 14; 16; 17; 18; 20; 21; 23; 24; 25; 26. Důležitý dodatek: vlastní konektor se vkládá do pouzdra ve směru šipky, pokud to otočíte, může se při zapnutí zapalování PP zničit. :!:
Příloha:

Konektor PP.jpg [ 198.13 KiB | Zobrazeno 15363 krát ]

Ideální je konektor s co nejdelšími dráty. To proto, že k těmto drátům musíme naletovat prodloužení a zhotovit si tak kabelový svazek a není dobré to udělat v jednom místě. Přiletovat se musí 15 drátů, které by jinak tvořily velký chuchvalec a zmenšila by se ohebnost celého kabelu. Proto jsem volil metodu postupného zkracování jednotlivých drátků, aby nebyly spoje v jednom místě. Vlastní dráty přiletujeme a nakonec použijeme smršťovací bužírku. Celý svazek omotáme elektrikářskou páskou a nakonec zpět nalepíme molitanovou bandáž. Co se týká délky jednotlivých kablíků, nechal jsem je všechny dlouhé asi 2 m, s tím, že je zkrátím podle potřeby.
Kabel, kterým budeme nastavovat dráty konektoru jsem použil páskový 10ti žilový, má 5 barev, průřez 0,35 mm čtverečných a má trochu silnější izolaci než originál.
Příloha:

Plochý kabel.jpg [ 51.71 KiB | Zobrazeno 15344 krát ]

Před vlastním letováním jsem jednotlivé žíly kabelu od sebe oddělil a barevně jsem si rozlišil jednotlivé větve (K pojistkové skříňce, ke konektoru C63 a ke kostce C71). Velice důležité je jednotlivé konce svazku kabelu řádně označit nějakými dobře připevněnými popiskami. Bez řádného označení není možné v montáži pokračovat!!! Nakonec jsem ještě hotový svazek kabelů prošel zkoušečkou a zkontroloval umístění pinů v konektoru a označení jednotlivých kablíků popiskami.

Pokud budou stačit jen funkce vlastního PP, můžeme začít s montáží. Pokud ale máme vyšší nároky a chceme aby PP zobrazoval všechny dostupné funkce, musíme ještě sehnat a zapojit čidlo vnějšího teploměru a plovákový spínač hladiny vody v nádobce ostřikovače.


Vlastní montáž
Před montáží a zapojením kabelového svazku je třeba rozebrat některé kryty přístrojové desky.
Příloha:

Foto z montáže.jpg [ 198.26 KiB | Zobrazeno 15539 krát ]

Důležité upozornění: před jakýmkoliv zásahem do elektroinstalace je třeba odpojit akumulátor a zálohovat si kód rádia

Začneme demontáží panelu přístrojů, potom je třeba demontovat hlavní pojistkovou skříňku a kryt bezpečnostního palivového ventilu, abychom se dostali ke konektoru C63. Ještě doplním, že v demontované odkládací poliče je naklapnuta diagnostická zásuvka. Takže aby se nám polička nepletla při následné montáži kabelového svazku PP, musíme diagnostickou zásuvku z poličky demontovat. Stačí odehnout plast ve směru šipek a konektor vytáhnout.
Příloha:

Diagnostická zásuvka.jpg [ 190.15 KiB | Zobrazeno 15392 krát ]

Dále je třeba demontovat horní kryt sloupku volantu, abychom jsme se dostali k páčce blikačů, kterou musíme nahradit. Lépe se to dělá pokud volant odjistíme pákou na spodním krytu volantu a vysuneme ho co nejvíce k sobě a dolů.
Příloha:
Poznámka: Pohled zhora
Pohled zhora
Páčka blikačů.jpg [ 194.79 KiB | Zobrazeno 15435 krát ]

Horní kryt tyče volantu drží na dvou protilehlých zacvakávacích plastových výstupcích (značeno červenou šipkou) a je možné ho odejmout. Vlastní páčka blikače je aretována plastovou pojistkou (značeno zelenou šipkou). Po odehnutí pojistky lze tahem nahoru komplet páčky vyjmout (nejprve odpojit konektor).
Ještě se potřebujeme dostat ke konektoru ovladače světel.
Příloha:

Kryt ovladače světel.jpg [ 190.45 KiB | Zobrazeno 16127 krát ]

Kryt drží na jednom šroubku a několika plastových zámcích. Po odšroubování šroubku lze tahem přiměřenou silou kryt sejmout. Dodám jen, že šroub je vidět až po demontáži odkládací poličky pod volantem.
Příloha:

Demontáž ovladače světel.jpg [ 196.09 KiB | Zobrazeno 16161 krát ]

Demontáží tří šroubků uvolníme ovladač a lze ho vyjmout (samozřejmě po odpojení konektoru).
Nyní se přesuneme na druhou stranu přístrojové desky a musíme demontovat odklápěcí schránku před spolujezdcem. K její demontáži stačí vyšroubovat tři šroubky na horní části piánového závěsu schránky. Pak ji lze bez problému vyjmout. Uděláme si tak prostor pro montáž kabelového svazku před spolujezdcem. Pro lepší přístup ke svazku kabelů je třeba ještě demontovat plastové trubky přivádějící vzduch k bočním ofukům. Návod na jejich demontáž je zde. I když je tam popsána demontáž jen levé trubky, u pravé (u spolujezdce) je to skoro identické, ale jednodušší. Ten pravý se nemusí vyjímat celý, jde jen vysunout z hrdla výměníku topení a vyhnout mimo vedení kabelů.
Tím by měly být demontážní práce u konce a nastává lepší část a to montáž kabelového svazku.
Vlastní kabelový svazek rozdělíme na dva prameny - ke konektoru C63 u spolujezdce a to ostatní. Uvnitř přístrojovky vede v plastovém korýtku poměrně tlustý svazek drátů z jedné strany vozu na druhou. Náš kabelový svazek k němu přidáme. Odhadem odměříme délku svazku od vyčnívajícího konektoru
Příloha:

Odměření délky kabelového svazku.jpg [ 192.33 KiB | Zobrazeno 15381 krát ]

abychom ho mohli bez problému zapojit do PP a nebyl moc natažený a v místě kde se náš kabel setká se svazkem kabelů v přístrojové desce ho upevníme kabelovými pásky ke svazku v korýtku. Potom pokračujeme v ukládání obou pramenů kabelového svazku do plastového korýtka a páskujeme kabelovými páskami.
Příloha:

Uložení svazku.jpg [ 197.04 KiB | Zobrazeno 15440 krát ]

Na pravou stranu (ke spolujezdci), jsou kabely stejně dlouhé, jen je třeba protáhnout je pomocí drátu nad výměníkem topení (svazek pěti kabelů - C63: pin č. 9; 10; 11; 12 a kostra). Připevní se k původnímu svazku stejným způsobem jako na straně řidiče.
Příloha:

Konektor C63.jpg [ 194.49 KiB | Zobrazeno 15432 krát ]

Příloha:

Kostra.jpg [ 194.31 KiB | Zobrazeno 15432 krát ]

Na opačnou stranu jde zbytek, ale je třeba postupně zkracovat délky těchto kabelů: kabel vedoucí do konektoru panelu přístrojů (na pin č. 12), kabel vedoucí ke konektoru ovládání světel (na pin č.9), kabel vedoucí k páčce blikačů (na pin č. 10) a kabel vedoucí k diagnostické zásuvce (na pin č. 7). V některých konektorech piny chybějí a proto je třeba je doplnit. Jedná se o konektor přístrojové desky - pin č. 12; konektor páčky blikačů - pin č.10 a konektor C63 - pin č.12. Na konektoru panelu přístrojů - pokud ho použijeme i pro PP je volných pinů dost, ale pro páčku blikačů a pro konektor C63 si je musíme sehnat na vrakovišti.
Příloha:

Pin páčky blikačů a C63 (pin 12).jpg [ 196.86 KiB | Zobrazeno 15367 krát ]

Další kabely musíme přivést k pojistkové skříňce, kde budou připojeny na konektory C15 (modrý) - pin č. 2 a 10 a na konektor C13 (černý) - pin č. 7.
Příloha:

C15 a C13.jpg [ 196.27 KiB | Zobrazeno 15407 krát ]


Nyní může nastat komplikace. Připojení venkovního teploměru a čidla stavu kapaliny v ostřikovači v originálním provedení vyžaduje přítomnost kostky C71 (hnědá). Bohužel tento konektor a tím i přípravu pro obě čidla mají jen vozy s nějakým příslušenstvím, např. vyhřívané přední sklo, ASR a pod. U vozů které zmíněný konektor nemají je možnost si na vrakovišti potřebnou kabeláž obstarat, nebo zvolit nějakou svoji alternativu.
Tento konektor je pod konektorem C70 a oba jsou umístěny na dělící stěně mezi motorem a interiérem. Vnitřní část konektoru je za hlavní pojistkovou skříňkou.
Příloha:

Konektor C70+C71 - vnitřní část.jpg [ 198.07 KiB | Zobrazeno 15404 krát ]

Z druhé strany je konektor přístupný z podběhu levého předního kola pod plastovým krytem, který se dá odmontovat pomocí 6 šroubů (torx).
Příloha:

Demontáž krytu.jpg [ 195.06 KiB | Zobrazeno 16115 krát ]

Po demontáži krytu jsou konektory vpravo nahoře.
Příloha:

Konektor C70+C71 - vnější část.jpg [ 198.11 KiB | Zobrazeno 15411 krát ]

Klíčem č. 10 demontujeme oba středové šrouby a tahem sejmeme vnější část konektoru. Dále pak postupujeme podle obrázku.
Příloha:

Demontáž konektoru z příčky.jpg [ 199.69 KiB | Zobrazeno 15398 krát ]

Obdobným způsobem dostaneme samotnou kostku z pouzdra a máme přístup k jednotlivým pinům. Na pin č.18 přijde naletovat přívod k plováku ostřikovače, na ostatní dva přijde zapojit čidlo teploměru (pin č. 14 a 17).
Teď ovšem přichází zákeřnost Fordu v tom smyslu, že na vnější části kostky tyto piny jsou, na vnitřní chybí!!!
Proto před montáží doporučuji sehnat jednu z kostek (C70 nebo C71) a 3 piny si z ní vypůjčit. Vyjímání pinů z těchto konektorů (pricip je stejný i u ostatních konektorů mimo PP a panelu přístrojů - viz. popis na začátku návodu) není až tak složité. Stačí vyjmout naklapnutý, zpravidla bílý rámeček uvnitř konektoru, potom úzkým nožem nebo planžetou odklopit jazýček držící pin a ten tahem vyjmout.
Příloha:

Ilustrační foto - konektor páčky blikačů.jpg [ 197.84 KiB | Zobrazeno 15360 krát ]

Takto vypadají piny které budeme potřebovat, jsou to samičky a jsou to ty s menším průměrem (myslím, že to nejde splést).
Příloha:

Piny -samičky C71.jpg [ 172.4 KiB | Zobrazeno 15338 krát ]

Tímto je příprava kabeláže dokončena. Kdo je netrpělivý může připájet všech 15 kablíků na svá místa.

Čidlo hladiny
Ti kteří ještě vydrží, zatím mohou připravit a namontovat jednotlivá čidla. Nejprve začneme čidlem hladiny. Máme dvě možnosti. Dražší a poměrně zbytečná možnost je koupit nádobu s čidlem na vrakovišti nebo v obchodě. Původní nádobka má předlisovaný otvor pro čidlo a pokud otvor odvrtáme a zapilujeme (je to práce na 10-15 minut, nějakou tu kačku ušetříme).
Příloha:

Předvrtaný otvor v nádržce..jpg [ 189.23 KiB | Zobrazeno 15349 krát ]

Příloha:

Čidlo na svém místě..jpg [ 198.69 KiB | Zobrazeno 15373 krát ]

Díky nepravidelnému prolisu okolo díry, čidlo nemůžeme namontovat špatně. Čidlo má na sobě gumový těsnící kroužek, který před montáží do nádoby doporučuji potřít tenkou vrstvou tuku. Inu kdo maže, ten jede. ;)
Nevím jestli má smysl popisovat demontáž nádobky ostřikovačů z vozu. Pokud ano, tak jen telegraficky. Nádobka drží na třech šroubech. Jeden je v motorovém prostoru vedle nalévacího hrdla. Druhý je zespodu v blatníku a třetí napravo dole u motorku čerpadla. Nalévací hrdlo je jen naražené v gumovém kroužku a před demontáží nádobky se vyjme. Na následující fotografii je vidět jak vypadá nádobka s čidlem po zpětné montáži.
Příloha:

Nádržka.jpg [ 198.05 KiB | Zobrazeno 15390 krát ]


Čidlo teploty
Ke konektoru čidla se dostaneme po odmontování spodní mřížky nárazníku. Na zadní straně výztuhy nárazníku jsou tyto podélné otvory.
Příloha:

Otvor pro montáž čidla teploměru.jpg [ 187.82 KiB | Zobrazeno 15357 krát ]

Podle popisu na obrázku nasadíme čidlo a pružinou zajistíme. Otvory pro čidlo i konektor jsou zdruba uprostřed a montáž čidla jsem prováděl jen po hmatu. Prostor pod nárazníkem je zespodu uzavřený plastovým krytem a nechtělo se mi ho demontovat. Konektor bude zaprášený, je dobré ho trochu očistit, aby byl dobrý elektrický kontakt.

Zbývá poslední záležitost, a to připevnění vlastního palubního počítače. Na pravé straně je na zaklapnutí, ale na levé je připevněn šroubkem. Zde nám vzniká další problém, a to - chybí matka! Není to velký problém, na vrakovištích je těchto matic spoustu, zvláště v přístrojové desce. Šroub s maticí vypadá takto:
Příloha:

Šroub s maticí.jpg [ 198.26 KiB | Zobrazeno 15341 krát ]

Matici stačí zamáčknout na své místo a je to:
Příloha:

Montáž matice PP.jpg [ 187.79 KiB | Zobrazeno 15335 krát ]


A jdeme pájet!

Stačí obyčejná trafopájka a cín plněný tavidlem. Na této fotografii je patrné jak takový spoj vypadá.
Příloha:

Spojování kabelů.jpg [ 187.86 KiB | Zobrazeno 15331 krát ]

Jednotlivé piny jsem ze svorkovnice nevyndával, původní drát jsem přestříhl, na jeden konec jsem přiletoval nový drát od PP, navlékl smršťovací bužírku a tuto sestavu připájel opět k drátu konektoru. Nakonec jsem přes spoj přetáhl smršťovací bužírku a pomocí zapalovače jsem spoj dokončil (pro nezasvěcené: teplem se bužírka smršťuje ;) ). Pokud to okolnosti umožnily ještě jsem spoj omotal elektrikářskou páskou a kabel přichytil ke svazku.

Co kam připájet

Pořadí je určeno číslem pinu na konektoru PP

  • 1 - čidlo hladiny vody v nádobce ostřikovače - kostka C71 pin č. 18 (nutno dodat pin)
  • 2 - páčka blikačů - pin č. 10 (nutno dodat pin)
  • 3 - nezapojeno
  • 4 - konektor C63 pin č. 9
  • 5 - nezapojeno
  • 6 - nezapojeno
  • 7 - nezapojeno
  • 8 - nezapojeno
  • 9 - nezapojeno
  • 10 - konektor teploměru - kostka C71 pin č. 17 (nutno dodat pin)
  • 11 - konektor teploměru - kostka C71 pin č. 14 (nutno dodat pin)
  • 12 - nezapojeno
  • 13 - nezapojeno
  • 14 - konektor C63 pin č. 12 (nutno dodat pin)
  • 15 - nezapojeno
  • 16 - konektor C15 pin č. 10
  • 17 - konektor C13 pin č. 7
  • 18 - konektor C15 pin č. 2
  • 19 - nezapojeno
  • 20 - kostra
  • 21 - konektor spínače světel pin č. 9
  • 22 - nezapojeno
  • 23 - konektor C63 pin č. 10
  • 24 - konektor panelu přístrojů pin č. 12 (nutno dodat pin)
  • 25 - konektor C63 pin č. 11
  • 26 - diagnostická zásuvka pin č. 7


Shrnutí

Montáž palubního počítače asi není vhodná pro úplné začátečníky. Příprava musí být pečlivá se zvláštním důrazem na řádné označení konců kabelového svazku PP. Při porušení tohoto pravidla nebude PP a příslušenství fungovat správně, může hrozit i jeho poškození nebo zničení. Nechci ale nikoho odrazovat, na papíře, či na obrazovce to vypadá složitější než ve skutečnosti. ;)


Nářadí a nástroje
K montáži PP není třeba žádného speciálního nářadí. Použil jsem:
trafopájku, cín, ostrý nůž, elektrikářskou izolační pásku, jednoduchý multimetr, sadu gola klíčů, torx bitty, křížový šroubovák, plastové elektrikářské stahovací pásky (díky Done ;) ) a jako vždy hodně odhodlání a trpělivosti.

Poděkování
Na úplný závěr bych chtěl poděkovat všem kdo mě k té montáži přesvědčili, všem kteří mi pomáhali díly na PP shánět (ať už úspěšně nebo neúspěšně). Speciálně bych chtěl poděkovat Donovi za vlastní PP a v neposlední řadě i za stahovací pásky, kterých teď mám dost až do konce života. ;). Chlapi, dík!

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 06. říjen 2009, 21:50 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 14822
Bydliště: čáslavsko
Karma: 970
Pokud někdo bude chtít PP namontovat a nebude si v něčem jistý, klidně mě může kontaktovat přes SZ.

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 06. říjen 2009, 21:53 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 19224
Bydliště: Litoměřice
Karma: 375
genialny návod, smekám... :shock: 8-)

_________________
BMW 320d sport 2015, 183HP, Black saphire
focus ghia 2007 HB 2.0i, 145 HP black panther
RR Silver Wraith II 1977, V8, 6750cc, Regency Bronze


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 09. říjen 2009, 08:42 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 4 hodiny

Příspěvky: 2745
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Karma: 16
:shock: No Jemar, nemám slov, super návod super práce.
Tak ted už to dokáže nainstalovat myslím i můj 5-ti letý syn.
Kuchařka jak vyšitá.
I já smekám ;)
Přiští týden se na to chystám i já.

_________________
Obrázek
Obrázek


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 85 | Rok výroby: 1999 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: pátek 09. říjen 2009, 10:47 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 28670
Bydliště: Nový Jičín (New Jersey)
Karma: 950
Ty vo*e, takto kdybych "odstrojil" auto, tak uz jej nikdy nedam do puvodniho stavu! :shock: :roll: :oops:
Jinak smekam, pekna prace :!:

_________________
Ford KA+ 1,2 benzin, 12/2016, cerna
Obrázek
Obrázek
GALERKA
Escort 1,6 HB - byl
Focus I 1,6 sedan - byl
Fusion 1,4 - byl


Typ auta: Ford Ka, KA+ | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 63 | Rok výroby: 2019 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
Karma príspevku: 1
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 10. říjen 2009, 00:02 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 14822
Bydliště: čáslavsko
Karma: 970
Pokud by někdo chtěl detailně vědět odkud jdou kabely do konektoru PP, tak jsem se tady pokusil to trochu osvětlit:

  • pin 1 - čidlo hladiny vody v ostřikovači
  • pin 2 - páčka blikačů - tlačítko INFO - ovládání PP
  • pin 4 - signál z řídící jednotky motoru (snímání rychlosti)
  • pin 10 - signál z čidla vnější teploty
  • pin 11 - signál z čidla vnější teploty
  • pin 14 - signál z řídící jednotky motoru
  • pin 16 - signál z centrální časovací jednotky (CTM)
  • pin 17 - pojistka F36 - trvalé napájení z akumulátoru
  • pin 18 - pojistka F59 - přerušované napětí přes spínací skříňku
  • pin 20 - kostra
  • pin 21 - osvětlení displeje PP
  • pin 23 - signál z palivoměru
  • pin 24 - panel přístrojů
  • pin 25 - signál z palivoměru
  • pin 26 - diagnostická zásuvka

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
Karma príspevku: 2
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 14:36 
to Jemar -opravdu klobouk dolu za tvůj návod :palecnahoru: V dohledné době budu kupovat taky BC a budu to řešit stejně jako ty ,jelikož nemám přípravu na BC. Jen co mám , je v motorové části dvě ty kostky na propojení el. z kabiny do motoru a konektor na snímač hladiny vody . Chci se zeptat ,ty jsi tam měl natáhnutou kabeláž k čidlu venkovní teploty ????? Nejsem si jist ,jestli to tam mám.


Nahoru
Dolů
  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 14:39 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 19224
Bydliště: Litoměřice
Karma: 375
wolf: myslím, že k čidlam nebudeš mat nič, chlapci čo aj mali predprípravu, tak k čidlam kable museli tahat...bohužial, inak ste tu v drvivej vačšie len tí, čo sa do toho puštaju pred FL, kto bude po mne po FL? (maliko sa to líši...)

wolf: tak že by si nafotil tiež vymenu brzd a ložiska? :D :palecnahoru:

_________________
BMW 320d sport 2015, 183HP, Black saphire
focus ghia 2007 HB 2.0i, 145 HP black panther
RR Silver Wraith II 1977, V8, 6750cc, Regency Bronze


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 14:45 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 255
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Karma: 6
Wolf: když koukám na ty Jemarovi fotky, tak se mi zdá, že měl příravu v motorvém prostoru na čidla, takže by jsi to mohl mít tak i ty, pokud máš obě kostky. Je to zajímavý, ghie před FL mají přípravu uvnitř a některé ne ghie zase jen venku :roll:

_________________
Ford Focus 1.8 TDCi, 85kW + Bluefin, silver, alu 17" Wolf, eibach, xenony, nivelace, ostřiky, el. šíbr, ST vyhřívané sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, vyhřívané čelní sklo, tempomat, alarm: Galerie


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 14:56 
Teďka budu mít volno ,tak se na vše kouknu a prozkoumám ,co kde je . Co vím ,tak na 90% za přístrojovkou konektor na BC nemám , hledal jsem na místech ,kde by to mohlo být ,ale nic jsem nenašel. Jediné co mám,
tak jsou ty kostky a konektor na čidlo vody .
Obrázek



to chmelko - až se vrhnem na ty brzdy ,tak můžeš klidně fotit :-) ;)


Nahoru
Dolů
  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 15:02 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako hodina

Příspěvky: 19224
Bydliště: Litoměřice
Karma: 375
Jemar píše:
Ale vrátíme se opět k verzi bez přípravy. ...











Pokud ale máme vyšší nároky a chceme aby PP zobrazoval všechny dostupné funkce, musíme ještě sehnat a zapojit čidlo vnějšího teploměru a plovákový spínač hladiny vody v nádobce ostřikovače....








Nyní může nastat komplikace. Připojení venkovního teploměru a čidla stavu kapaliny v ostřikovači v originálním provedení vyžaduje přítomnost kostky C71 (hnědá). Bohužel tento konektor a tím i přípravu pro obě čidla mají jen vozy s nějakým příslušenstvím, např. vyhřívané přední sklo, ASR a pod. U vozů které zmíněný konektor nemají je možnost si na vrakovišti potřebnou kabeláž obstarat, nebo zvolit nějakou svoji alternativu.
Tento konektor je pod konektorem C70 a oba jsou umístěny na dělící stěně mezi motorem a interiérem. Vnitřní část konektoru je za hlavní pojistkovou skříňkou.
Příloha:
Konektor C70+C71 - vnitřní část.jpg

Z druhé strany je konektor přístupný z podběhu levého předního kola pod plastovým krytem, který se dá odmontovat pomocí 6 šroubů (torx).



z toho som pochopil, že jemar nemal žiadnu predprípravu ani v motorovom priestore, ale to nakoniec vysvetli sám ;)

_________________
BMW 320d sport 2015, 183HP, Black saphire
focus ghia 2007 HB 2.0i, 145 HP black panther
RR Silver Wraith II 1977, V8, 6750cc, Regency Bronze


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2007 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 15:03 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 14822
Bydliště: čáslavsko
Karma: 970
Pokud máš obě kostky C70 i C71, máš tam i konektory pro čidlo teploty i k čidlu hladiny ostřikovače. Pokud si dobře pamatuji, tak jsi dělal ostřik světlel, měl jsi i přípravu na čerpadlo a relé? Já jsem ji u sebe našel.

Tak dodatek. Až teď jsem si všiml fotky těch kostek několik příspěvků nazpět. Už je mi jasné, že příprava na ostřik světel je tam taky. Je to ten kabel s konektorem co jde dolů jakoby podél nádoby ostřikovače.

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 15:40 
škoda , že jsem nenašel ten konektor na připojení BC za přístrojovkou :cry: není ani osazený pin u páčky směrovek :cry: Ale nějak si s tím poradím ,načerpám info tady z návodu (opravdu slušně udělanýho ) a ještě nějaké info vemu od "fplisek" který mi prodá ten BC a dílo se doufám povede ,škoda ,že není léto ,to by se to upravovalo .


Nahoru
Dolů
  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 20:17 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 2 hodiny

Příspěvky: 14822
Bydliště: čáslavsko
Karma: 970
Připrav se na trochu akrobacie pod přístrojovkou, jinak to jde.

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Montáž palubního počítače - zážehový motor - před FL
sdílet
PříspěvekNapsal: neděle 06. prosinec 2009, 20:27 
to už znám ,když jsem montoval Autoalarm Magicar 8000B ,celej den hledání a zapojování ,ale úspěch se dostavil . A pak jsem měl už cvika a z celého dnu bylo jen půl dne ;) mám na kontě 3 auta ;)


Nahoru
Dolů
  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y